Gå til innhold

Unge Høyre's grådige slagord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
Som et eksempel; å fjerne tollbarrierene mot enkelte u-land vil både skaffe oss billigere varer, samtidig som det bygger opp ulandenenes industri.

Et annet eksempel; Å benytte avgifter vårt konsum, og ukritisk sende pengene nedover til ulandene gjør dem avhengige av støtten, da de ikke bygger opp levekraftig næring.

Ser du hvor jeg har tenkt meg hen?

Billigere priser er ett gode, å fjerne fattigdom/miljøproblemer er et annet. De er ikke nøvendigvis i konflikt med hverandre.

Er einig i det med tollbarrierene. Problemet er at det vil gjere det lettere å ha eit enda høgare forbruk enn det vi har idag som er allerede alt for høgt.

Dessutan er det vanskeleg å kvalitetsjekke mat frå andre land. Sjå sjølv (med Gilde) kor vanskeleg det er i vårt eiget land. Tenk over grensane kor dei kanskje ikkje har ordentleg lovverk eller ingen som føljer opp lovane.

Eg vil heller ha norske varer som er kvalitetssjekka enn utenlandske varer som ikkje er det.

Lenke til kommentar

Syns det er bra at de tar i bruk slike slagord og viser hva de står for. Fra mitt ståsted så har valgkampen vært bortimot meningsløs, har ennå tilgode å se noen gode saker komme frem i media.

Eneste er høye lederlønninger og at 1 person har arvet penger i utlandet og unnlatt å melde ifra til skattemyndighetene. Ser at sosialistene driver å herjer med det, de burde heller bruke tiden på å avsløre alle trygdemisbrukere.

Lenke til kommentar
Ser at sosialistene driver å herjer med det, de burde heller bruke tiden på å avsløre alle trygdemisbrukere.

9330357[/snapback]

Hvorfor det egentlig? Mas med trygdete og toppledere er jo på mange måte det samme, nemlig det naturlige behovet for saueflokken og finne noen som ikke tilhører saueflokken og forene seg mot. Er gjerne tilfeldig om raseriet retter seg mot de som er fattigere eller rikere enn saueflokken.

Lenke til kommentar
Ja det gjør de.... men hva er logikken med å betale skatt på noe man har kjøpt og betalt med penger det allerede er betalt skatt av??

9326754[/snapback]

Det hjelper samfunnet.

9326900[/snapback]

Jammen.... hvor mange ganger skal man hjelpe samfunnet da.... med dobbel og tredobbel beskatning sånn som det der blir det jo som en straff for å eie noe selv å regne....

Lenke til kommentar
- Å kjøpe øl etter kl. 20.00 er satanistisk!

- Man trenger ikke jobbe for å få penger. Og de som jobber skal gi pengene sine til Jens.

- Fidel Castro har rett til å fengsle de som sier han ligner på en i The Muppet-show.

- Kvinner og homofile er svake og bør diskrimineres!

- All amerikansk musikk er Bush-propaganda!

- Kutt i støtten til privatskoler så de forsvinner eller blir bare for de rikeste.

9330098[/snapback]

Kutt ut de "morsomhetene" de har spredd inn i punktene sine, så har man jo en god del kjernesaker for mange sosialister.
Lenke til kommentar

- Man trenger ikke jobbe for å få penger. Og de som jobber skal gi pengene sine til Jens.

- Fidel Castro har rett til å fengsle de som sier han ligner på en i The Muppet-show.

- Kutt i støtten til privatskoler så de forsvinner eller blir bare for de rikeste.

9330098[/snapback]

Kutt ut de "morsomhetene" de har spredd inn i punktene sine, så har man jo en god del kjernesaker for mange sosialister.

9330762[/snapback]

Jeg skrev et (omtrent like useriøst) motsvar da jeg så dette og sendte til fylkeskontoret deres sammen med en kopi av den Unge Høyre delte ut. Vil du lese det også?

edit: Uten "morsomhetene" så har de tatt tak i ekte sosialistiske kjernesaker, ja? Det skulle jo bare mangle. Det ville være rart om de tok utgangspunkt i for eksempel nazistisk politikk.

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar
Ser at sosialistene driver å herjer med det, de burde heller bruke tiden på å avsløre alle trygdemisbrukere.

9330357[/snapback]

Hvorfor det egentlig? Mas med trygdete og toppledere er jo på mange måte det samme, nemlig det naturlige behovet for saueflokken og finne noen som ikke tilhører saueflokken og forene seg mot. Er gjerne tilfeldig om raseriet retter seg mot de som er fattigere eller rikere enn saueflokken.

9330379[/snapback]

Ser ikke hvordan du kan sammenligne de to tingene. At bedrifter velger å lønne sine sjefer har vel ingenting med at enkelte driver å lurer samfunnet for midler som kunne blitt brukt på bedre måter.

Lenke til kommentar
Ser ikke hvordan du kan sammenligne de to tingene. At bedrifter velger å lønne sine sjefer har vel ingenting med at enkelte driver å lurer samfunnet for midler som kunne blitt brukt på bedre måter.

9331545[/snapback]

Det er det samme, i begge tilfeller går det ut på å gnåle om at noen har fått noe de ikke fortjener. Når det gjelder trygd, så fører det til at de fattige, både de som ikke jobber og ikke minst de som har ufaglærte jobber får det betydelig bedre, noe som er en god bruk av midlene.

Lenke til kommentar
Utdyp gjerne litt, kkt.

9331354[/snapback]

Jeg mener at selvsagt sitter vi igjen med sosialistisk politikk dersom vi fjerner "morsomhetene" fra skrivet deres. Det er jo det som er poenget; det er jo det de oppfatter som sosialistisk politikk de forsøker å latterliggjøre.

