Gå til innhold

Blåhvalismen,- En guide til den ekte religionen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan kan dere bevise at jeg ikke er en profet, på lik linje med Jesus og Mohamed?

9327224[/snapback]

Det eneste vi kan bevise er at religionen er en kopi av en bedre en. ^^

9328583[/snapback]

 

Jeg må helt ærlig innrømme at jeg ikke hadde den fjerneste anelse om hva; FSM var før jeg skapte denne tråden, men kan godt forstå at Blåhvalismen kansje blir sett på som en kopi, etter å ha lest litt om den.

 

Pencil; Vi snakker om en stor hval, som vi kaller for; Blåhvalen, eller "Ruud", om du vil. Kjært barn har mange navn.

 

En festival er ikke noen urealistisk tanke, om noen har tid eller krefte til å organisere en.

Lenke til kommentar
Nå drar du det for langt L4r5. Det siste her er da veldig relevant med tanke på det som er sagt tidligere i tråden:

 

Btw: Hva med å registrere det som et trossamfunn og få statstøtte?

 

Bare fordi du ikke liker budskapet betyr det ikke at det er off topic? Og ja, jeg tror dere ville fått avslag på statsstøtte om dere hadde nådd 500 medlemmer. Skapelsesberetningen er jo en sarkastisk vridning på den kristne.

9326808[/snapback]

 

Det er bare en ren tilfeldighet, slutt å snakk ned om blåhvalismen

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at jeg ser på dette som noe useriøst, om enn artig. Som ateist ser jeg heller ikke noe poeng med denne religionen. Selv om man her tror på en blåhval og ikke Gud. Kort sagt; jeg trenger ikke tro på noe.

9332141[/snapback]

Jeg ser på dette som noe seriøst. Noe som vil føre til en kraftig forandring i dagens samfunn slik vi kjenner det idag. Jeg vil våge og kalle det revolusjon.

 

I tillegg er det noe fast å tro på! Du kan SE en blåhval, kan du SE denne "gud"? NEI! Og blåhvalens eksistens har blitt bevist. så HAH til dere andre.

 

Hvor signerer jeg?

 

 

Hvem er dette?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Du må ikke misforstå meg, jeg liker også tanken på å tro på noe man VET eksisterer og som man SER. I tillegg er det en artig tanke at det er en blåhval, som vi tross alt kjenner lite til, men vet er stor og smart, som styrer alt. Men hvordan skulle blåhvalen kunne stå bak skapelsen? Hvordan fysisk utførte han det? Og ikke minst hvor var blåhvalen da han skapte alt?

 

Og jeg kan gjerne tro på noe fast hvis det er så sannsynlig og det er så mange overbevisende bevis, synlige bevis, for det til å tro 100 %. Men slik er det ikke i dag.

Lenke til kommentar

For min del er dette en artig spøk på andre religioners bekostning, men vi har tenkt til å dra denne spøken langt. Veldig langt...

 

Selv har jeg visjoner om å få Blåhvalismen til å bli en del av pensum på barne-og ungdomsskolen. Blåhvalismen skal likestilles med alle andre religioner! Heil Blåhvalen! :w00t:

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Du må ikke misforstå meg, jeg liker også tanken på å tro på noe man VET eksisterer og som man SER. I tillegg er det en artig tanke at det er en blåhval, som vi tross alt kjenner lite til, men vet er stor og smart, som styrer alt. Men hvordan skulle blåhvalen kunne stå bak skapelsen? Hvordan fysisk utførte han det? Og ikke minst hvor var blåhvalen da han skapte alt?

 

Og jeg kan gjerne tro på noe fast hvis det er så sannsynlig og det er så mange overbevisende bevis, synlige bevis, for det til å tro 100 %. Men slik er det ikke i dag.

9340807[/snapback]

 

Så du mener kristendommen er mer sansynlig? Blåhvalen var i havet .. og før han skapte havet på jorden, var den i havet på en planet som ble skapt av the big bang. AKKURAT!

---

 

Kan man henge med to religioner? Går det?

Lenke til kommentar
tja, religion er religion...., men støtter heller denna enn alt anna....selv om jeg holder meg unna alt med religion, så lenge den ikke innholder noe drekkbart(over40%) :)

9340898[/snapback]

Personlig hadde jeg heller satset på Buddhisme eller noe slikt, som rett og slett ikke har noen skapelsesberetning.

Lenke til kommentar
tja, religion er religion...., men støtter heller denna enn alt anna....selv om jeg holder meg unna alt med religion, så lenge den ikke innholder noe drekkbart(over40%) :)

9340898[/snapback]

Personlig hadde jeg heller satset på Buddhisme eller noe slikt, som rett og slett ikke har noen skapelsesberetning.

9341131[/snapback]

 

Det var ett veldig bra poeng, men er ikke Buddhisme mer en måte å leve på, enn en religion?

Lenke til kommentar
Det var ett veldig bra poeng, men er ikke Buddhisme mer en måte å leve på, enn en religion?

9342359[/snapback]

Jeg vet generelt lite om Buddhisme, men det er en religion i den forstand at buddhister ikke samtidig er kristne eller muslimer osv. Wikipedia-artikkelen starter slik:

"Buddhisme er en ikke-teistisk (se: teisme) religion eller filosofi som er basert på læren fra Siddharta Gautama"

Endret av Zlatzman
Lenke til kommentar

Buddhismen er en filosofi, ikke en religion. Den omtales ofte feilaktig som religion fordi den har mange likhetstrekk med hinduismen.

 

Det finnes kristne buddhister, men de fleste synes nok Bibelen på mange områder står i sterk konflikt med buddhistisk filosofi, spesielt GT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...