Gå til innhold

Blåhvalismen,- En guide til den ekte religionen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med noen vitnesbyrd?

 

Den 16 aug. 2007, tok jeg imot Blåhval. Jeg kan helt ærlig si at det er det beste

jeg har gjort i hele mitt liv. Jeg kjenner ikke meg selv igjen. Jeg har fått

livsgnisten tilbake, og jeg føler meg rett og slett fri.

 

Den 15 aug. reiste min mor og jeg til Akvariet i Bergen. Her følte jeg ingenting...

Den 16. august tok vi turen til Bergen Museum. Der ble jeg fylt med Den Blå Ånd,

jeg opplevde ekte glede og ekte kjærlighet.

 

Jeg kan også legge til at jeg er blitt helbredet. Etter nærmere et år med uendelige

smerter i venstre storetå (neglen var helt knust og det luktet vondt) er jeg nå helt

bra igjen.

 

Nå vil jeg bare prise og takke Gud hver dag, hele dagen.

TAKK Blåhval!!

Lenke til kommentar
HVem faen har rapportert at artikkelen bør bli slettet?

9324938[/snapback]

Vet ikke jeg, men det var bra de gjorde det. Post på ikkepedia i stedet.

 

FSM har da egen side på wiki, hvorfor er den mer sannsynlig enn Hvalen?

9325196[/snapback]

Grunnen til at den har sin egen side er at den faktiskt er velkjent, i motsetning til blåhvalismen som bare en titalls personer her på forumet vet hva er.

Lenke til kommentar

Grunnen til at den har sin egen side er at den faktiskt er velkjent, i motsetning til blåhvalismen som bare en titalls personer her på forumet vet hva er.

9325993[/snapback]

Eh, ja..? Desto mer behov for å opplyse folk!

9326007[/snapback]

Ja, og kanskje jeg skal opprette artikler for elgeismen, kueismen, billbrysonismen og vimedrarehatterismen når vi først er i gang.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det en bevegelse! Men vi er en fredelig bevegelse. Dessverre blir vi straffet for at vi ikke skriker høyt nok. Andre religioner på vår størrelse ville nok brukt makt. Kanskje kastet hvalkjøtt på stortingsrepresentanter i protest? Men nei, vi akter å gå fredelig til verks!

 

Hvor mange må vi være for at du skal bli imponert?

Endret av Sherra
Lenke til kommentar
Hvor mange må vi være for at du skal bli imponert?

9326104[/snapback]

Vel, Church of the Flying Spaghetti Monster - som dere så skamløst aper etter - sin nettside har fått millioner av treff, vekket oppsikt blant seriøse vitenskapsmenn (Academic Endorsements) og vekket hat blant tusener av religiøse.

 

Selv skjønner jeg ikke poenget med enda en slik satire på religion.

Lenke til kommentar

At folk kan være så blinde og ikke tro på den store blå, jeg følte blåhvalens nærvær når min datter ble født, jeg er også rimelig sikker på at blåhvalen hadde en finger med i spillet under unnfangelsen. Her en morgen så jeg en regnbue og den gikk rett ut i vannet hvor blåhvalen plasket. Jeg har ofret og drukket storemengder øl og hver gang ser jeg blåhvalen og alle miraklene den utfører. Hvalijulia

Lenke til kommentar
Selv så skjønner jeg ikke vitsen med kristendommen, islam, jødedommen eller hinduismen. :roll:

9326333[/snapback]

Å pøse på med enda flere tullereligion ment for å gjøre narr av de som faktisk tar slikt seriøst kan ikke føre til noe annet enn å forminske effekten FSM - som faktisk er et morsomt, originalt og gjennomført prosjekt - kan ha.

Lenke til kommentar

Jo flere satirer, jo bedre. Hvis vi klarer å få Blåhvalismen til å bli en anerkjent religion, da kan kanskje Blåhvalismen bli en del av pensum på skolen, på lik linje med kristendom etc. Og når barna tenker at Blåhvalismen er en dum, menneskeskapt parodi på andre religioner, vil de også forhåpentligvis innse at ingen andre religioner er noe bedre.

 

edit: det er ihvertfall lov til å håpe. :)

Endret av teletubbiekid
Lenke til kommentar
Fordi jeg liker ideen, men måten den blir gitt liv til. Hva med å la en norsk FMS-divisjon istedet?

 

Og jeg må da uansett få lov til å ytre min mening, selv om den strider med trådstarters, her på diskusjon.no.

9326450[/snapback]

Det er bare å melde seg inn i FMS eller lage en egen divisjon her i norge det Skarstad.

 

Så kan vi ha dette for oss selv og du være en overbevist FMS'er.

Det ene utelukker ikke automatisk det andre.

Lenke til kommentar
Det er bare å melde seg inn i FMS eller lage en egen divisjon her i norge det Skarstad.

 

Så kan vi ha dette for oss selv og du være en overbevist FMS'er.

Det ene utelukker ikke automatisk det andre.

9326467[/snapback]

Poenget mitt er at hvis dere vil spre budskapet deres på best mulig måte så ville det vært enklere å spille videre på en allerde velutviklet og velkjent parodi istedet på å satse alt på en helt ukjent og heller lite raffinert idé.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...