PHdZ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hei, eg må kjøpe verktøy til Elektrofag VG1 og her er ei liste over utstyr eg treng: - Avisoleringstang - Avbiter (130 mm) - Spisstang (140 mm) - Skrujern (PZ 2) - Skrujern (flatt 5 mm) - Skrujern (flatt 3 mm) - Pennhammer (ca. 200 g) - Kniv - Universalinstrument (Dette må ha spenning- og strømmåling for like- og vekselstrøm samt resistansmåling som minimum. Minimum CAT II instrument. Helst CAT III.) Eg har lite peiling på dette, så kunne nokon med peiling gjett meg nokre linkar kvar eg kan kjøpa dette utstyret i bra kvalitet og likevell billig? Takk visst det gidd . (Har Clas Ohlson alt?) Endret 20. august 2007 av PHdZ2 Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du finner nok det meste på Clas Ohlson eller Biltema. Men verktøy som er billig er sjelden det som er i bra kvalitet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kjøp godt verktøy først som sist, så sant du ikke er et stort rote hue da.. bacho har godt verktøy samme med wurth Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kjøp godt verktøy først som sist, så sant du ikke er et stort rote hue da.. bacho har godt verktøy samme med wurth 9323282[/snapback] Så sant, så sant ! Alt av skrujern o.l kan du ta deg ein tur innom Jeria for å kjøpe. God kvalitet på verktøy der. Erlend, VG2 Elenergi Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei,eg må kjøpe verktøy til Elektrofag VG1 og her er ei liste over utstyr eg treng: - Avisoleringstang - Avbiter (130 mm) - Spisstang (140 mm) - Skrujern (PZ 2) - Skrujern (flatt 5 mm) - Skrujern (flatt 3 mm) - Pennhammer (ca. 200 g) - Kniv - Universalinstrument (Dette må ha spenning- og strømmåling for like- og vekselstrøm samt resistansmåling som minimum. Minimum CAT II instrument. Helst CAT III.) Eg har lite peiling på dette, så kunne nokon med peiling gjett meg nokre linkar kvar eg kan kjøpa dette utstyret i bra kvalitet og likevell billig? Takk visst det gidd . (Har Clas Ohlson alt?) 9323212[/snapback] heihei! gå inn på elfa og søk etter Verktygsetui. da kommer det opp litt utvalg.. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hm, trenger også slikt verktøy jeg. Men vil ikke gå for noe spesielt dyrt noe, samtidig som ikke det billigste. Har allerede betalt 2600kr idag for bøker alene.. Vi har forresten ikke fått slik liste, vi har bare slik at det står verktøykasse ca 850kr i parantes på boklissten. Men det er bare hittil, får sikkert selv en liste i morgen. Lenke til kommentar
VolcomStone Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har du(dokke) planar om å gå vidare som f.eks elektriker så er det like greit å kjøpe god kvalitet ! Mitt er like godt som nytt enda Erlend Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 hm, trenger også slikt verktøy jeg. Men vil ikke gå for noe spesielt dyrt noe, samtidig som ikke det billigste. Har allerede betalt 2600kr idag for bøker alene.. Vi har forresten ikke fått slik liste, vi har bare slik at det står verktøykasse ca 850kr i parantes på boklissten. Men det er bare hittil, får sikkert selv en liste i morgen. 9323445[/snapback] Det står også Lettijern og APK verktøy på lista, men det kunne me kjøpa via skulen (berre så du veit det ). Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 om du er lur så kjøper du deg et skrujernsett med bits isteden for mange skrujern da sparer du plass og om spissen går i stykker så er en bit billigere enn en skrujern. har ganske god erfaring med verktøy fra clasern. de har også helt greie multimeter. så bare kjøp på clasern du. dumt å bruke mye penger på verktøy om du finner ut at elektro ikke er tingen for deg. Om du tenker å satse på elektronikk så bør du også kjøpe et sett med små skrujærn Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Høres ut som om at skoleverket / politikerne skyver flere og flere utgifter over på studentene. Vi måtte hvertfall ikke kjøpe eget verktøy for 20 år siden. 