Gå til innhold

pc5400 iforhold til pc6400

dolemite

Anbefalte innlegg

Hei jeg har denne minnebrikken nå. jeg har lyst til å bestille ny ram idag altså mer. jeg tenkte på denne oppgraderingen så jeg fikk 3 gb ram. Men så så jeg komplett hadde denne på tilbud.

Mitt spørsmål er da. vil jeg se noe forskjell i spill eller merke noe i windows når jeg multitasker med pc6400 ram iforhold til til pc5400. jeg kommer også da til å kjøre 4gig ram av 6400 rammen selvom jeg kjører windows 32bit, istedefor bare 3gig med 5400.

jeg skal ikke overklokke:P

på forhånd takk:)

Edit:

Prossesoren min er en core duo 6300@1,86

Hovedkort er Asus p5b-e Plus

hvis dette har noe å si:P

Endret av dolemite
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som kan svare? vil bestille snart, og har null peiling på hva jeg skal gjøre:/ trenger raskere ram så jeg kan alt-tab når jeg spiller uten at pc'n min kneler:)

Edit:

kjøpte akkurat 2x1gig 5400 siden jeg ikke visste om jeg ville merke forskjellen med 6400 4 gig og jeg visste den ville klokkes ned om jeg bare kjøpte 1 2x1gig med 6400.

Endret av dolemite
Lenke til kommentar

Som du selv sa; dersom du ikke skal overklokke RAM, vil den gå på "default"-hastighet (vanligvis 4200/533MHz dersom du har C2D med 1066MHZ FSB, ihvertfall). Dermed har det ingen betydning om det er 5400/6400 eller 4200.

Og dersom du hadde kjørt RAM på hastighetene 5400 og 6400 hhv, ville du ikke merket forskjell. Du ville bare sett forskjell i benchmarks.

PS: forøvrig er det MANGE tråder i dette forumet som handler om dette, så hvis du hadde lett litt bedre hadde du funnet svar på det selv.

Endret av Caze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...