marti9 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei Jeg har et webkamera. Nå har jeg innstallert programmet som følgte med, men når jeg skal bruke programmet blir det etter en stund blå skjerm, og jeg må restarte dataen flere ganger før den virker som den vanligvis gjør. Vet noen hvorfor dette skjer, og hva jeg kan gjøre for å fikse det? En annen ting jeg lurer på er om noen vet om et program som gjør at man kan ha en snurr midt i bildet elns. Noe lignende noe som er på Mac. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Som en generell tommelfingerregel så er det alltid greit å inkludere informasjon om programmet eller i dette tilfellet maskinvaren som forårsaker problemet. (posten skulle vel vært i hardware-forumet, ikke programvare). Dette er informasjon som Produsent av webcameraet Modell på webcameraet Versjonsnr. på driveren Versjonsnr på eventuell annen programvare. Navn og versjon på operativsystem Når det gjelder generelle feilsøkingstips så er det alltid en god ide å gå på hjemmesiden til produsenten og lete etter oppdaterte drivere til maskinvaren. Produsenter har som oftest også dokumentasjon på siden med feilsøkingstips og ofte stilte spørsmål (FAQ). Prøv å lese disse. Hvis alt annet feiler så kan du komme tilbake hit med informasjonen over så skal vi se hva vi klarer å få til. Håper det hjelper deg i gang med å løse problemet. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg lurer på om noen vet om et program som gjør at man kan ha en snurr midt i bildet elns. Noe lignende noe som er på Mac. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg lurer på om noen vet om et program som gjør at man kan ha en snurr midt i bildet elns. Noe lignende noe som er på Mac. 9323032[/snapback] Har du et eksempel? Jeg har ingen anelse om hvordan ting er på en Mac. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Jeg lurer på om noen vet om et program som gjør at man kan ha en snurr midt i bildet elns. Noe lignende noe som er på Mac. 9323032[/snapback] Har du et eksempel? Jeg har ingen anelse om hvordan ting er på en Mac. 9323156[/snapback] På Mac kan man filme oss selv eller ta bilde mens det er effekter som feks. svart-hvitt, negativ, speil midt i bildet eller en snurr i bildet som gjør at trynet blir vrengt på en måte. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det vil være en funksjon som mest sansynlig ligger i driveren eller i en post-prosess. Må si jeg ikke vet om noen som gjør dette "out of the box" og kjenner heller ikke til noen programmer som gjør slikt. Igjen så etterlyser jeg informasjon om kameraets produsent og modell, samt driverversjon og operativsystem. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg fant noe på Logitech.com. Men jeg får det ikke til å funke. Her er den første og her er den andre. Har du en anelse om hvordan det virker. Unskyld at jeg spør. Jeg lurer på om det kanskje kan vere at kameraet mitt ikke støtter Video effects. Endret 21. august 2007 av marti9 Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg kan ikke vite _om_ det vil virke siden du nekter å fortelle meg hvem som har produsert kameraet og hvilken modell kameraet er. Det er ikke alle kamera fra Logitech som støtter denne funksjonen og kameraer fra andre leverandører tviler jeg på vil få dette til å virke på noen av sine modeller. Når noen som vil hjelpe deg ber deg om informasjon så er det veldig ofte lurt å gi dem den informasjonen selv om du ikke synes det er vesentlig. Det kan være at de vet ting du ikke vet eller at de vil få bekreftet eller avkreftet en mistanke til mulig årsak før de gir deg en løsning som kanskje ikke virker. Samtidig så er det veldig frustrerende å prøve å feilsøke et problem eller finne alternativer når man ikke vet hva årsaken er eller hva man skal finne alternativer til. Så igjen så vil jeg vite hvilken produsent har laget kameraet ditt og hvilken modell av kameraet har du og hvilket operativsystem bruker du? Hvis du ikke _vet_ produsenten eller modellen på kameraet så prøv å les på den lille klistremerkelappen som mest sannsynlig sitter på selve kameraet. Hvis det ikke er noe slikt der ta et bilde av kameraet med et annet kamera og legg ut det bildet her så kanskje vi klarer å finne ut hvem som har produsert dette. Når det gjelder operativsystem så står dette veldig ofte når du starter opp maskinen. Hvis det er windows du har så kan du høyre-klikke på "Min datamaskin" og velge egenskaper. Da får du opp en dialogboks med versjonsnummeret av windows. Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Kameraet er Logitech Connect. Har lagt til et bilde. Systemegenskaper.bmp Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det første du bør gjøre er å laste ned oppdaterte drivere. For 32-bit windows XP 32-bit så er http://www.logitech.com/pub/techsupport/quickcam/qc1110.exe filen du trenger. Husk bare på å koble fra kameraet før du installerer driverene (slik det står i veiledningen at du skal gjøre) Hvis du allerede har disse driverene insallert så trenger du ikke installere dem en gang til. Hvis du er usikker på om du har de siste driverene installert så kan du gjøre et forsøk på å installere disse. Det vil ikke skade så vidt jeg vet. Når det er gjort så går du til http://www.logitech.com/index.cfm/webcam_c...fects/&cl=no,no der er det instruksjoner for hvordan videoeffects brukes. Alt dette finnes under brukerstøtte på logitech sine sider. Du må bare lete litt. Edit: Når du klikker på fanen meket "Kompatible kamera" så vil du se at Logitech QuickCam Connect ikke står der. Det vil si at kameraet ditt ikke kan bruke avatarer og/eller video-effects. Endret 21. august 2007 av BlueEAGLE Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) ok. tusen takk :-) jeg så at mitt ikke var kompatibelt. Endret 21. august 2007 av marti9 Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 ok. tusen takk :-) jeg så at mitt ikke var kompatibelt. 9329759[/snapback] kan du finne flere funksjoner (det følgte med noen i oppdateringen, men kan du prøve å finne flere)? Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 ok. tusen takk :-) jeg så at mitt ikke var kompatibelt. 9329759[/snapback] kan du finne flere funksjoner (det følgte med noen i oppdateringen, men kan du prøve å finne flere)? 9333433[/snapback] Funksjoner utover det du får i driveren må gjøres i en prosess etter at bildet/videoen er laget. Slike programmer koster ofte gryn vil jeg tro. Dette er ikke helt mitt felt så du får nok lete selv. Vet at Pinnacle har en del videobehandlingsprogrammvare. Du finner kanskje noe der? Lenke til kommentar
marti9 Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 ok. tusen takk :-) jeg så at mitt ikke var kompatibelt. 9329759[/snapback] kan du finne flere funksjoner (det følgte med noen i oppdateringen, men kan du prøve å finne flere)? 9333433[/snapback] Funksjoner utover det du får i driveren må gjøres i en prosess etter at bildet/videoen er laget. Slike programmer koster ofte gryn vil jeg tro. Dette er ikke helt mitt felt så du får nok lete selv. Vet at Pinnacle har en del videobehandlingsprogrammvare. Du finner kanskje noe der? 9334416[/snapback] ok. tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå