Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

kommer opp under oppstart Ntldr is missing ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette problemet har jeg og hatt. Jeg fikk det etter at jeg installerte windows på en ren disk, men hadde hatt windows installert på andre disker, men bare hadde slettet windows mappen på de.

Har du flere disker så prøv å koble ifra de som ikke er systemdisker og ta en ny ren install på den andre.

Jeg TROR dette er på grunn av MBR (Master Boot Record) infoen som ligger igjen på diskene etter tidligere installasjoner. Når ms windows install sjekker hardware ser den denne og klusser seg selv til.

Jeg kunne unngå beskjeden så lenge jeg hadde windows cd i dvdrom under oppstart men ikke trykket noe (started install)

Håper dette hjelper litt.

nb jeg hadde raid på raptorer med 4 stk lagringsdisker i tillegg (inkludert tidligere windows disk). dette på dfi lanparty ultra 4 dr.

Lenke til kommentar
Dette problemet har jeg og hatt. Jeg fikk det etter at jeg installerte windows på en ren disk, men hadde hatt windows installert på andre disker, men bare hadde slettet windows mappen på de.

Har du flere disker så prøv å koble ifra de som ikke er systemdisker og ta en ny ren install på den andre.

Jeg TROR dette er på grunn av MBR (Master Boot Record) infoen som ligger igjen på diskene etter tidligere installasjoner. Når ms windows install sjekker hardware ser den denne og klusser seg selv til.

Jeg kunne unngå beskjeden så lenge jeg hadde windows cd i dvdrom under oppstart men ikke trykket noe (started install)

Håper dette hjelper litt.

nb jeg hadde raid på raptorer med 4 stk lagringsdisker i tillegg (inkludert tidligere windows disk). dette på dfi lanparty ultra 4 dr.

9324027[/snapback]

Så bare formatere så fikse dette problemet mitt ?

Men er dette et problem jeg kan fikse ? eller er det noe gale me noen pc komponenter

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Har du satt inn ein ny disk eller?

Ntldr er ei vanlig fil som ligger på bootdisken, om du har sett ein ny disk inn så kan rekkefølgen på bootdiskene ha blitt endra og dermed prøver den å boote på feil disk.

Har du ikkje gjort noko (ny disk) eller endra ting i bios (ved fleire disker i maskina) så frykter eg at disken din er på vei i grava

Lenke til kommentar
Har du satt inn ein ny disk eller?

Ntldr er ei vanlig fil som ligger på bootdisken, om du har sett ein ny disk inn så kan rekkefølgen på bootdiskene ha blitt endra og dermed prøver den å boote på feil disk.

Har du ikkje gjort noko (ny disk) eller endra ting i bios (ved fleire disker i maskina) så frykter eg at disken din er på vei i grava

9324298[/snapback]

Det er flere disker, er ikke min maskin. Men skal kjøpe den for en billig penge. Men kan dette fikses med en formatering ? han sier han har vista og xp på forskjellige disker, kan dette forusake porblemet ?

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Har skrive litt om dette på asus sitt forum.

http://vip.asus.com/forum/view.aspx?id=200...SLanguage=en-us

Hva som skjer er alltid gøy og vite.

Løsning tar litt om det i den posten.

How it work.

----------------------------------------------------

1. Power on self test (POST) routines are run

2. Master Boot Record is loaded into memory, and the program is run

3. The Boot Sector from Active Partition is Loaded into Memory

4. Ntldr is loaded and initialized from the boot sector

5. Change the processor from real mode to 32-bit flat memory mode

6. Ntldr starts the appropriate minifile system drivers. Minifile system drivers are built into Ntldr and can read FAT or NTFS

7. Ntldr reads the Boot.ini file

8. Ntldr loads the operating system selected, on of two things happen

* If Windows NT is selected, Ntldr runs Ntdetect.com

* For other operating system, Ntldr loads and runs Bootsect.dos and passes control to it. The Windows NT process ends here

9. Ntdetect.com scans the computer hardware and sends the list to Ntldr for inclusion in HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE

10. Ntldr then loads Ntoskrnl.exe, Hal.dll and the system hive

11. Ntldr scans the System hive and loads the device drivers configured to start at boot time

12. Ntldr passes control to Ntoskrnl.exe, at which point the boot process ends and the load phases begin

--------------------------------------------------------

Et par ting til

OC kan gi denne feil.

Som sakt før sjekk boot rekkefølge bios.

Når du skal feilsøke kobel ut så du bare her en disk

Skjer det ikke da er løsning nær.

Fra Recovery Console

http://kb.wisc.edu/helpdesk/page.php?id=5097

Chkdsk /f/r (sjekker disk og reparer disk)

Fixmbr (reparer startup partition master code)

Fixboot (skriver en ny startup sector på system partition)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...