Gå til innhold

Slipper jeg å betale moms/toll?

Anbefalte innlegg

I forrige uke bestilte jeg ett par sko fra Sverige, de kostet noen kroner så jeg belaget med på å betale noen hundrelapper i for moms/toll/gebyr/avgift.

Så kommer det artige, i posten idag var det en lapp om at en dør-til-dør bedriftspakke fra UPS Norway var forsøkt levert til meg tidligere på dagen og jeg kunne hente den på posten etter kl 14. Det gjorde jeg og jeg fikk pakka rett i handa uten at noen ville ha penger.

Jeg har aldri bestilt noe fra utlandet for mer enn 200 før så jeg vet ikke hvordan dette skal fungere, men det var ingen verdideklarsjonslapp eller noe som helst (som det pleier å være på ting fra andre land), pakken var merket med UPS Norway som avsender og har ikke vært åpnet siden butikken har sendt den. Hva har skjedd her?

Slipper jeg unna?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har motatt en god del pakker med UPS og i halvparten av tilfellene har jeg ikke motatt som helst faktura fra dem... selv av prisen på varene har vært en god del over 200 spenn.

9322667[/snapback]

En ting er jo at du vet varen er verdt/har betalt (over kr.200), en annen ting er hva slags verdi avsender har skrevet på pakken. Er det slik å forstå at du har fått levert ut pakker uten å måtte betale 25% moms og UPS-avgift, selv der pakken f.eks. er merket med verdi kr.800,- og faktura inne i pakken viser det samme? :hmm:

Lenke til kommentar

Sist jeg fikk pakke med UPS så sto det på fraktdokumentet i fire eksemplarer ca 150 Euro. Dvs det samme som jeg betalte i webshopen i det landet pakken kommer i fra...

Terms of sale: DDU

Reason for export: Sale

Noen ganger har jeg fått regning fra UPS, andre ganger ikke...

Men akkurat som det er med Posten så er nok kontrollen med pakker fra enkelte land hyppigere enn fra andre. Det har jeg erfart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...