Gå til innhold

Unge Høyre's grådige slagord


Anbefalte innlegg

Poenget er jo at de ikke vil at folk skal bli skattelagt i alle bauer og kanter for å eie hus, bil, båt, eiendom o.s.v selv...

9326504[/snapback]

 

:hmm: svigerdattern vår er svensk og hun fatter ikke hva vi syter og klager for, skatter og avgifter der er like høyt som i norge og lønningene betydelig lavere .

Hvorfor er det legemangel i Sverige? Jo fordi legene jobber i Norge.

Hvorfor kommer svensk ungdom til norge og jobber?

Jo fordi her tjener de mye bedre og legger seg opp penger til bla ferier/studieturer .

9334373[/snapback]

Dette forstår ikke jeg heller... I norge tjener man faktisk 40% mer enn i sverige. Noe av det som er grunnen til at det er sån er at sosialpolitikken har sørget for at alle skal ha myligheten til å tjene tilnermet alle gjennomsnitts mennesker i norge, istede for å ha fattig og rik. Jeg mener langt ifra at dette er tilfellet i sverig siden norge er et noe rikere land.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er jo at de ikke vil at folk skal bli skattelagt i alle bauer og kanter for å eie hus, bil, båt, eiendom o.s.v selv...

9326504[/snapback]

Hvis man kjøper en dyr båt eller at dyrt hus må man betale mer skatt enn hvis det ikke er så dyrt. Hvis man først kjøper noe som er relativt dyrt har man som regel penger til skatt. For hva er vitsen i å kjøpe noe dyrt hvis man ikke har så god råd?

Endret av genialt
Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mange fattige som skal til for å "lure samfunnet" for like mange penger som rikingene våre tar ut

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

 

Utrolig at du klarer å fremstille det som om disse slue "luringene" er et større pengesluk for samfunnet totalt sett enn milliardærene våre.

9334016[/snapback]

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hvor mange fattige som skal til for å "lure samfunnet" for like mange penger som rikingene våre tar ut

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

Arbeidsinnsatsen deres for å skape disse arbeidsplassene gjør dem ikke fortjent til de summene de gjerne tar ut i lønn.

 

Utrolig at du klarer å fremstille det som om disse slue "luringene" er et større pengesluk for samfunnet totalt sett enn milliardærene våre.

9334016[/snapback]

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

9338012[/snapback]

Ved å ta en urimelig stor andel av merverdien til seg selv. Dette er mulig fordi vi er indoktrinert med å tro at vi må sleike bedriftsledere i ræva for at de ikke skal ta bedriften med til et annet land. Pengene eller jobben! Det er selvsagt ikke et pengesluk i den forstand at samfunnet taper økonomisk på ordningen i forhold til om bedriften ikke eksisterer i det hele tatt, men pengene kunne gjerne bli mer jevnt fordelt blant alle de som bidrar i bedriften. Da blir pengene, i stedet for å brukes på luksusvarer i millionklassen for én av de som jobber i bedriften (eieren), brukt på å dekke mer grunnleggende behov for et stort antall mennesker. Dette kalles "å dele" og blir generelt sett på som en positiv verdi i samfunnet.

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Som jeg har fått med meg har Høyre og/eller Fremskrittspartiet fåreslått at man bør sette barn som har problemer med ADHD og andre sykiske og antagelig fysiske problemer i egne klasserom. Er det diskriminering? Bør ikke de være en del av helheten i samfunnet? Og er det noe problem at disse menneskene ikke kan sitte i samme klasserom som andre når de kan lære egne ting uten å forstyrre andres undervisning?

9336953[/snapback]

 

Ja, la dem trekke alle andre med seg inn i dragsuget.

Lenke til kommentar
Ja, la dem trekke alle andre med seg inn i dragsuget.

9341091[/snapback]

Norge har da mer enn nok ressurser til å skaffe en eller to lærere til til hver klasse. Egentlig skal ikke en lærer ha mer enn 15 elever alene, dette overskrider vel omtrent samtlige av skoler i norge. Skulle vært to eller tre lærere i hver klasse, og så kunne du heller delt inn etter arbeidslyst fremfor -evne. For arbeidsevne kan trenes frem, men lyst, derimot..

Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det.

Nasisme er farsisme. Farsisme og soosialisme er to helt forskjellige ting.

9336910[/snapback]

Javisst, og bare så du vet det: Det skrives nazisme og fascisme. Men dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre ;)

9340908[/snapback]

Det du skrev har ikke en gang noe med det som denne tråden handler om.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Jeg lurer på hvor mange fattige som skal til for å "lure samfunnet" for like mange penger som rikingene våre tar ut

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

 

Utrolig at du klarer å fremstille det som om disse slue "luringene" er et større pengesluk for samfunnet totalt sett enn milliardærene våre.

