Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming PC.

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt ut dette. Passer alt overens og er det greit?

Skal bruke maskin til mye spilling og se film.

Hovedkort:

Asus P5N-E/SLI, nForce 650i SLI, LGA775 (864kr).

Brenner:

NEC AD-7173, DVD±RW, Black (275kr)

CPU:

Intel Core 2 Quadro Q6600, BOX, LGA775 (2.149kr)

RAM:

Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB (968kr)

Kabinett:

ThermalTake Kandalf, Liquid Cool, Black (1.874kr) (Innebygd vannkjøling).

Skjermkort:

Inno3D GeForce 8800GTS, 640mb PCI-E (2.750 kr)

Skjerm:

Acer 22" AL2216WSD, 5ms, Silver (2.174kr)

Operativsystem:

Windows Vista Ultimate 64Bit - NO (1.531kr).

Strømforsyning:

Zalman ZM600-HP, 600 Watt (935kr).

Totalt: 14.021Kr

Angående kabinettet med innebygd vannkjøling. Da vil det være en tank på utsiden? Jeg har aldri vært borti vannavkjøling, men må prøves :p

Takker for alle tips om endringer.

Men prisen kan helst ikke bli høyere enn 15000kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha hovedkort med sli ville jeg valgt 680i brikke istedet Asus P5N32-E SLI, og uten sli hadde jeg valgt Gigabyte GA-P35-DS3. Ser at du skal ha vannkjøling, er det snakk om hard klokking? da vil valget falle på ett annet gigabytekort. :)

Av strømforsyninger rundt 600w gir Corsair HX620W mest for tiden.

Og av ram til 1000 spenn hadde jeg glatt valgt Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Ellers ser det greit ut for meg men så har jeg ikke så mye peiling på vannkjøling eller lcd skjermer heller :D

Lenke til kommentar

Skal du ikke ha en hd ? Tror du må ha en disk om du skal ha vista til den prisen der, eller har MS kutta prisene noe inni granskauen (relativt, fortsatt dyrt for så "bloated" os(norsk ord for bloated?)) ?

Selv ville jeg vurdert å vente til geforce 9 kort evt kommer om du har tenkt å legge nærmere 3000kr i skjermkort. Jeg skjønner ikke vitsen med SLI og crossfire for folk flest, spesielt ikke om du primært bare skal spille spill og se film med pc'n. Spill er responstid messig kjappest med ett enkelt kort, sist jeg sjekket.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha hovedkort med sli ville jeg valgt 680i brikke istedet Asus P5N32-E SLI, og uten sli  hadde jeg valgt Gigabyte GA-P35-DS3. Ser at du skal ha vannkjøling, er det snakk om hard klokking? da vil valget falle på ett annet gigabytekort.  :)

Av strømforsyninger rundt 600w gir Corsair HX620W mest for tiden.

Og av ram til 1000 spenn hadde jeg glatt valgt Crucial BallistiX PC2-6400 2 GB (2 x 1GB)

Ellers ser det greit ut for meg men så har jeg ikke så mye peiling på vannkjøling eller lcd skjermer heller  :D

9324079[/snapback]

Jeg har nesten bare valgt ut hovedkort random. Jeg har ikke stor peil på hovedkort akkurat. Ikke snakk om klokking i det hele tatt.

Skal ta meg en titt på RAM'n.

Takk for du tok deg tid til å svare :)

Lenke til kommentar
Skal du ikke ha en hd ? Tror du må ha en disk om du skal ha vista til den prisen der, eller har MS kutta prisene noe inni granskauen (relativt, fortsatt dyrt for så "bloated" os(norsk ord for bloated?)) ?

Selv ville jeg vurdert å vente til geforce 9 kort evt kommer om du har tenkt å legge nærmere 3000kr i skjermkort. Jeg skjønner ikke vitsen med SLI og crossfire for folk flest, spesielt ikke om du primært bare skal spille spill og se film med pc'n. Spill er responstid messig kjappest med ett enkelt kort, sist jeg sjekket.

9324380[/snapback]

Har glemt å skrive inn HD, hehe. Beklager. Tenkte meg samsung 400-500GB eller noe sånt.

Er det ikke greit å kjøpe noe av det bedre av vista med engang da?

Eller mener du at det ikke er så stor forskjell på de? At jeg like gjerne kan kjøpe en billigere vista. Men hva med 32bits og 64 bits? Hva foreslår du?

Når kommer de nye korta? Vil ikke vente evig lenge på ny maskin.

Endret av alfalf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...