Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe disse komponentene?

Gjest Slettet-FvLRny

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-FvLRny

Hei.

jeg skulle gjerne ha kjøpt disse delene. Hels fra en levrandør i norge og på nettet.
Hadde også vært en fordel å få alt fra samme sted så jeg slipper mengder med porto.

Motstander
110 ohms, 1 watt
2K2, 1 watt

Kondensator
3.9uF/350V elektolytt kondensator

Semiconductors
D40D5, power transistor
2N2646, UJT
2N444

Transformatorer
12-400 volt saturable-core transformer
50 KiloVolt pulse transformer, 0.32 joules, 400 primary.

Takk for raske svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du finner mesteparten av deler på www.elfa.se (klikk på Norge). Når det gjelder transformatorene dine finner du nok ikke disse så veldig lett.

Set ut som en enkel strobe/blits-krets. Prøv å få tak i et gammelt kamera, eller noe sånt - de har trigger-transformatorer og step-up-trafo for å lade kondensatoren til 300V.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny

Semiconductors

D40D5, power transistor

2N2646, UJT

2N444

disse var de jeg ikke fant da jeg tittet på elfa.

er det mulig det finnes andre (like) men med andre navn?

Lenke til kommentar

2N2646 ser ut som en ganske vanlig signaltransistor. Du finner sikkert et hav av kompatible transistorer.

2N444 finner jeg ikke en gang på alldatasheet.com, sikker på at det er rett nummer?

D40D5 ser, igjen, ut som en ganske vanlig NPN-transistor. Prøv å finne et datablad, og sammenlign spesifikasjonene med andre transistorer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FvLRny

den heter 2N4443

Siden det ser ut som du kan sakene dine. Hadde du giddi og leta frem de jeg kan bruke i stede?
Vær så snill :innocent:

Lenke til kommentar

... ikke akkurat et godt design, men vel. Hvis du bare er ute etter høyspenning og gnister, vil jeg anbefale en enkel 555-krets, en kraftig MOSFET, og en coil ifra en bil. Kjør hele greia fra +12v. Du kan også klistre på en spenningstripler fra en gammel TV, for å få høyere spenning og puls-modus.

Når det gjelder kretsen din, er hele oppsettet... svært gammelt. Har desverre ikke tid til å rote gjennom en haug med datablader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...