9334016[/snapback]

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

9338012[/snapback]

Man trenger ikke å gi relativt rike folk mer penger fordi de kansje kan skape nye arbeidsplasser. De vi snakker om er sjefer som er valgt inn av et styre og som oftest ikke har startet en eneste bedrift!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Bare så du er klar over det.

Nasisme er farsisme. Farsisme og soosialisme er to helt forskjellige ting.

9336910[/snapback]

Javisst, og bare så du vet det: Det skrives nazisme og fascisme. Men dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre ;)

9340908[/snapback]

Det du skrev har ikke en gang noe med det som denne tråden handler om.

9343547[/snapback]

Ikke det du skrev heller, og ikke dette innlegget ditt - og selvsagt ikke dette innlegget mitt.

Lenke til kommentar
Er det noen som har en kopi av en plakat fra Unge Høyre der det står som slagord "Jeg elsker å eie"? Det står litt om hvorfor man burde sette ned avgift på bil osv. Og man kan til og med få deres "Jeg elsker å eie" på mobilen.

9325290[/snapback]

 

Er dét UHs slagord? Å, herregud.

 

Cocacola-partiet Unge Høyre har jeg aldri hatt sansen for. Faktisk har jeg hatt større sympati for Rød ungdom så vel som for FpU, og det er vel kanskje noe spesielt. Men det er ikke fordi jeg generelt ikke liker Høyres politikk, og heller ikke fordi jeg er forvirret. Det er fordi folk i Unge Høyre alltid fremstår som sleske og usympatiske.

 

Er det noen i Unge Høyre som har hørt om havesyke, eller som har fått med seg at nøysomhet - ikke grådighet - er en dyd?

Lenke til kommentar
Man trenger ikke å gi relativt rike folk mer penger fordi de kansje kan skape nye arbeidsplasser. De vi snakker om er sjefer som er valgt inn av et styre og som oftest ikke har startet en eneste bedrift!

9343568[/snapback]

Åja, så du tror det bare er å slenge en hvilken som helst tulling inn der? De får godt betalt fordi de er ettertraktet. Hvis du hadde vært like flink som dem så hadde også du fått disse mulighetene.

 

 

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

Arbeidsinnsatsen deres for å skape disse arbeidsplassene gjør dem ikke fortjent til de summene de gjerne tar ut i lønn.

Hvem avgjør dette? Hvordan avgjøres det?

 

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

9338012[/snapback]

Ved å ta en urimelig stor andel av merverdien til seg selv.

Men hva er "urimelig"? Hvis alternativet er at de enorme verdiene ikke blir skapt så sier det seg selv at lite er "urimelig".

 

Dette er mulig fordi vi er indoktrinert med å tro at vi må sleike bedriftsledere i ræva for at de ikke skal ta bedriften med til et annet land.

Tull. I dette samfunnet blir vi lært opp til at rike mennesker er onde og griske, og at de bare er snyltere. Jeg var en gang som deg, men så skjønte jeg hvordan ting henger sammen. Kunnskap er en bra ting.

 

Det er selvsagt ikke et pengesluk i den forstand at samfunnet taper økonomisk på ordningen i forhold til om bedriften ikke eksisterer i det hele tatt, men pengene kunne gjerne bli mer jevnt fordelt blant alle de som bidrar i bedriften.

Ah! Så de som eier bedriften skal altså bare dele ut i lassevis til de som ikke selv er investorer eller som har pengene sine knyttet opp til bedriften?

 

Hvis du tar mer penger fra de som investerer i bedriftene så blir det mindre penger til å investere i nye arbeidsplasser, og dermed blir du uansett gående rundt uten jobb.

Lenke til kommentar

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

Arbeidsinnsatsen deres for å skape disse arbeidsplassene gjør dem ikke fortjent til de summene de gjerne tar ut i lønn.

Hvem avgjør dette? Hvordan avgjøres det?

Si det. Du kan jo stille deg selv det samme spørsmålet; du mener jo selv (omtrent) det motsatte.

 

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

9338012[/snapback]

Ved å ta en urimelig stor andel av merverdien til seg selv.

Men hva er "urimelig"? Hvis alternativet er at de enorme verdiene ikke blir skapt så sier det seg selv at lite er "urimelig".

"Urimelig" = mange årslønner for å jobbe på gulvet på fabrikken.

 

Dette er mulig fordi vi er indoktrinert med å tro at vi må sleike bedriftsledere i ræva for at de ikke skal ta bedriften med til et annet land.

Tull. I dette samfunnet blir vi lært opp til at rike mennesker er onde og griske, og at de bare er snyltere. Jeg var en gang som deg, men så skjønte jeg hvordan ting henger sammen. Kunnskap er en bra ting.

