cdr Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Disken i laptopen til en i familien virker å ha crashet. Koblet den til en USB modul for å se nærmere på den, og det virker som den sliter med å spinne opp. Jeg vet dog ikke hvor mye en USB modul er til å stole på ved bruk i diskoppliving, men vurdere å kjøpe en modul så jeg kan sette den rett inn i den stasjonære. men jeg har dog Jeg har mine tvil om dette proskjektet, og i værste fall får vi bare sende den til Ibas. Jeg lurer på om noen har erfaringer ang. gjenoppliving av disker og ev. programvare til gjenoppliving av disker. "Hva var det jeg sa!", kunne nesten passe bra her.. rart ikke folk ikke tar til seg enkel fakta om harddiskers levetid. På forhånd, takk! Endret 20. august 2007 av RaScZaK Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Gode råd finner du her: http://ahlbergdata.no/?p=data_recovery_tips Det er noen som prøver kjøleskapmetoden. Pakk disken i en plastpose (for å unngå kondens) og legg den kaldt noen timer, kanskje den da fungerer en kort stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå