Nordmoen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ok, poenget med denne tråden er at jeg vil ha ting som musikk og bilder fra Pc over til Ps3. Det eneste som er problemet er at Ps3'n ikke finner media serveren min. Jeg har satt opp TVersity og alt er oppe å går, jeg tror Trend slipper den igjennom(Har åpnet både port og gitt selve programmet fri adgang) og jeg har åpnet porten på routeren(som forsåvidt er en: Netgear WGT624 v.3). På Ps3'n har jeg prøvd å trykke på den søk etter media server, jeg prøver å gå inn på ipadressen til pc med port nummer men nada. Det eneste jeg kan tenke meg som er galt er at både pc og Ps3 er trådløs(Har helle ikke mulighet for å bruke tråd). Så er det noen smarte hjerner der ut som kan hjelpe meg? Begyner å bli lei av å prøve. Til nå har jeg prøvd WMP11,Tversity og Orb ingen funker. Fikk et lite hint av WMP11 kanskje og det var at når Ps3'n søkte etter media server så kom det ikke opp noen form for beskjed på Pc'n og det ble dermed da ikke kontakt. Det er heller ikke brannmuren fordi jeg også prøvde å slå den av og nada Jeg har åpnet opp alle porter som trengs på routeren Det virker som i mitt tillfelle at Ps3 ikke finner Pc'n eller omvendt eller begge deler(At pc'n ikke finner Ps3 og at Ps3 ikke finner pc'n) Noe jeg kan gjøre med dette? Har satt på Upnp. Når jeg tar test på Ps3 får jeg opp at alt er bra upnp er tillgjengelig og at jeg har Nat 2. Fortsatt så er den eneste grunnen til at det ikke funker tror jeg at Pc'n er trådløs tilkoblet routeren Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg fikk det omsider til å funke selv etter å ha prøvd mange programmer. Jeg bruker Nero MediaHome med gode resultater. Husk at ruteren din spiller en viktig rolle i UPnP. Dersom den ikke støtter UPnP vil det ikke fungere. For ellers hjelp med feilsøking anbefaler jeg at du prøver UPNP Test, som gir deg hjelp til å løse problemene. Hvis du ikke får noen feilmeldinger i programmet og ingen av setupene du har prøvd virker, ser jeg ingen annen løsning enn å gå til anskaffelse av Nero MediaHome, men med det er du nesten garentert at det virker. Dersom du trenger mer hjelp er det bare å spørre. Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ligger en tversity guide i en annen tråd her.. når jeg fulgte den fra start til ende funket det som bare det. Lenke til kommentar
Teds Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er en guide om dette her. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Dette har jeg allerede prøvd til minste detalj, men kan jo prøve Nero mediahome. Vet at routeren støtter Upnp og det er også slått på. Lenke til kommentar
peros2k Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Husk at ruteren din spiller en viktig rolle i UPnP. Dersom den ikke støtter UPnP vil det ikke fungere. Tull, upnp er en peer-til-peer teknologi som ikke er avhengig av routeren. UPnP brukes riktignok mot routere for å gå rundt NAT (mao, automatisk port-forwarding uten at brukeren trenger å gjøre noe) - her benyttes UPnP for å oppdage routere på nettverket og for å gi dem melding om at port X skal forwardes til ip Y. Det som er viktig for at to maskiner skal snakke sammen via UPnP er at de er på samme broadcast nett. Mao begge maskinene må ha en ip på samme nett (definert av netmask). Det må ikke stå noen routere eller nat mellom maskinene. Så si at du har en PS3 koblet til en wlan-punkt som nat'er .. og maskinen som er media-server står på andre siden av nat'en så vil det ikke fungere før du får dem på samme ip-nett (mao, skrur på bridge eller lignende i dette tilfellet). Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Husk at ruteren din spiller en viktig rolle i UPnP. Dersom den ikke støtter UPnP vil det ikke fungere. Tull, upnp er en peer-til-peer teknologi som ikke er avhengig av routeren. UPnP brukes riktignok mot routere for å gå rundt NAT (mao, automatisk port-forwarding uten at brukeren trenger å gjøre noe) - her benyttes UPnP for å oppdage routere på nettverket og for å gi dem melding om at port X skal forwardes til ip Y. Det som er viktig for at to maskiner skal snakke sammen via UPnP er at de er på samme broadcast nett. Mao begge maskinene må ha en ip på samme nett (definert av netmask). Det må ikke stå noen routere eller nat mellom maskinene. Så si at du har en PS3 koblet til en wlan-punkt som nat'er .. og maskinen som er media-server står på andre siden av nat'en så vil det ikke fungere før du får dem på samme ip-nett (mao, skrur på bridge eller lignende i dette tilfellet). 9328347[/snapback] Eh Det skjønte jeg ikke hvis det var ment til meg. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Eh tongue.gif Det skjønte jeg ikke hvis det var ment til meg. For å si det enkelt: Jeg har UPnP deaktivert på min router, men streamer like fint fra min PC. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Så jeg burde prøve å skru av Upnp på routeren? Nå ble jeg veldig forvirret Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Så jeg burde prøve å skru av Upnp på routeren? Nå ble jeg veldig forvirret 9329735[/snapback] Forvekslet deg og han andre. Var bare et stikk i siden til han som sa at det måtte være slått på. Men det er ingen grunn til å slå det av. Er ikke sikker på hva problemet ditt kan skyldes.. Men det første jeg ville prøvd er å skru av ALT av brannmurer og sikkerhet både på PC og router, bare for å forsikre meg om at ikke det er noe av problemet. Jeg bruker forøvrig Mediatomb fra Linux, trådløs PC og PS3, og det funket med en gang. Edit: la til litt informasjon.. Endret 21. august 2007 av Geofrank Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Det er et antivirus program på routeren(fordi routeren skal liksom være sånn super trygg), men jeg skal prøve å skru av brannmuren og den på routeren. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ok, Jeg prøvde å skru av alt av Brannmurer osv. Nada, lastet ned Nero 7 demo med mediahome, NADA! Tror jeg begyner å grine snart... Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Disable SPI Firewall - The SPI (Stateful Packet Inpection) Firewall protects your LAN against Denial of Service attacks. This should only be disabled in special circumstances. Fant dette på routeren min kan det ha noe med saken å gjøre?' Beklager alle postene, begynner å bli desperat, dessuten så har Playstation Store fuglia seg... Når jeg tar sånn internett test kommer alt opp positivt, men når jeg prøver å gå inn på Playstation store så tar det forferdelig lang tid før den ikke gidder mer. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Tull, upnp er en peer-til-peer teknologi som ikke er avhengig av routeren Det jeg sa var at ruteren spiller en viktig rolle. Siden man sjeldent har en eller annen überkabel som går rett fra pc'n til PS3'n så må UPnP-kommunikasjonen gå gjennom routeren, dermed er du avhengig av den, noe som bekreftes her under "Router Problems". Dessuten virker også Windows XP inn på UPnP på pc'n din. Win XP's tjenestene for UPnP kan kanskje ikke være installert. Jeg regner med at du har sjekket det allerede. Dersom du ikke har det bør du klikke en ekstra gang på linken over til UPnP Test. Noe annet som står der (for de som ikke har lest alt) er at mange routere har elendig/manglende koding for UPnP, som forklarer hvorfor det i noen tilfeller er mulig å bruke UPnP selv om det tilsynelatende skal være skrudd av. Spør ikke meg hvordan/hvorfor det er mulig. Muligens, men lite sannsynlig kan dette være problemet. Det du nevner om SPI Firewall høres ikke ut som er så lurt å skru av, akkurat det aner jeg ingen ting om(/har aldri hørt om det før), så der får noen andre bekrefte det. Men det høres ikke ut som noen løsning, siden den antageligvis beskytter mot angrep fra utsiden. At du ikke kan komme inn på Playstation Store hørtes også ganske rart ut. Hvis du ikke allerede har prøvd å rs'e PS3 (og evt. routeren) så har ikke jeg noen umiddelbar løsning. Mulig at den er nede, har ikke sjekket selv. Ellers håper jeg virkelig at du får det til å funke tilslutt. BTW: Geofrank; Stikke meg og liknende skal du gjerne få gjøre, men er greit å finne et litt mer passende sted å poste det enn å gjøre det i denne tråden når jeg faktisk prøver å hjelpe. Som du selv sier er det ingen grunn til å skru den av, da er det lite som sier meg hvorfor man ikke skal(/må) skru den på. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Tusen takk for godt og en veldig forklarende post Utrolig hyggelig når noe tar seg tid til å hjelpe andre. Skal ikke prøve SPI Firewall. Det med Psn Store er litt rart, har prøvd å restarte både router og Ps3 ingen forandring, det eneste jeg synes er rart er at jeg får logget på Psn og alt mulig spille online osv fungerer bra, bare Psn Store som er litt rar, men kan si så mye som at det skjedde etter at jeg begynte å rote med dette her Selv om ip adressen til Ps3'n min er satt som DMZ så det burde ikke være noen problemer der, eller? Uansett tusen takk Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det er forøvrig en del TCP- og UDP-porter som er nevnt et sted i manualen. Jeg har satt alle dem som Special Applications i routeren min, uten at jeg kan si sikkert om det var nødvendig for at ting skulle fungere. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Ok jeg prøvde å ta den UPNP testen fikk opp en feil rettet den, men fortsatt ikke noe. Prøvde å skru av UPNP på routeren, nada Tror ikke det er meningen at jeg skal kunne streame Liten gladmelding, fikk Psn Store til å funke igjen Edit: Geofrank, Siden jeg har satt Ps3 i DMZ så skal den ha alle porter frie, så det er ikke problemet. Det vet jeg, når jeg fikk Ps3'n så fikk jeg hele tiden Nat 3, men så satte jeg den i DMZ og etter det har jeg bare fått Nat2 Kan dette ha noe med saken å gjøre? Tips on Using your router as an access point Symptom(s): You may be experiencing these - want to use router just as an access point Resolution(s): - The router can be used as an access point but it was not designed to be used that way. - May not pass DHCP wirelessly from the router. - Must disable DHCP service in the router and put on the router on the same network. - Use only the LAN ports, not WAN ports. Vet at DHCP er på i router instillingene, men sånn jeg forsto det så er det den som sender ut Ip adresser til de tingene som logger seg på, så jeg er veldig usikker på akkurat det, men det er det eneste jeg kan rote opp som kan sammenlignes med det jeg opplever. Eller har jeg feiltolket Access point? Endret 21. august 2007 av Spec-ops-j Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 UPnP feiler på Internet Connection Test på PS3en hos meg også. Men jeg streamer like fint allikevel. Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 UPnP feiler på Internet Connection Test på PS3en hos meg også. Men jeg streamer like fint allikevel. 9332397[/snapback] Det var ikke sånn jeg mente. Når jeg tok sånn UPnP test på pc'n så fikk jeg opp en feil, på Ps3 så står det at UPnP funker fint(det har det alltid gjort). Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 UPnP feiler på Internet Connection Test på PS3en hos meg også. Men jeg streamer like fint allikevel. 9332397[/snapback] Det var ikke sånn jeg mente. Når jeg tok sånn UPnP test på pc'n så fikk jeg opp en feil, på Ps3 så står det at UPnP funker fint(det har det alltid gjort). 9332434[/snapback] Okay, da så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå