Gå til innhold

Sony, viewsonic, lg eller acer?

Flimzes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Acer har generelt fått veldig mange negative omtaler i ulike reviewer, men ting blir ofte rettet opp i nyere utgaver.

Sony har hatt noen svært gode skjermer for en stund siden, men som var dyre.

De jeg har sett på har hatt lang responstid, noe som skyldes at de er relativt gamle (ca. 2 år).

Viewsonic får generelt veldig mye positiv omtale, i likhet med ulike samsungskjermer.

Noen av viewsonic skjermene finner ikke signalet hvis du ikke har slått på skjermen ved oppstart, noe som kan være irriterende for noen.

I tester så kommenteres det ofte at de er generelt gode, men ikke så skarpe og fargerike som samsung skjermene.

Er selv på jakt etter skjerm, og synes det er masse negativt med alle skjermene, med mindre man går opp i 8-10 tusenlapper, da begynner det virkelig å bli bra.

Av "billige" skjermer så har nec også en MultiSync® 20WGX²Pro :

http://www.nec-display-solutions.com/corem...14474,group=all

I europeisk versjon mangler den hdcp, og den er på "kun" 20"...men den hasr fått gode kritikker i ulike tester (med trekk for glossy display)

Lenke til kommentar
Acer har generelt fått veldig mange negative omtaler i ulike reviewer, men ting blir ofte rettet opp i nyere utgaver.

Sony har hatt noen svært gode skjermer for en stund siden, men som var dyre.

De jeg har sett på har hatt lang responstid, noe som skyldes at de er relativt gamle (ca. 2 år).

Viewsonic får generelt veldig mye positiv omtale, i likhet med ulike samsungskjermer.

Noen av viewsonic skjermene finner ikke signalet hvis du ikke har slått på skjermen ved oppstart, noe som kan være irriterende for noen.

I tester så kommenteres det ofte at de er generelt gode, men ikke så skarpe og fargerike som samsung skjermene.

Er selv på jakt etter skjerm, og synes det er masse negativt med alle skjermene, med mindre man går opp i 8-10 tusenlapper, da begynner det virkelig å bli bra.

Av "billige" skjermer så har nec også en MultiSync® 20WGX²Pro :

http://www.nec-display-solutions.com/corem...14474,group=all

I europeisk versjon mangler den hdcp, og den er på "kun" 20"...men den hasr fått gode kritikker i ulike tester (med trekk for glossy display)

9326156[/snapback]

I reviewen til behardware så scorer VP2030b bedre enn nevnte nec skjerm.

Jeg har også sett på eizo og nec til 8-10k :love: \Men så mye penger har ikke jeg :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...