Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm under oppstart!

Anbefalte innlegg

Hei,

Vet det er mange tråder om dette men jeg trenger virkelig hjelp ettersom mitt problem er litt annerledes. Jeg hadde latt PCen stå på i natt men sden kjørte Orthos. Da jeg våkna skrudde jeg på skjermen og så alt alt gikk fortsatt med load temp på rundt 45 grader.

En times tid senere skulle jeg ned for å se hvordan det gikk og i det jeg skule skru på skjermen så jeg at det kun var det grønne startikonet og klokka nede i høyre hjørne som var synlige. Resten av skjermen var svart. Jeg skrudde av PC-en men da den skulle starte opp igjen, skjedde det ingenting.

Alt av vifter gikk, men det kom ikke opp noe på skjermen. En annen ting jeg la merke til var at det kortet pipet som kommer når maskinen poster var borte. Maskinen ga ingen lyd fra seg. Jeg har tre varsellys på hovedkortet (blå, grønn og oransje) som signaliserer at de forskjellige komponentene får strøm. Alle disse lyste som normalt. Det første som falt meg inn var at det var skjermkortet det var noe galt med, men etter å ha prøvd det i en annen maskin og så at det fungerte som bare det ble jeg plutselig usikker igjen.

Etter litt tenking kom jeg fram til at det enten var CPU eller HK det var noe galt med. Jeg fant batteriet på HK men ettersom jeg var veldig usikker på hvordan jeg skulle ta det ut :blush: lot jeg være. Hvis det er noe galt med CPU eller HK, mister jeg garantien pga klokkingen? Har ikke lyst til å kjøpe ny CPU og HK, men har nok penger til en av delene?

Hva er deres tips til dette problemet? Er det CPU eller HK som er defekt, hvis det i det hele tatt er feilen?

Jeg takker for alle svar som kan hjelpe meg i å få fikset dette problemet!

Mvh AndersdD :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror ikke det er cpu eller hk, men rammen din, har du fler en 1 brikke? prøv og ta ut den ene og boot pcen, evt bytt plass på den ene du har.

Funker ikke dette ville jeg prøvd og få lånt deg en annen ram brikke for og prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...