Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

To problemer med min pc!

Anbefalte innlegg

Hei!

Min pc er selvbygget, kjøpte den fra en kompis som hadde brukt den i ett par uker før han solgte den til meg ( det var ikke pga feil :p alt funka flottings hos han ).

Først kan jeg vel fortelle hvordan hovedkort og lydkort jeg har, siden jeg tror det er der problemet ligger :

Hovedkort : MSI P6N SLI Platinum Dual Core ( 2x2ghz P4)

Lydkort: (intigrert ) Realtek ALC888

Har også GeForce 8800 series skjermkort, 2gb ram.

1:Lyden min lagger. Dvs, når jeg skal spille av en lydfil, sang, så kan det høres bra ut i starten, men så begynner det å høres ut som om den spiller av 2 stk samtidig, og sporet begynner å lagge. Så går det over, blir fint en periode, så begynner det igjen. Drivere har jeg prøvd å oppdatere å finne bedre av osv, men det jeg har gjort / funnet har ikke hjulpet meg.

2: Under " Enhetsbehandling" på kontrollpanel står det at jeg har en "Ukjent Enhet" som ikke har noen driver. Er bare ett gult " ? " ved enheten. På "plassering" på enheten står det "på ISA-bro av PCI standard" . Har tråla internett om det, men har ikke funnet noe som kan hjelpe meg.

Har forresten Windows XP professional ( 32-bit ) , og en Samsung 500gb harddisk ( 7200 RPM SataII 3.0Gbps )

Håper informasjonen var grei nok, og at noen der ute kan prøve å gi meg litt rettledning mot å få det til å fungere :} Jeg er ikke den som har aller best greie på PC, men noe kan jeg, så spør hvis dere lurer på noe mer om PCn min.

På forhånd, tusen takk!

* edit *

forresten, det er også en skurrelyd i høyttalerne mine, og øretelefonene. Detta er ikke pga de, for de funker helt fint på min andre pc, som forøvrig er mange år gammel :)

Endret av KylesMom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mangler driver for en eller flere enheter og det er sannsynlig at det har noe med lydkortet å gjøre, slik du forklarer det.

Gå til MSI's hjemmesider og hent ned siste chipset-drivere pluss drivere for integrert lydkort, installer og reboot.

Hva er en "2x2ghz P4"? Kan du linke til den?

(www.msi.com.tw).

Lenke til kommentar

Hei

Drivere har jeg lasta ned fra MSI 2 ganger ( til hovedkort og det intigrerte lydkortet ) , uten noen forandring eller resultat på lyd - fronten.

Jo, 2x2gzh var vel egentlig bare prosessor hastigheten min.. Er vel sikkert forklart feil eller noe :p Men er i allefall Pentium 4 Dual Core 4ghz.. Som jeg har forstått det..

Mvh

Lenke til kommentar

For å være sikker på at det ikkje er lydkortet kan du midlertidig deaktivere lydkortet i Bios. (viss det er integrert)

Har du ting som minnekortlesar? Var eg deg ville eg ha lasta ned alt på MSI sine heimesider viss du er heilt usikker.

Lenke til kommentar
Hei

Drivere har jeg lasta ned fra MSI 2 ganger  ( til hovedkort og det intigrerte lydkortet ) , uten noen forandring eller resultat på lyd - fronten.

Jo, 2x2gzh var vel egentlig bare prosessor hastigheten min.. Er vel sikkert forklart feil eller noe :p Men er i allefall Pentium 4 Dual Core 4ghz.. Som jeg har forstått det..

Mvh

9338507[/snapback]

Pentium 4 ble aldri DualCore. Ikke ble det så høyt som 4Ghz heller.

Lenke til kommentar

Ehm, en kamerat av meg sa at det var "lydfrekvensen" på kortet mitt som var problemet.. Og at jeg skulle prøve å spille av i andre lydavspillere, som jeg allerede har gjort ( Media player 7 / 10 / 11 , iTunes, VLC )

Men sangene begynner fortsatt å hakke etter en stund, før de blir vanlige , så hakker igjen..

:O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...