Kombat-Kaare Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 NÅ er jo UH'erne en gjeng med ideologisk forvirrede tælper uansett. Tror ikke jeg ville tatt det de sier så seriøst. Lenke til kommentar
Ama-gi Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tja, og hva skal man i så fall tro om deg, etter den posten å dømme? I min erfaring er i hvertfall en stor del av Unge Høyres medlemmer engasjerte mennesker som er ute etter å gjøre samfunnet bedre. Selvfølgelig finnes det unntak, som det gjør innenfor samtlige av ungdomspartiene. Hva du mener med ideologisk forvirrede må du nok utdype for at det skal bli mulig å ta deg seriøst. Lenke til kommentar
Kombat-Kaare Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Tja, og hva skal man i så fall tro om deg, etter den posten å dømme? I min erfaring er i hvertfall en stor del av Unge Høyres medlemmer engasjerte mennesker som er ute etter å gjøre samfunnet bedre. Selvfølgelig finnes det unntak, som det gjør innenfor samtlige av ungdomspartiene. Hva du mener med ideologisk forvirrede må du nok utdype for at det skal bli mulig å ta deg seriøst. 9666121[/snapback] Den konstante, overhengende og dogmatiske messingen av liberalistiske slagord som "enjoy capitalism" "elsk å eie" og annet tull, uten at de kan begrunne hvorfor dette skal være ukritiske goder. Samtidig er det flere UH'ere som egentlig burde meldt seg rett inn i DLF isteden, men dessverre klarer mange av dem på bli værende og spre tullet sitt til andre UH'ere. Lenke til kommentar
Moella Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 NÅ er jo UH'erne en gjeng med ideologisk forvirrede tælper uansett.Tror ikke jeg ville tatt det de sier så seriøst. 9665715[/snapback] Etter min erfaring så er det oftest venstresiden som baserer sin politikk på ideologisk forvirring og utopiafantasier. Høyresiden pleier i det minste basere sin om ofte kanskje litt kalde og vitenskapelige argumentasjon på rene tall og regnestykker. Nå klarer i alle fall ikke jeg å diskutere på et fantasinivå, men gi meg et tall eller noe håndfast så kan jeg i alle fall sammenligne det med noe jeg har ett forhold til. I dagens politiske bilde er det blitt poppis å alltid holde med underdog'en uansett hva det måtte være, hvem kan forvente noen seriøs debatt av sånt? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 NÅ er jo UH'erne en gjeng med ideologisk forvirrede tælper uansett.Tror ikke jeg ville tatt det de sier så seriøst. 9665715[/snapback] Tror ikke jeg tar deg så veldig seriøst heller nå, med en slik ad hominem kommentar. Ungdomsfløyen til alle partier er litt mer ekstreme og dogmatiske enn partiet selv. Lenke til kommentar
McFly Skrevet 8. oktober 2007 Del Skrevet 8. oktober 2007 Etter min erfaring så er det oftest venstresiden som baserer sin politikk på ideologisk forvirring og utopiafantasier. Høyresiden pleier i det minste basere sin om ofte kanskje litt kalde og vitenskapelige argumentasjon på rene tall og regnestykker.Nå klarer i alle fall ikke jeg å diskutere på et fantasinivå, men gi meg et tall eller noe håndfast så kan jeg i alle fall sammenligne det med noe jeg har ett forhold til. 9666250[/snapback] Det å kun basere politikk på tall og målbare størrelser er fåfengt, da det er så mange sider ved mennesket som kan ikke kjenner nok til å måle. Det å måle at en viss politikk fører til høyere økonomisk vekst har ingen verdi så lenge man ikke kan vise at den økte økonomiske veksten med dens bivirkninger faktisk gjør samfunnet bedre å leve i. Dessuten, hadde høyresiden virkelig hatt slik vitenskapelig argumentasjon, så hadde de ikke funnet på det tullet om naturgitte rettigheter. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Etter min erfaring så er det oftest venstresiden som baserer sin politikk på ideologisk forvirring og utopiafantasier. Høyresiden pleier i det minste basere sin om ofte kanskje litt kalde og vitenskapelige argumentasjon på rene tall og regnestykker.Nå klarer i alle fall ikke jeg å diskutere på et fantasinivå, men gi meg et tall eller noe håndfast så kan jeg i alle fall sammenligne det med noe jeg har ett forhold til. <{POST_SNAPBACK}> Det å kun basere politikk på tall og målbare størrelser er fåfengt, da det er så mange sider ved mennesket som kan ikke kjenner nok til å måle. Det å måle at en viss politikk fører til høyere økonomisk vekst har ingen verdi så lenge man ikke kan vise at den økte økonomiske veksten med dens bivirkninger faktisk gjør samfunnet bedre å leve i. Dessuten, hadde høyresiden virkelig hatt slik vitenskapelig argumentasjon, så hadde de ikke funnet på det tullet om naturgitte rettigheter. ¨ Ehh... Men å basere politikk på ideologisk tåkeprat hvor bare de kapitalistiske elementene i filosofiene både leder og tjener er greit liksom? Faktum er at etthvert individ er seg selv nærmest uansett, og om du ønsker eksempler på dette er det bare å si i fra. Spør ex. SV'er Paul Chaffey om hva som hendte med ham Naturgitte rettigheter er det ingen som har "funnet på".... Det er naturgitt det, enten man liker det eller ikke. Begrepene sosialist og/eller kapitalist er også helt bak mål... Det er en prosess.... Man er sosialist så lenge man ikke har de pengene man ønsker seg og blir kapitalist så snart man får dem og ikke finner noen man har lyst til å dele dem med... Edit: Men kapitalister med NOK penger snur gjerne ofte og gir litt tilbake Endret 22. oktober 2007 av trn100 Lenke til kommentar
McFly Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Naturgitte rettigheter er det ingen som har "funnet på".... Det er naturgitt det, enten man liker det eller ikke. Det er ikke i nærheten av å være naturgitt. Sannheten er at konseptet om rettigheter er funnet opp av den øvre middelklassen og overklassen i den vestlige kulturkrets i nyere tid. Ser man på menneskets historie, så er det stort sett kun i USA at slike ideer har fått noen generell aksept. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tror ikke vi skal snakke så neggativt om Kapitalismen her. Hva har vi lært? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 23. oktober 2007 Del Skrevet 23. oktober 2007 Tror ikke jeg tar deg så veldig seriøst heller nå, med en slik ad hominem kommentar. Ikke ta Kombat Kaare seriøst. 94% av alle postene i WoW forumet, men likevel mobber han alle wowspillere for å være nolifers. -.- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå