Gå til innhold

Pc'en starter ikke normalt etter jeg satte i ny vifte!

Tandamram

Anbefalte innlegg

Som det står i subject så har jeg nettopp dette problemet. Skifta ut vifta som kom sammen med CPU og skifta til GlacialTech's Igloo 4310.

Men etter jeg satte i vifta så kommer jeg såvidt til login i XP før maskinen skruer seg av. Prøver jeg å boote igjen da, så kommer jeg ikke forbi post før den skruer seg av :cry:

Eneste forskjell jeg kan se på viftene er at den gamle er 0.20A og den nye er 0.15A. Hvor mye betyr dette? Kan det forandres? Håper virkelig ikke jeg har gjort et bomkjøp...

Håper på raske svar!!

-Stian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg har jeg det slikt at bios ikke finner vifta, men det skaper ingen problemer.

Men hvis jeg velger en option i bios som gjør at datan re-starter hvis cpu vifta slutter å fungerer, så slår maskinen min seg av etter jeg har slått den på... må resette bios etter det (jumper flytting) :wink:

Men jeg er ikke sikker på om dette ER problemet, siden det er litt merkelig at datamaskinen re-starter når du kommer i windows, ikke slå den på.... merkelig

Lenke til kommentar

Har ikke sett noen slike funksjoner i bios heller. Har sjekket at vifta går når jeg har startet pc'en, og det gjør den. Det er jo bare en ledning som skal kobles til og den koblet jeg på samme plassen som den originale vifta. Ellers er jo ikke de å feste vifta på CPU akkurat den store IQ-testen! Alt er koblet riktig, men PC'en slår seg fremdeles av.

Har sendt mail til GlacialTech og spør om det kan være Ampere'en som gjør utslaget. Ser ut til at jeg må finkjemme bios for ndte gang...

Lenke til kommentar
Har ikke sett noen slike funksjoner i bios heller. Har sjekket at vifta går når jeg har startet pc'en, og det gjør den. Det er jo bare en ledning som skal kobles til og den koblet jeg på samme plassen som den originale vifta. Ellers er jo ikke de å feste vifta på CPU akkurat den store IQ-testen! Alt er koblet riktig, men PC'en slår seg fremdeles av.

Har sendt mail til GlacialTech og spør om det kan være Ampere'en som gjør utslaget. Ser ut til at jeg må finkjemme bios for ndte gang...

Det kan godt være at H-Kortet ditt har en minimumshastighet for VIfter og at den ikke registrerer hastigheter under den. Det skal gå an og disable i BIOS. Bare prøv og let deg til noe slikt. Det skjedde med meg når jeg byttet fivte til en tregere mere stillegående. Det var løsningen for meg iallefall. :yes:

Lenke til kommentar

Har et MSI 845E Max2 hk med nyeste bios, og eneste innstilling jeg kan forandre på under PC Health er Chassis Intrusion, og det jeg forstår av det er at du får en advarsel når kabinettet blir åpnet. Tar jeg helt feil eller?! Ellers så er det ingen andre innstillinger som angår vifte, temperatur eller lignende. Hvis jeg må stille på jumpere, hva skal jeg se etter?

Lenke til kommentar

Fikk lurt meg inn i bios'en etter å ha boota opp med den nye vifta. Pc Health viste at prosessoren var oppe i 100 grader! Nå er jeg bare glad jeg fremdeles har en CPU som virker :p Testa det med å ta ut batteriet, men det fungerte tydeligvis ikke...

Noen gode idéer på hva som er galt? Ribba gjør tydeligvis ikke jobben sin!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...