strayder Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Schnell er en hedning Hedning er i mine ører en heders betegnelse! Lenke til kommentar
Jann!s Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Mari og Jusef. pffff dette her er jo berre piss! ein latterlegjering av den ekte kristendommen! alle ser jo at dykk berre har hærma etter josef og maria når dykk tek så åpenbare navn som jusef og mari!!!! eg skulle ikkje sagt noke dersom dykk faktisk var religiøse, og hadde fått ein åpenbaring direkte frå Gud eller jesus eller gudar frå andre religionar, men herregud dette er jo berre reinspikka piss!!! Tull! Blåhvalen kom til meg i en drøm og ba meg om å gå på diskusjon.no og søke etter "Blåhval". Jeg fant denne tråden og ble overbevist fra første post! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Det er ikke tilfeldig skal jeg si deg. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 strayder: du køddar no? lol jorda er rund for faen! Og viss du ikkje svarar meg på spørsmålet så bevis de ebrre at dykk ikkje har svar Jann!s: eg trur du lyg Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 strayder: du køddar no? lol jorda er rund for faen! Og viss du ikkje svarar meg på spørsmålet så bevis de ebrre at dykk ikkje har svar Jann!s: eg trur du lyg Hahahahaha! Guds sendte har ikkje lært seg ironi enda :O Strayder skal faktisk få lov å svare på hvorfor Jorden ikke faller "ned" som du sier, siden han forklarer seg mye bedre enn meg Lenke til kommentar
strayder Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 strayder: du køddar no? lol jorda er rund for faen! Og viss du ikkje svarar meg på spørsmålet så bevis de ebrre at dykk ikkje har svar Si meg, har du ikke fulgt med i timene på skolen? Altså: Du er enig i at tyngde kraften virker på deg her på jorden, ikke sant? Hvis ikke hadde du "ramlet" av, (eller oppover, vekk fra jorden). Jorden blir "holdt" der den er nå, altså i bane rundt sola, av akkurat samme grunn som deg, den blir holdt der av solas tyngdekraft! Hvis du sammenligner jorden med hode på en knappe nål og sola med størrelsen på en appelsin har du sånn ca størrelses forskjellen mellom jorden og sola. Vi er langt unna, hvis ikke hadde vi brent opp, men det er grunnen til at jorden ikke ramler ned.... I korte trekk. Det er helt sikkert mer for deg å lære om evnet, det er faktisk flere planeter som går i bane rundt solen, noen lenger inne og noen lengre ute. Jorden er, såvidt jeg husker, den tredje planeten fra sola. Mars er den 7.de (?). Månen igjen går i bane rundt jorden... Make sence? Verdens rommet er spennende!! Og vi er så inn i granskauen ubetydelige her på jorden. Om jorden forsvant med et puff om tre minutter ville det ikke hatt en dritt å si i den store sammenhengen...... Men det forstår du nok ikke helt enda, hvis du noen gang vil det med den innstillingen til livet du har hatt til nå... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Se der ja Men jeg tror forresten Mars er den 5 planeten i solsystemet, om jeg ikke tar helt feil Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Se der ja Men jeg tror forresten Mars er den 5 planeten i solsystemet, om jeg ikke tar helt feil 1. merkur 2. venus 3. jorda 4. mars 5. jupiter 6. saturen 7. uranus 8. neptun Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 (endret) Se der ja Men jeg tror forresten Mars er den 5 planeten i solsystemet, om jeg ikke tar helt feil 1. merkur 2. venus 3. jorda 4. mars 5. jupiter 6. saturen 7. uranus 8. neptun Ja, pokker Regnet med månen eg (A) Endret 30. januar 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Alle vet at mellom jorda og mars er det en usynlig planet som ikke kan vises på noen instrumenter fordi den er laget noe som kalles Groetyiassveygwa som er atom nr 353 i det periodiske system. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Alle vet at mellom jorda og mars er det en usynlig planet som ikke kan vises på noen instrumenter fordi den er laget noe som kalles Groetyiassveygwa som er atom nr 353 i det periodiske system. Ehm, ja.. Det var nok den jeg tenkte på Lenke til kommentar
Grand Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 for å kunne kalle seg medlem, må jeg bli døpt da? eller kan jeg bare tro nå? uten å bli døpt. Jeg må få meg en relgion. og dette er den rette Lenge leve blåhvalismen. Jeg skal støtte dere, om jeg er medlem eller ei. Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 strayder. ja eg visste jo du skulle kome med den forklaringen Men då spør eg: Kva sett i gong tyngdekrafta? (og viss du har eti svar på det) Kven sett i gong det som sett i gong tyngdekrafta? Ingen ting kjem frå intet, er detikkje det dykk fysikkkjempare seier Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Nok OT! Jeg stiller samme spørsmål som Sno, burde ikke man egentlig bli døpt først for å si at man tror på Blåhvalismen? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) strayder. ja eg visste jo du skulle kome med den forklaringen Men då spør eg: Kva sett i gong tyngdekrafta? (og viss du har eti svar på det) Kven sett i gong det som sett i gong tyngdekrafta? Ingen ting kjem frå intet, er detikkje det dykk fysikkkjempare seier Såklart du visste det, det er jo den eneste forklaringen som det går ann å feste lit til enn så lenge.... Med mindre du er helt bak mål... Til ditt neste spørsmål svarer jeg atf aktum er faktisk at vi enda ikke vet en hel masse om når, hvordan og, ikke minst, hvorfor vi er her eller hvordan vi oppsto men det beviser jo ikke at det er noen gud, som du nå ser ut at du skal frem til. Snarere tvert i mot vil jeg si. (Sikkert noen her som faktisk kan komme med en folkelig forklaring på tyngdekraft, det er nemlig ikke mitt spesial felt akkurat... ) Du baserer din tro på akkurat det, tro, og skal nå forsøke å peke nese av oss som ikke tror på at verden kan forklares ved hjelp av en bok som er 2000 år FORDI vi ikke kan svare noe lettvint som ".. det var "gud" som skapte alt", men faktum er at vitenskapen enda ikke vet hvorfor, når og hvordan enda, men den jobber med saken! Og jeg kjøper den forklaringen hvem dag som helst over den religiøse og lettvinne som sier "gud skapte alt! Men for all del, la oss fortsette tanke banen din litt... Hvor kommer så denne guden din i fra? Han bare var her? Men hvem lagde han? Syntes religionske forklaringer er utrolig lettvinte og stemmer sers dårlig med omtrent alt vi har funnet ut til nå i verden og bedre blir det ikke er jeg redd. Endret 31. januar 2008 av strayder Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sikkert noen her som faktisk kan komme med en folkelig forklaring på tyngdekraft I så fall er det bare å stille opp til utdeling av Nobelprisen, for det er det ennå ingen som har fått til ... Ellers: "Første årsaks-/første beveger-/regresjonsargumentet" funker rett og slett utrolig dårlig og fører uvergerlig til "begging the question". (Hva heter det egentlig på norsk?) Hvis noen "må" ha skapt universet, da "må" noen ha skapt den som skapte universet. Da "må" noen ha skapt den som skapte den som skapte universet. Og da har du foran deg en evig regresjon som ikke klargjør noe som helst. Lenke til kommentar
strayder Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Sikkert noen her som faktisk kan komme med en folkelig forklaring på tyngdekraft I så fall er det bare å stille opp til utdeling av Nobelprisen, for det er det ennå ingen som har fått til ... Kanskje like greit at jeg lot det være altså... he he. Og ikke prøvde meg på "en spansk en".... Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 (endret) Gravitasjon er en av fire elementer som bygger opp universet: 1. Gravitasjon 2. Elektromagnetisme 3. Sterk kjernekraft 4. Svak kjernekraft (Det er mulig de 2 siste kan forklares på en litt annen måte) Gravitasjon er noe vi ikke kan forklare, det er bare der.. Det er den kraften som samlet små og store deler av "matter" etter "big bang" og skapte det som nå kalles stjerner, som kan utvides til galakser som igjen kan utvides til galakse-clusters / samlinger. Gravitasjon forklares på denne måten: Alle objekter trekker på hverandre i vakum. Dess større objektet er dess mer tiltrekningskraft har det. Man kan illustrere dette vet å hypotisere litt. La oss si vi har en sprettball på den ene siden av universet og en sprettball på den andre siden av universet. Dersom universet var HELT tomt for andre objekter enn disse to sprettballene ville de til slutt ha truffet hverandre NØYAKTIG på midten av universet (dersom de var akkurat like store). Men selv med den forklaringen vet vi ikke helt hva gravitasjon virkelig er. Men nei, det er ikke gud som trekker i usynlige tråder.. Endret 31. januar 2008 av Phannyboy Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Heter ikke lav og høy atomenergi, men sterk og svak kjernekraft. Lenke til kommentar
ZealD Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Heter ikke lav og høy atomenergi, men sterk og svak kjernekraft. Ja, det var faktisk det jeg hadde tenkt å skrive til å starte med, men jeg stusset litt på det.. Hukommelsen min er dessverre like dårlig som oversettingskunnskapene mine i engelsk (har lest dette på engelsk) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå