hkallestad Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har hørt rykter om at en kan bytte harddisk i Xbox, noen som hvet hvilke som passer(ide ata 100 f eks)???? Lenke til kommentar
Karrisuppe Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 en hvilken som helst IDE hd skal virke hvis det jeg har hørt stemmer. Men det er ikke vits i å sette inn noe mer enn 5400 rpm. 7200 bråker mer og er varmere, uten å gi noen fartsøkning på xbox. Lenke til kommentar
tp88 Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg kan ikke helt om alle harddisktypene som finnes, men Xbox bruker ihvertfall den typen som utrustes på nye datamaskiner. Men for at Xboxen skal akseptere den nye harddisken må du ha en modchip har jeg hørt. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 .. oog, så støtter den maks 137GB eller noe i den duren.. Oog så er det greit med en 5400rpmsdisk ell ernoe, som genererer litt mindre varme enn andre disker. Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Sikkert ikke rette plassen å spørre heller... men for å raskt hjelpe: Du trenger en modchip som støtter hddbytte. Disken må være IDE og mindre enn 137GB ta en tur innom http://slashxbox.com/forum så får du sikkert hjelp om du trenger det :google: Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Du kan enkelt bytte IDE kabel til XBOX disken din, det øker hastigheten på loadinga uten å bytte hd, chippe og alt det tullet der. Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Er klar over at dette er litt feil plass å spørre, men takk for mange svar! Regner med at enigmah chippen støtter harddiskbytte. Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Kan Lekebil eller noen andre utdype det med å bytte IDE kabel litt nærmere? Er det noen ulemper? Hva heter kabelen? Hvor mye kjappere vil lastingen bli? Linx? Lenke til kommentar
LekebiL Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 det medfølger ATA/33 kabel els.no til XBOX når du kjøper det, men har support for ATA/100, tror jeg. kjøp en ATA/100 kabel, bytt den ut med ATA/33 kabelen som står i din xbox. da vil hastigheten bli raskere.. mvh Mats Lenke til kommentar
simes Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Er klar over at dette er litt feil plass å spørre, men takk for mange svar! Regner med at enigmah chippen støtter harddiskbytte. Nei. Det gjør den ikke. Jeg har også enigmah chip og er irritert over det. For å bytte harddisk må du ha en ny bios, noe som enigmah ikke støtter. Men med engimah kan du lett flashe onboard biosen ved å lodde to punkter også disable to ledninger også flashe. Du kan finne en tutorial om dette på www.xbox-scene.com Men for å advare, så kan du ikke spille xbox live etter at du har gjort dette, siden du ikke har mulighet til å disable mod'en.. Hvis du har planer om å spille xbox live med din chippa xbox burde du bestille en xecuter 2 chip.. Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Apropos det med å bytte IDE-kabel, så må jeg bare legge inn noe her som jeg har lest diverse plasser.. Om det stemmer vet ikke jeg, men det fins sikker tnoen som har noen innspill til dette.. Jeg leste at IDE-opplegget funker sånn at det går etter hastigheten til tregeste enhet på kabelen, og DVD-spilleren er ATA/33? .. Noe som da vil medføre at det ikke vil bli raskere enn ATA/33, samme hvor fet kabel du har i..? Lenke til kommentar
hkallestad Skrevet 17. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2003 På ata100 kabel kjører harddisken på ata100 selv om du har en cd/dvd-rom som slave på samme kabel, men disken må stå i enden av kabelen da. Slik er det ihvertfall i pc'er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå