AlecTBM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Når jeg skulle skru på min kjære server i morrest før skola i dag så ville den ikke koble seg til nettverket. De siste endringene jeg gjorde i går var å installere dhcp3-server og prøve meg litt fram med det. Hadde også satt i et ekstra nettverkskort. Litt utpå dagen så skulle jeg ta meg en pause fra dhcp3 og tenkte å se litt mer på det i dag. Alt funket fint. Fikk koblet meg til med ssh og alt funket. Når jeg da skrudde av servern kom det ingen uvanlige meldinger opp. Men når jeg skulle skru den på i dag så kom det heller ingen uvanlige meldinger. Men jeg fikk altså ikke koblet meg til nett. Nå får jeg til å koble meg til hvis jeg er på samme lan men ikke utenfor nettverket. ruteren min oppdager den ikke og eneste grunnen til at jeg får koble meg til er at jeg satte statisk ip via interface fila. Greit nok. Men jeg vil også at jeg kan koble meg til fra andre steder enn fra rommet mitt. Etter som at det er en webserver som jeg jobber eksternt på så må jeg finne en bedre løsning. Dum som jeg var så hoppa jeg over "kapittelet" om nettverk config :/ Noen som kan hjelpe meg med dette problemet? Har tatt ut det andre nettverkskortet og avinstallert dhcp3-server EDIT: hehe Var så smart at jeg hadde installert dhcp3-commen som da også inneholder dhcp3-client. Problemet intraff da dhcp3-client og dhcp-client ikke liker hverandre så godt. Og siden dhcp-client fiksa meg dhcp tilgang på rutern så ville ikke rutern gi meg noe ip siden dhcp-client ikke var innstalert. Lasta ned deb pakka fra debian.org og innstalerte den. Nå funker det. Untagen det problemet med at sit0(?) tar ip'n 192.168.1.100 som er reservert til den mac adressen. Så eth0 ikke får 192.168.1.100 som den trenger. Jaja Finner ut av det. Pluss at den ikke vil koble seg til noen domener Har ikke testa ip enda. EDIT2: Da funker alt som det skal Endret 20. august 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå