Gå til innhold

Unge Høyre's grådige slagord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har en kopi av en plakat fra Unge Høyre der det står som slagord "Jeg elsker å eie"? Det står litt om hvorfor man burde sette ned avgift på bil osv. Og man kan til og med få deres "Jeg elsker å eie" på mobilen.

9325290[/snapback]

Hva er galt med å like å eie da? Folk skal da være negative til alt nå om dagen.

Lenke til kommentar
Hva er galt med å like å eie da? Folk skal da være negative til alt nå om dagen.

9326322[/snapback]

Det er greit å like å eie ting, men når det blir grunnen til at man fører politikk har det gått for langt. At nedsetting av priser skal ligge så høyt på dagsorden at det ligger i slagordet dems, da blir det rett og slett ekkelt.

"Miljø? Sult? Krig? Hvem faen bryr seg? Sett ned prisene så vi kan eie MER!"

Haha, dem høyrefolka har jo tilta helt hvis de ikke kom til å møte motstand med et sånt slag ord. :p

Lenke til kommentar
Poenget er jo at de ikke vil at folk skal bli skattelagt i alle bauer og kanter for å eie hus, bil, båt, eiendom o.s.v selv...

9326504[/snapback]

Skattepengene vi betaler kommer godt med til samfunnet. Har du lyst til å kjøpe sykeforsikring?

9326533[/snapback]

Ja det gjør de.... men hva er logikken med å betale skatt på noe man har kjøpt og betalt med penger det allerede er betalt skatt av??

Lenke til kommentar
Er det noen som har en kopi av en plakat fra Unge Høyre der det står som slagord "Jeg elsker å eie"? Det står litt om hvorfor man burde sette ned avgift på bil osv. Og man kan til og med få deres "Jeg elsker å eie" på mobilen.

9325290[/snapback]

9326322[/snapback]

Ingenting er galt med å like å eie, så lenge man ikke liker det for godt. Som med det meste annet.

Men det er noe alvorlig i veien når et politisk parti bruker "Jeg elsker å eie" som slagord.

Hvis du ikke forstår hvorfor foreslår jeg at du setter deg ned og tenker på saken til du forstår det.

Lenke til kommentar

Jeg elsker å eie. De pengene jeg har jobbet og skattet for, ingenting gjør meg bedre enn å se at jeg har frihet til å kjøpe det jeg ønsker for mine egne, hardt opptjente penger. Bedre det enn å sitte på ræven og klage at andre har det bedre enn seg selv ihvertfall.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Og eie noe er digg! Man jobber og sliter for penga. Betaler en del i skatt, og står igjen med et overskudd man kan bruke på hva man vil.

Hva i alle dager er galt med det?

Edit: Selv om akkurat ordvalget i slagordet kan bli litt for sterkt.

Virker ikke som at Unge Høyre jobber for / bryr seg om stereotype-stempelet sitt som kapitalister.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Forklar meg gjerne sammenhengen mellom krig og lave priser, mellom sult og lave priser og mellom miljøproblemer og lave priser.

9327244[/snapback]

Var ikkje sånn han meinte det så vidt eg skjønte. Eg trur han meinte det sånn at mens de andre partiane seier at dei ska prøve å "redde" verda frå fattigdom osv (via slagord) så dreiv høgre og reklamerte for at ting sku bli billigare.

Lenke til kommentar
Haha, dem høyrefolka har jo tilta helt hvis de ikke kom til å møte motstand med et sånt slag ord. :p

9326400[/snapback]

Det var nok nettopp det som var tankegangen bak å velge det. Så lenge Unge Høyre skaper blest rundt seg selv har de all grunn til å være fornøyde.
Lenke til kommentar
Det var nok nettopp det som var tankegangen bak å velge det. Så lenge Unge Høyre skaper blest rundt seg selv har de all grunn til å være fornøyde.

9329231[/snapback]

Kanskje en del av "Frp koden" er at ungdomspartiet stort sett holdes borte fra media?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132

Jeg ser ikke hva som er galt i å eie det man har jobbet hardt for? :)

Det er jo enda værre at man må betale og skattlegges for det også.

Lenke til kommentar
Var ikkje sånn han meinte det så vidt eg skjønte. Eg trur han meinte det sånn at mens de andre partiane seier at dei ska prøve å "redde" verda frå fattigdom osv (via slagord) så dreiv høgre og reklamerte for at ting sku bli billigare.

9327733[/snapback]

Som et eksempel; å fjerne tollbarrierene mot enkelte u-land vil både skaffe oss billigere varer, samtidig som det bygger opp ulandenenes industri.

Et annet eksempel; Å benytte avgifter vårt konsum, og ukritisk sende pengene nedover til ulandene gjør dem avhengige av støtten, da de ikke bygger opp levekraftig næring.

Ser du hvor jeg har tenkt meg hen?

Billigere priser er ett gode, å fjerne fattigdom/miljøproblemer er et annet. De er ikke nøvendigvis i konflikt med hverandre.

For meg virker det som ungdomspartiers store oppgave her i livet er å drite seg ut. "jeg elsker å eie", utrolig dust.

9329613[/snapback]

Hvorfor er det så utrolig dust?
Lenke til kommentar

I Molde delte Unge Høyre ut noen fantastisk håpløse og barnslige brosjyrer med "sannheten om sosialisme" - femten punkt om hva sosialister "mener" om mangt og mye. Veldig artig lesning, men ikke helt greit at de delte dem ut på ungdomsskoler i Molde. Ikke helt greit for DEM, altså... Stakkars. De trenger sårt ferskt blod.

Et par punkter fra lista:

- Å kjøpe øl etter kl. 20.00 er satanistisk!

- Man trenger ikke jobbe for å få penger. Og de som jobber skal gi pengene sine til Jens.

- Fidel Castro har rett til å fengsle de som sier han ligner på en i The Muppet-show.

- Kvinner og homofile er svake og bør diskrimineres!

- All amerikansk musikk er Bush-propaganda!

- Kutt i støtten til privatskoler så de forsvinner eller blir bare for de rikeste.

Endret av kkt1986
Lenke til kommentar

Jeg elsker å eie, jo mer jeg tjener jo mer penger bruker jeg.

Handlekåt som faen. Jeg jobber og sliter for mine penger, hva er problemet!?

Nå de siste dagene har jeg vurdert hva jeg skal bruke 10.000 til... Ny laptop, fet stol i hybelen, eller ny cd/navi spiller til bilen? ... Ikke vet jeg. 2 uker siden blåste jeg av 9.000 på nye felger til bilen fordi de var fete!

Jeg elsker å eie og mye vil ha mer, det er slik oss mennesker er!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...