Ettersom du antakeligvis vet at det finnes lærde mennesker med *litt* mer omfangsrike og utviklede perspektiver enn BÅDE deg og meg, som inntar BÅDE det perspektivet du og jeg legger til grunn for denne diskusjonen, skulle du kanskje vurdert å bli *litt* bedre kjent med min tankegang før du sarkastisk fordømmer meg nedenom og hjem etter to-tre innleggs anledning til å framstille mitt perspektiv? Jeg 'ar ikke engang gjort noe forsøk på å framstille mitt perspektiv, men svart isolert på påstander framsatt av andre (bl.a. deg), ut fra mitt utgangspunkt.

 

Du har aldri vært "som meg!"

 

Tilbake til sakligheten:

Både mitt og ditt perspektiv i dette spørsmålet gjør seg gjeldende i ulike politiske kulturer på bunnivå. Antakeligvis inntar mange på "min" politiske side det perspektivet du beskriver, mens mange på "din" side inntar perspektivet jeg beskriver. Det er nok også mange som inntar et apologetisk "mellomstandpunkt": "Bedriftsledere er onde og griske snyltere, men dessverre må vi nok slikke dem i ræva likevel, ellers går samfunnet til grunne."

(Var det noen som sa AP...?)

 

Men systemet består, og alle partier fra SV til FrP syns det er skummelt å legge "for store" restriksjoner på bedrifter, nettopp fordi (dette sier de selv) vi vil beholde bedriftene innenlands. Jeg er ukjent med undersøkelser som viser at *noen* politiske reguleringsbestemmelser i min politisk bevisste levetid (inkludert opsjonssaken nylig, som var "kommunistisk" i Siv Jensens øyne) fører til omfattende outsourcing av arbeidsplasser. Kanskje det er litt forskjell på hva som er det vanligste perspektivet blant folk på bunnen av pyramiden og blant karrierepolitikerne?

 

Det er selvsagt ikke et pengesluk i den forstand at samfunnet taper økonomisk på ordningen i forhold til om bedriften ikke eksisterer i det hele tatt, men pengene kunne gjerne bli mer jevnt fordelt blant alle de som bidrar i bedriften.

Ah! Så de som eier bedriften skal altså bare dele ut i lassevis til de som ikke selv er investorer eller som har pengene sine knyttet opp til bedriften?

Er ikke arbeidernes lønninger (og produktivkrefter) "knyttet opp til bedriften"?

 

Hvis du tar mer penger fra de som investerer i bedriftene så blir det mindre penger til å investere i nye arbeidsplasser, og dermed blir du uansett gående rundt uten jobb.

9344964[/snapback]

Jeg lurer på hvor mye penger Røkke, Hagen og resten av gjengen kunne legge i utvikling av bedriften sin i stedet for personlig, overflødig luksus, jeg. Det ser ut for at det blir mange penger til overs selv om ikke arbeiderne "stikker av" med alt, visst...

Det er forøvrig ikke noe i veien for å gi arbeiderne noe medbestemmelsesrett i bedriftsstyrer. På den måten er alle (det daglige styret/ledelsen og arbeiderne) med på å gjøre vurderinger i forhold til om pengene skal plasseres i investeringer eller fordeles som lønn, til både ledere, mellomledere og arbeidere "på bunnen."

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bare så du er klar over det.

Nasisme er farsisme. Farsisme og soosialisme er to helt forskjellige ting.

9336910[/snapback]

Javisst, og bare så du vet det: Det skrives nazisme og fascisme. Men dette har ingenting med det jeg skrev å gjøre ;)

9340908[/snapback]

Det du skrev har ikke en gang noe med det som denne tråden handler om.

9343547[/snapback]

Ikke det du skrev heller, og ikke dette innlegget ditt - og selvsagt ikke dette innlegget mitt.

9343700[/snapback]

Jeg vet da for hælvete hva denne tråden handler om! Det var trossalt jeg som startet denne tråden, idiot!

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Er det noen som har en kopi av en plakat fra Unge Høyre der det står som slagord "Jeg elsker å eie"? Det står litt om hvorfor man burde sette ned avgift på bil osv. Og man kan til og med få deres "Jeg elsker å eie" på mobilen.

9325290[/snapback]

 

Er dét UHs slagord? Å, herregud.

 

Cocacola-partiet Unge Høyre har jeg aldri hatt sansen for. Faktisk har jeg hatt større sympati for Rød ungdom så vel som for FpU, og det er vel kanskje noe spesielt. Men det er ikke fordi jeg generelt ikke liker Høyres politikk, og heller ikke fordi jeg er forvirret. Det er fordi folk i Unge Høyre alltid fremstår som sleske og usympatiske.

 

Er det noen i Unge Høyre som har hørt om havesyke, eller som har fått med seg at nøysomhet - ikke grådighet - er en dyd?