1 Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 heihei! gå inn på elfa og søk etter Verktygsetui. da kommer det opp litt utvalg.. 9323418[/snapback] Litt dyrt . Om du tenker å satse på elektronikk så bør du også kjøpe et sett med små skrujærn 9323474[/snapback] Skal nok satsa på elektronikk, har sett på årsplanen og det elektro virka kjekt . Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Om du tenker å satse på elektronikk så bør du også kjøpe et sett med små skrujærn 9323474[/snapback] Skal nok satsa på elektronikk, har sett på årsplanen og det elektro virka kjekt . 9323527[/snapback] Elektronikk er ganske så gøy om du forstår deg på det. mange som har problemer med å forstå seg på elektronikken. men så er jo elektro veldig gøy da synes jeg i alle fall. Skole ble faktisk gøy på videregående Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Tar meg ein tur på Jernia og eit par andre butikkar i moro etter skuletid, så skal de få vetta kva eg har kjøpt i moro . Lenke til kommentar
geokri Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 om du er lur så kjøper du deg et skrujernsett med bits isteden for mange skrujern da sparer du plass og om spissen går i stykker så er en bit billigere enn en skrujern. 9323474[/snapback] nei det gjør du ikke:) dette kommer du aldri til å få bruk for av den enkle grunnen at de er for tykke i selve stammen på jernene. Du får ikke jern med bits inn i hullene du skal............. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 om du er lur så kjøper du deg et skrujernsett med bits isteden for mange skrujern da sparer du plass og om spissen går i stykker så er en bit billigere enn en skrujern. 9323474[/snapback] nei det gjør du ikke:) dette kommer du aldri til å få bruk for av den enkle grunnen at de er for tykke i selve stammen på jernene. Du får ikke jern med bits inn i hullene du skal............. 9324066[/snapback] ehm har brukt det hele skoleåret jeg! funker fint! husk det er bare 5mm inn til skruen på de aller fleste komponentene som har ganske lite hull da Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Elektro er veldig gøy. Men du har en stooor fordel om du er glad i mattematikk og delvis natufag/fysikk. Da blir skoleåret mye enklere. Har du råd så kjøper du kvalitetsverktøy. Når du kommer litt inn i faget vil du ha god bruk for verktøyet på hjemmebane og ellers også, så det er ingen dårlig invistering. Alternativet er å kjøpe billigrammel til å begynne med, å heller kjøpe litt bedre verktøy (baco-jern og flukemeter) når du blir litt mer dreven. Endret 20. august 2007 av JKJK Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Skolene pleier også å sende ut en pris på en pakke med kvalitets verktøy. Jeg betalte ca 2500kr for hele verktøykassen i 2005, brukt det mye og det ser ut som det er nytt enda. De annbefaler å kjøpe godt utstyr, pga sikkerhet, kvalitet. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Skolene pleier også å sende ut en pris på en pakke med kvalitets verktøy. Jeg betalte ca 2500kr for hele verktøykassen i 2005, brukt det mye og det ser ut som det er nytt enda. De annbefaler å kjøpe godt utstyr, pga sikkerhet, kvalitet. ~ Mortis360 9326111[/snapback] Sant, og mange skoler har avtaler med bedrifter så det er rabatter og få. Lenke til kommentar
PHdZ Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Ein ting eg lure på, eg tenkte eg skulle kjøpa meg universalinstrument på Clas Ohlson, men kva for ein av desse som er her skal eg velga? Den må ha spenning- og strømmåling for like- og vekselstrøm samt resistansmåling som minimum. Minimum CAT II, helst CAT III. Lenke til kommentar
Wut? Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) det e jo bare å kjøpte et heilt greit ett. i første åre så e det ikje så mykje vits i å invistere i ett dyrt ett.. eg kjøpte meg ikje ett multimeter. Endret 16. november 2007 av Figge90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå