Gå til innhold

nybegynner spørmål og noen svar(het nitro/bensin)

CalleKanin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en stund siden jeg drev med dette, men jeg tror jeg trygt kan påstå at el-bil er suverent billigst og mest praktisk, særlig for nybegynnere. Prisen på fuel er ikke så ille, men med bensinbiler blir det ofte mer skruing enn kjøring, særlig når man er ny og ikke helt vet hva man driver med. Med mindre du er velsignet med Mandelas tålmodighet og DaVincis tekniske innsikt bør du nok kjøpe en batteridreven leke til å begynne med.

EDIT: Vesentlig ord byttet ut.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Ikke sikker for Jeg har aldri telt, men brukte 2liter en dag, men da gjikk det i et strekk nesten :) Rommer vel 1,5-3dl, forskjell fra bil til bil, men jeg bytta ut min tank 4 ganger, min bror har kresja under gjerder og autovern (uten skjellet på :p) og faren min en gang under ei fjøsdør med liten glitt under, akkurat slik at den kan komme seg under

Lenke til kommentar

Hva du bør kjøpe kommer jo helt an på hva du er villig til å bruke av penger.

Jeg kjøpte Savage X i vår, til 5000,- inkl håndkontroller. Eneste ekstra kostnaden er i utgangspunktet nintrobensin og batterier (oppladbare kan være en ide).

Koster vel 300 for 4l nitrobensin, og du kan bruke vanlige AA batterier i kontroller og bil (8 i kontroller, 4 i bil) så blir ikke store kostnaden.

Biler som Savage X koster som sagt litt ekstra i forhold til mindre elbiler (og nitro buggies), men etter min erfaring tåler mye mer. Ofte enklere å skifte de få delene som normalt ryker også.

Men jeg ville, uansett budsjett, anbefale nitro bil, da du slipper å vente på at bilen må lades etter 15min med kjøring.

Lenke til kommentar
Men jeg ville, uansett budsjett, anbefale nitro bil, da du slipper å vente på at bilen må lades etter 15min med kjøring.

9325293[/snapback]

går det ann og kjøpe batterier løst? da kan jeg jo ha 3-4 stykker (eller så mange jeg vill) og kjøre en go stund etter og ha laded alle (for eksempel dagen før)?? :thumbup:

jeg er 14 og går med avisen så får jo bare 500 ca i måneden så jeg leter etter billigst løsning....

Lenke til kommentar

Ah, ja, jo, du kan såklart kjøpe endel batterier for lading løst, så du kan kjøre noe ekstra, noe som gjør du kan spare litt penger over tid.

Vil uansett ikke anbefale de billigste elbilene, de du gjerne ser i vanlige lekebutikker til under 1k.

Hvilken størelse på bilen ønsker du, dette har også endel å si på prisen, alt fra 1/30 til 1/6, da siste er stor.

Lenke til kommentar

er denne for billig da? http://elektrofun.no/catalog/product_info....69e003136aac9fa

eller er den helt grei.. jeg er veldig usikker på merker og kvalitet osv.

kan si jeg er helt blank og ønsker å vite mest mulig for jeg hiver meg utti og bruker pengene mine på det :dontgetit:

men for meg virker den bilen bra for mine behov, men tror du den tåler mye?? :hmm:

ville blitt litt lei meg viss første dag, styrer den uerfarene meg, kræsjer stykt og så er bilen ødelakt... :cry:

det er jo ikke det som kommer til å skje men det kan jo hende... :hmm:

og det jeg har tenkt til er å kjøpe dennne og siden skaffe meg nitro bil...

post-137394-1187674873_thumb.jpg

Endret av CalleKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...