Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte motor på Renault/volvo


Kimz88

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har en Renault Laguna 94 mod 2.0l. Den har 115hk motor. Men skulle gjerne hatt litt mer power. Har hørt noen rykter om at volvo 460 1.8l turbo motoren passer i min bil, stemmer det ?

 

Men er ikke det ikke sånn at den volvoen har bakhjulstrekk ? for jeg har framhjul. Så hvordan blir det da ?

 

Var en Renault mekaniker som fortalte meg at det gikk ann fint. For var vist samme fester osv. Var btw han jeg kjøpte bilen av :)

 

Hadde vært fint om det var noen innspill til dette ! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

460 har forhjulstrekk. Så vidt jeg vet bruker volvo 460 primært renaultmotorer, så jeg ville ikke blitt overrasket om en 1.8l turbo fra 460 passer i en laguna. Men dersom mekanikeren sier det passer, så ville jeg vel tro at det skal funke? :p Jeg vet ikke helt åssen det blir med ledningsnettet men...

Lenke til kommentar

Jeg mener å huska at han (Renaultmek.) sa at fester å alt var likt, men var en ting som måtte justeres, eller bytte eller hva det var. Men husker ikke akkurat hva det var. Noen som vet om non som har gjort dette før ?

 

Å hvordan er turbo intercooler motoren egentlig ? Er den sprek ? Kan vel få pumpa ut 150 hk med dem ? Er ikke noe problem å montere på dumpventil på de ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Mye arbeid å få slikt godkjent, bare å hysje.. men der du vil få problem er med insprøytningen, motorstyringen i din laguna er aldeles ikke beregnet for overtrykk. Du må sjekke om 460 har eget ledningsnett for kun motor, er dette i samsvar med bilens øvrige ledningsnett må du nok lage ditt eget å programmere egen hjerne. ikke bare å skifte motor. Var lettere da det var forgassere..

Lenke til kommentar
Å hva skjer når de ser det ?

9337172[/snapback]

 

Du kommer høyst sannsynlig til å bli avskilta for å kjøre med en motor som ikke matcher vognkortet, og evt. få et forelegg for å ha unnlat å utbedre en feil ved kjøretøyet som du var klar over.

Dessuten vil da bilen din måtte bygges om igjen til original stand, eller godkjennes og omregistreres med den nye motoren. Mao; dyrt. Veldig!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
I stede for å bytte hele motoren, vil det gå å ta turboen fra 1.8L ? Med tanke på at det er samme motor liksom ? :)

9406509[/snapback]

 

Kompresjonen er vel mye høyere på motoren du har nå. Da må du ha nye stempler, tykkere toppakning eller lignende. I tillegg må det vel gjøres noe med bensintilførsel også, muligens fungerer det bare med høyere bensintrykk? (usikker her! :p )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
I stede for å bytte hele motoren, vil det gå å ta turboen fra 1.8L ? Med tanke på at det er samme motor liksom ? :)

9406509[/snapback]

 

Kompresjonen er vel mye høyere på motoren du har nå. Da må du ha nye stempler, tykkere toppakning eller lignende. I tillegg må det vel gjøres noe med bensintilførsel også, muligens fungerer det bare med høyere bensintrykk? (usikker her! :p )

9407158[/snapback]

 

Nei, den orginale insprøytningen er ikke beregnet for overtrykk, dermed blir blandingen alt for mager og bilen vil kutte selv ved lavt turbotrykk. Styre-enhet og ledningsnett må byttest. evt lage selv.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Hm, hva annet er mulig å gjøre med motoren for å få den litt sprekere ? Er det en chip, turbo eller noe som kan monteres på denne motoren ? :)

9410243[/snapback]

 

Slike bensinmotorer er vrange å trimme, gutten min. :)

Ikke tenk så mye over det, bare kjør og spar penger til en heftigere bil neste gang. Om du ser etter power er det en del kompromisser som må inngås...

Endret av Fisk1
Lenke til kommentar
Når de evt. avslører motorbyttet ditt på EU-kontroll er løpet kjørt uansett, men det er nå ditt valg.

Bare så du er klar over det. :)

 

(Faen, det hørtes jævlig bedrevitende ut, men lar det nå stå. :p )

9333894[/snapback]

Å hva skjer når de ser det ?

9337172[/snapback]

 

Vis de oppdager at du har bytta eller trimma motor på eu-kontroll, så får du 2'er feil og må på biltilsynet for og få godkjent bilen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...