Jeg er jo ikke enig i f.eks. at kvinner og homofile "er svake og bør derfor diskrimineres," men vi skjønner jo at de snakker om kvoteringspolitikk (og kanskje andre politiske tiltak som tar sikte på å bedre disse gruppenes stilling i samfunnet).

Lenke til kommentar

9330357[/snapback]

9330379[/snapback]

9331545[/snapback]

Jeg lurer på hvor mange fattige som skal til for å "lure samfunnet" for like mange penger som rikingene våre tar ut (over Jens sin inntekt på én million) som lederlønninger. Utrolig at du klarer å fremstille det som om disse slue "luringene" er et større pengesluk for samfunnet totalt sett enn milliardærene våre.

Lenke til kommentar
Forklar meg gjerne sammenhengen mellom krig og lave priser, mellom sult og lave priser og mellom miljøproblemer og lave priser.

9327244[/snapback]

Var ikkje sånn han meinte det så vidt eg skjønte. Eg trur han meinte det sånn at mens de andre partiane seier at dei ska prøve å "redde" verda frå fattigdom osv (via slagord) så dreiv høgre og reklamerte for at ting sku bli billigare.

9327733[/snapback]

ehm, jeg tror de norske partiene bryr seg mest om politikken i norge. Det er ikke deres jobb å forhindre krig og sult.

Lenke til kommentar
Poenget er jo at de ikke vil at folk skal bli skattelagt i alle bauer og kanter for å eie hus, bil, båt, eiendom o.s.v selv...

9326504[/snapback]

:hmm: svigerdattern vår er svensk og hun fatter ikke hva vi syter og klager for, skatter og avgifter der er like høyt som i norge og lønningene betydelig lavere .

Hvorfor er det legemangel i Sverige? Jo fordi legene jobber i Norge.

Hvorfor kommer svensk ungdom til norge og jobber?

Jo fordi her tjener de mye bedre og legger seg opp penger til bla ferier/studieturer .

Lenke til kommentar

Å elske å eie er ikke akkurat noe positivt... Hvis man sier "Jeg elsker å eie" kan det som oftest bety at det er materielle ting som gjør seg selv lykkelig. Man blir aldri lykkelig på bare materielle ting. Hvis alle hadde elsket å eie hadde det til slutt ikke blitt nok til alle, de som ikke får eie så mye som de som eier mest havner nederst på samfunnsstigen samtidig som de som eier mest fortsetter å eie mer. Det er dette et kapitalistisk samfunn uten noen form for sosialdemokrati sliter med. Det som både Høyre og Fremskritspartiet har som noe av fellespolitikken sin er for eksempel bruk og intekt av penger. Det disse partiene mener er at man bør betale mindere skatt og avgifter og bruke mer av de pengene man har. Det å ta mindre penger inn og ta mer penger ut går liksom ikke helt opp, det er akkurat som 1-2. Men så er det jo slik at norge er et veldig rikt land og har veldig mye penger i statskassa. Disse to siste partiene vil bruke en del av disse pengene. Det store problemet med det er at når vi virkelig trenger de pengene er de ikke der for de de er brukt opp og at hvis mye av disse pengene blir brukt får pengene mindre verdi. Det betyr at vi har enda mindre penger hvis vi bruker mye av dem. Og det med sykehjem, Siv Jensen sa i går at hun var imot privatisering av sykehjem men for konkurranse. Dette høres helt merkelig ut. Siden staten driver sykehjemmene kan staten barre ha konkurranse med seg selv. Og hvis sykehjemmene hadde vært privatisert som jeg tror Høyre og Fremmskritspartiet har ment før ville det skapt en enorm forskjell i samfunnet, de rike får det beste, de som ikke har så god råd får bare det markedet har å by på til den prisen de har råd til. Og noen av meningene Siv Jensen sa for Fremskrittspartiet i går var noe annerledes enn det som står i partiprogrammet dems, tipper nok noen av det hun sa var meninger som publikum der og da satt pris på slik at hun kunne få mer apleus som da vil virke positivt.

Lenke til kommentar
Syns det er bra at de tar i bruk slike slagord og viser hva de står for. Fra mitt ståsted så har valgkampen vært bortimot meningsløs, har ennå tilgode å se noen gode saker komme frem i media.

Eneste er høye lederlønninger og at 1 person har arvet penger i utlandet og unnlatt å melde ifra til skattemyndighetene. Ser at sosialistene driver å herjer med det, de burde heller bruke tiden på å avsløre alle trygdemisbrukere.

9330357[/snapback]

Javel. Har selv ikke sett noe til at "sosialistene" har herjet med det som skjedde med Høyre. Det eneste som har kommet opp i media er er at Høre familige og venner er skuffet over den rammede.

Venligst ikke si noe før du har sjekket fakta.

Lenke til kommentar

9330098[/snapback]

9330762[/snapback]

Jeg skrev et (omtrent like useriøst) motsvar da jeg så dette og sendte til fylkeskontoret deres sammen med en kopi av den Unge Høyre delte ut. Vil du lese det også?

edit: Uten "morsomhetene" så har de tatt tak i ekte sosialistiske kjernesaker, ja? Det skulle jo bare mangle. Det ville være rart om de tok utgangspunkt i for eksempel nazistisk politikk.

9331104[/snapback]

Bare så du er klar over det.

Nasisme er farsisme. Farsisme og soosialisme er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Som jeg har fått med meg har Høyre og/eller Fremskrittspartiet fåreslått at man bør sette barn som har problemer med ADHD og andre sykiske og antagelig fysiske problemer i egne klasserom. Er det diskriminering? Bør ikke de være en del av helheten i samfunnet? Og er det noe problem at disse menneskene ikke kan sitte i samme klasserom som andre når de kan lære egne ting uten å forstyrre andres undervisning?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...