Gå til innhold

Ps3 som mediekonsoll, Help! I need somebody's help

Nordmoen

Anbefalte innlegg

Jeg fortsetter å pøse på med ting som for meg kan ha en innvirkning på dette.

Litt angående SPI Er ikke helt sikker på om jeg tør å skru den av, men utifra det som blir spurt om i tråden fra han som startet tråden på netgear sitt forum, kan det ha noen sammenligning med min sak eller er det to forskjellige saker?

Har foresten Trend Micro PC-chillin Internet security 2007 med brannmur(Skal ha gitt alle programmer addgang til å streame, men jeg bare nevner dette sånn at dere vet at jeg har brannmur som beskytter hvis det kunne vært akktuelt å skru av SPI på routeren).

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skru av alt, du overlever. Hvis du er så dødsredd for at du skal bli infisert akkurat når du tester er det vel bare å dra ut internettkabelen.

Det er slik man feilsøker. Slå av alt. Få det til å fungere. Slå så på en og en ting av gangen så du vet hva det er som forårsaker problemene.

Endret av Geofrank
Lenke til kommentar

Det er offesielt, streaming hater meg :( Det funker fortsatt ikke. Eneste som er litt rart, som jeg ikke har nevnt tidligere var at jeg i 10 min fikk det til å fungere, men da funket ikke internett på pc og den trådløsenettverkstilkoblingen min på pc'n gikk fra 108Mbps til 56Mbps var forsåvidt etter dette jeg fikk problemer med Psn Store. Dette skjedde i går eller noe og jeg aner ikke hva jeg gjorde, Do'h!

Legger også med et bilde over hva som skjer med UPnP når jeg skrur på Tversity. Hvis det har noe å si. Har satt tversity til å gå igjenom en port som allerede er åpnet opp. Port: 6670 hvis det skulle ha noe å si.

UPnP.bmp

Endret av Spec-ops-j
Lenke til kommentar

Skjønner jeg det riktig så betyr "Advertisement Period" hvor ofte den sender ut informasjon om UPnP-muligheter (sikkert feil men allikevel), prøv å senke den, la den stå ut tiden og søke på nytt.

Jeg begynner virkelig å gå tom for ideer, og dersom du også har rettet opp den feilen du fikk opp i UPnP-test så tror jeg nok det er noe mer avansert enn det.

Sjekk en ekstra gang at du har tjenester for UPnP på pc'n og at de er skrudd på. Gå først til Kontrollpanel --> Legg til eller fjern progs. --> Legg til/fjern Windows-komponenter --> Nettverkstjenester --> Detaljer, og sjekk av det er haket av i UPnP Brukergrensesnitt.

Etter det skriv services.msc i Kjør/Run og sjekk at SSDP Discovery Service er startet og satt på Automatisk (høyreklikk og Properties), og at Universal Plug and Play Device Host også er startet og på Automatisk. Sjekk også i Windows Firewall at UPnP Framework er haket av. Det ligger under "Exceptions" i innstillingene.

Du får prøve men jeg har sluppet opp for ideer nå

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Windows Firewall, men skal uansett gjøre det. Det med SSPD var den feilen jeg fikk opp så den burde være rettet opp(tok testen 2 ganger og fikk først en feil så rettet jeg den så tok jeg en til som kom opp negativ).

Skal prvøe det med Advertisment Period. Samme med UPnP grensesnitt.

Er det noe mer av bilder som kunnet vært til hjelp?

Lenke til kommentar

Jeg fikk satt det opp, og det er connection mellom PCen og PS3en. Det er imidlertid helt elendig hastighet. Videoklipp hakker som et uvær, mens enkel avspilling av MP3-filer går smertefritt. Er det noen avgjørende innstillinger som bør settes, eller er det trådløse nettet med for liten kapasitet på 54Mbps?

Jeg har forøvrig trådløs ruter fra NGT, og leser på NGT.no følgende om deres ruter:

802.11g standarden gir hastigheter på 54Mbps, noe utstyr har også støtte for 108Mbps. Dette er teoretiske hastigheter, i praksis vil hastigheten være betydelig lavere, men tilstrekkelig for video. Likevel vil vi ikke anbefale trådløst nett for TV/video siden standarden (802.11b/g) ikke ha støtte for tjenestekvalitet. Dette medfører at man kan oppleve ”hakking” i bildene.

Er det noe innstillinger jeg får gjort, eller er nytt trådløst aksesspunkt eneste løsning?

Lenke til kommentar

Trådstarter: Jeg har ikke lest alle postene, men har fått med meg at du sliter med streaming

I mitt tilfelle fikk jeg heller ikke kontakt med dataen, samme hva jeg prøvde. Etter mye om og men fant jeg ut at Tele 2 kun gir ut internett IP'er. Altså, min PS3 er koblet til switchen min, som igjen er koblet til et speedtouch modem. Problemet er igrunn ganske enkelt at PS3 kun er på nett, men ikke i nettverk. Ikke rart jeg ikke fant PS3'en i nettverket da den kun var på nettet.

Løsningen var ganske enkel den også: Koble PS3 direkte i ethernet 2 på hovedkortet, mens ethernet 1 er kobet til switchen. Har delt internett på dataen, så det er heller ikke noe stress å få den på nett.

Om dette funker?

Lenke til kommentar

Har lest igjennom hele tråden,men ble ikke mere klok av den grunn.

Har du prøvd å disable internett, slik at PC og PS3 kun er i nettverk? Høres fjernt ut, men verdt et forsøk.

Hvilken ISP har du forresten?

Hvis man bruker Vista/WMP11 må man godkjenne at det er lov med mediedeling. Husker ikke om XP har dette, men det kan vel noen andre svare på.

Når du prøver det som har blitt fortalt her, hvilket program bruker du da? Etter mange tråden jeg har lest så ser det ut som om flest har fått det til å funke med TVersity (selvom det skal fungere med alle de andre programmee også).

Dumt spørsmål: Hvis du bruker TVersity så har du skrudd på 'mediasharing' og huket av inne på connections at du bruker wireless?

Lenke til kommentar

Skal prøve det med å slå av internett. Har Get(tidligere UPC)

Jeg har prøvd for det meste med Tversity og WMP11(har gjort sånn at alle programmer som søker for automatisk tilgang. Hvor kan jeg sette på trådløs i Tversity? Finner det ikke. TVersity er skrudd på hele tiden, veldig sikker på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...