Gå til innhold

Hvilken 22" - av den billige typen

Anbefalte innlegg

Overskriften bør si det meste..

Er ute etter erfaringer med de billige 22" skjermene ute på markedet. Har pr.nå en LG Flatron L1715s 17", som jeg er meget fornøyd med. Men ønsker nå en større skjerm.

Brukes ikke til spill (dvs ikke noe mer avansert enn Championship Manager) og til billedredigering i PhotoShop. Innser at jeg strengt tatt burde hatt en dyr Eizo skjerm, men det sier ikke lommeboka mi...

La oss si at prisen er på maksimalt 3000, men helst godt under.

Ser at Lefdal har en BenQ til 2000, samt at det er flere skjermer på nettbutikkene til rundt 2300-2700.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du kun skal bruke den til kontor og litt film så er den benq'en som du refererer til helt grei, men det finnes flere skjermer med bedre kontrast ref. LG og viewsonic.

Men det kommer ann på lommeboka.

Samsung har også gode skjermer.

Lenke til kommentar
Kjøp Samsung 226BW, den er meget bra!! Kjøpte min på Netshop nettopp og fikk Samsung-panel. Koster ca 3000 nå. Eller legg på noen hundrelapper og kjøp 226CW, bedre panel. Min mening iallefall  :)

9323308[/snapback]

Tviler på at du fikk s-panel til en BW? men On-T så får man garantert CW med S-panel.. CW`en er verdt to ekstra lapper

Lenke til kommentar
Kjøp Samsung 226BW, den er meget bra!! Kjøpte min på Netshop nettopp og fikk Samsung-panel. Koster ca 3000 nå. Eller legg på noen hundrelapper og kjøp 226CW, bedre panel. Min mening iallefall  :)

9323308[/snapback]

Tviler på at du fikk s-panel til en BW? men On-T så får man garantert CW med S-panel.. CW`en er verdt to ekstra lapper

9324344[/snapback]

Vist fan fikk jeg det :!:

Lenke til kommentar
Dersom du kun skal bruke den til kontor og litt film så er den benq'en som du refererer til helt grei, men det finnes flere skjermer med bedre kontrast ref. LG og viewsonic.

9323277[/snapback]

Det jeg bruker skjermen hovedsaklig til er bildebehandling i PhotoShop..

ting som dette : http://www.flickr.com/photos/thorhakonsen/

Lenke til kommentar

9323277[/snapback]

Det jeg bruker skjermen hovedsaklig til er bildebehandling i PhotoShop..

ting som dette : http://www.flickr.com/photos/thorhakonsen/

9325366[/snapback]

Mmm, en skjerm som har sRGB vil kunne gi deg samme farge på skjermen som på utskrifter - det er veldig praktisk.

Jeg tror jeg ville satset åp en skjerm i litt høyere prisklasse feks. Viewsonic VX2235VM ca 2800.

Lenke til kommentar

9323308[/snapback]

9324344[/snapback]

Vist fan fikk jeg det :!:

9324762[/snapback]

ok.. var bra heldig da.. har nesten ikke hørt om stort flere jeg :O :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...