Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med LAN på hybel!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en problemstilling her:

Jeg har akkurat flyttet ut på hybel... Med meg dit har jeg med meg 4 pc`er som jeg skal sette opp! Den ene skal fungere som printserver, en som mediaserver til tv osv.... En bærbar pc skal styre hele morroa! :)

Problemet er at jeg kun får et trådløst signal fra huseier. Hvordan kan jeg hente det signalet inn og dele hans internet i mitt eget lokalnettverk. Jeg har egen trådløs ruter.

Må jeg ha kabel fra huseiers ruter få å få det til ?

Tror det må finnes en måte å gjøre dette på, men jeg vet det bare ikke, hehe :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må sette opp din egen router som akksespunkt, og så koble alle pc'ene til den.

Logg deg inn på routeren. Si at den skal koble seg til den andre routeren, deaktiver dhcp, og vips du har nett til så mange pc'er som den støtter :)

9323076[/snapback]

Ok, Finnes det noe guide eller noe sånnt for å få det til ? Blei i litt for grove trekk for meg...

Lenke til kommentar
Du må sette opp din egen router som akksespunkt, og så koble alle pc'ene til den.

Logg deg inn på routeren. Si at den skal koble seg til den andre routeren, deaktiver dhcp, og vips du har nett til så mange pc'er som den støtter :)

9323076[/snapback]

Ok, Finnes det noe guide eller noe sånnt for å få det til ? Blei i litt for grove trekk for meg...

9323089[/snapback]

Grunnen til at det er grovt er fordi at alle menyene er forskjellige fra de forskjellige merkene. Jeg vet ikke om noen guide. Men jeg synes det er ganske enkelt med mitt 3com utstyr.

Lenke til kommentar

9323076[/snapback]

9323089[/snapback]

Grunnen til at det er grovt er fordi at alle menyene er forskjellige fra de forskjellige merkene. Jeg vet ikke om noen guide. Men jeg synes det er ganske enkelt med mitt 3com utstyr.

9323384[/snapback]

Støtter alle rutere trådløs oppsett av akksespunkt da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...