9344436[/snapback]

Kjenner en som vet en del om Unge Høyre, Høyre og Frp's politikk. Han har oppsøkt flere partikontorer og når det er spørsmål til en i disse partiene ender det med at man får et svar som er helt usakelig og ikke har noe med spørsmålet å gjøre, eller at de bllir forferdelig irriterte på grunn av at de rett og slett ikke har noe svar. EDIT: Dette er en grusom nyhet som nok flere har fått med seg, Venstre begynner å gå mot høyresiden:cry:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Man trenger ikke å gi relativt rike folk mer penger fordi de kansje kan skape nye arbeidsplasser. De vi snakker om er sjefer som er valgt inn av et styre og som oftest ikke har startet en eneste bedrift!

9343568[/snapback]

Åja, så du tror det bare er å slenge en hvilken som helst tulling inn der? De får godt betalt fordi de er ettertraktet. Hvis du hadde vært like flink som dem så hadde også du fått disse mulighetene.

 

 

Disse rikingene skaper arbeidsplasser. Det er ekstremt verdifullt for samfunnet.

Arbeidsinnsatsen deres for å skape disse arbeidsplassene gjør dem ikke fortjent til de summene de gjerne tar ut i lønn.

Hvem avgjør dette? Hvordan avgjøres det?

 

Hvordan kan noen som skaper enorme verdier være et pengesluk?

9338012[/snapback]

Ved å ta en urimelig stor andel av merverdien til seg selv.

Men hva er "urimelig"? Hvis alternativet er at de enorme verdiene ikke blir skapt så sier det seg selv at lite er "urimelig".

 

Dette er mulig fordi vi er indoktrinert med å tro at vi må sleike bedriftsledere i ræva for at de ikke skal ta bedriften med til et annet land.

Tull. I dette samfunnet blir vi lært opp til at rike mennesker er onde og griske, og at de bare er snyltere. Jeg var en gang som deg, men så skjønte jeg hvordan ting henger sammen. Kunnskap er en bra ting.

 

Det er selvsagt ikke et pengesluk i den forstand at samfunnet taper økonomisk på ordningen i forhold til om bedriften ikke eksisterer i det hele tatt, men pengene kunne gjerne bli mer jevnt fordelt blant alle de som bidrar i bedriften.

Ah! Så de som eier bedriften skal altså bare dele ut i lassevis til de som ikke selv er investorer eller som har pengene sine knyttet opp til bedriften?

 

Hvis du tar mer penger fra de som investerer i bedriftene så blir det mindre penger til å investere i nye arbeidsplasser, og dermed blir du uansett gående rundt uten jobb.

9344964[/snapback]

Jeg har aldri sagt og står ikke for at man kan "kaste" en filken som helst tulling inn som sjef og jeg synes man definitivt bør få lønn etter arbeidsinsats i en annen grad som det er i dag.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Kjenner en som vet en del om Unge Høyre, Høyre og Frp's politikk. Han har oppsøkt flere partikontorer og når det er spørsmål  til en i disse partiene ender det med at man får et svar som er helt usakelig og ikke har noe med spørsmålet å gjøre, eller at de bllir forferdelig irriterte på grunn av at de rett og slett ikke har noe svar. EDIT: Dette er en grusom nyhet som nok flere har fått med seg, Venstre begynner å gå mot høyresiden:cry:

9345528[/snapback]

Hva var meningen bak innlegget ditt?
Lenke til kommentar
Jeg vet da for hælvete hva denne tråden handler om! Det var trossalt jeg som startet denne tråden, idiot!

9345490[/snapback]

 

Kremt. Du har ikke vurdert å bruke en litt annen tone? Kansje du blir oppfattet litt mer seriøs da?

 

Forøvrig, det strider visst imot reglene på forumet å komme med hatske, degenererte personangrep, derfor burde du nok fjerne; "Idiot!".

 

Dette var ganske så ot, men ikke fult så ot som inlegget ditt. Hadde du bare holdt kjeft, ville den delen av diskusjonen død ut = case closed.

 

Delvis On Topic; Jeg liker ikke ungdomspartiene, jeg har sansen for Høyre, men ikke unge høyre. Slagordet var dårlig planlagt : o

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Kjenner en som vet en del om Unge Høyre, Høyre og Frp's politikk. Han har oppsøkt flere partikontorer og når det er spørsmål  til en i disse partiene ender det med at man får et svar som er helt usakelig og ikke har noe med spørsmålet å gjøre, eller at de bllir forferdelig irriterte på grunn av at de rett og slett ikke har noe svar. EDIT: Dette er en grusom nyhet som nok flere har fått med seg, Venstre begynner å gå mot høyresiden:cry:

9345528[/snapback]

Hva var meningen bak innlegget ditt?

9345578[/snapback]

Meningen må vise hvor med inlegget var ikke skryt, aldri i livet. Meningen med inlegget var å vise hvor enkel og lite gjennomtenkt høyrepolitikk er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...