Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei.jeg skulle gjerne ha kjøpt disse delene. Hels fra en levrandør i norge og på nettet.Hadde også vært en fordel å få alt fra samme sted så jeg slipper mengder med porto.Motstander110 ohms, 1 watt2K2, 1 wattKondensator3.9uF/350V elektolytt kondensatorSemiconductorsD40D5, power transistor2N2646, UJT2N444Transformatorer12-400 volt saturable-core transformer50 KiloVolt pulse transformer, 0.32 joules, 400 primary.Takk for raske svar. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Vel, du finner mesteparten av deler på www.elfa.se (klikk på Norge). Når det gjelder transformatorene dine finner du nok ikke disse så veldig lett. Set ut som en enkel strobe/blits-krets. Prøv å få tak i et gammelt kamera, eller noe sånt - de har trigger-transformatorer og step-up-trafo for å lade kondensatoren til 300V. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Semiconductors D40D5, power transistor 2N2646, UJT 2N444 disse var de jeg ikke fant da jeg tittet på elfa. er det mulig det finnes andre (like) men med andre navn? Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 2N2646 ser ut som en ganske vanlig signaltransistor. Du finner sikkert et hav av kompatible transistorer. 2N444 finner jeg ikke en gang på alldatasheet.com, sikker på at det er rett nummer? D40D5 ser, igjen, ut som en ganske vanlig NPN-transistor. Prøv å finne et datablad, og sammenlign spesifikasjonene med andre transistorer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 den heter 2N4443Siden det ser ut som du kan sakene dine. Hadde du giddi og leta frem de jeg kan bruke i stede?Vær så snill Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kanskje. Hva er det du bygger/etc? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 http://www.uoguelph.ca/~antoon/circ/hv/stungun/stungun.html Driver å bygger denne. Det eneste jeg mangler er de få komponentene. Resten har jeg. Har til og med brent kretskort. Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 ... ikke akkurat et godt design, men vel. Hvis du bare er ute etter høyspenning og gnister, vil jeg anbefale en enkel 555-krets, en kraftig MOSFET, og en coil ifra en bil. Kjør hele greia fra +12v. Du kan også klistre på en spenningstripler fra en gammel TV, for å få høyere spenning og puls-modus. Når det gjelder kretsen din, er hele oppsettet... svært gammelt. Har desverre ikke tid til å rote gjennom en haug med datablader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå