Tandamram Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Som det står i subject så har jeg nettopp dette problemet. Skifta ut vifta som kom sammen med CPU og skifta til GlacialTech's Igloo 4310. Men etter jeg satte i vifta så kommer jeg såvidt til login i XP før maskinen skruer seg av. Prøver jeg å boote igjen da, så kommer jeg ikke forbi post før den skruer seg av Eneste forskjell jeg kan se på viftene er at den gamle er 0.20A og den nye er 0.15A. Hvor mye betyr dette? Kan det forandres? Håper virkelig ikke jeg har gjort et bomkjøp... Håper på raske svar!! -Stian Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 <hmmm, har du sjekka i BIOS hvor varm cpuen er? Kan jo være den blir for varm, og da re-starter. Eller så finner ikke biosen din vifta, og kanskje re-starter fordi den tror det ikke er noe vifte i... Mange muligheter her, ja :-? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Hm... Bios finner ikke vifta? Ja, det er jo absolutt en mulighet! Er det mulig å fikse det da? Flasha bios i går, så jeg har nyeste liggende inne. Kjipt hvis jeg må ha en ny vifte... Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Hos meg har jeg det slikt at bios ikke finner vifta, men det skaper ingen problemer. Men hvis jeg velger en option i bios som gjør at datan re-starter hvis cpu vifta slutter å fungerer, så slår maskinen min seg av etter jeg har slått den på... må resette bios etter det (jumper flytting) :wink: Men jeg er ikke sikker på om dette ER problemet, siden det er litt merkelig at datamaskinen re-starter når du kommer i windows, ikke slå den på.... merkelig Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Jeg får rote litt rundt i bios og se om jeg ser noe slikt. Mener at jeg ikke har det, men sjekker heller en gang for mye enn en gang for lite... Takk for svaret! Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Ingen slike funksjoner i bios Noen som har bedre forslag? Ellers blir jeg vel nødt til å returnere vifta... Lenke til kommentar
sblindheim Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Har du prøvd å se etter CPU tempen din? HK'et mitt kan stilles til å slå av dersom den blir varm.... og dersom cpuvifta ikke går får jeg spm om å slå av... ikke noe slikt i biosen? ellers har du koblet viften på rett plass? Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Har ikke sett noen slike funksjoner i bios heller. Har sjekket at vifta går når jeg har startet pc'en, og det gjør den. Det er jo bare en ledning som skal kobles til og den koblet jeg på samme plassen som den originale vifta. Ellers er jo ikke de å feste vifta på CPU akkurat den store IQ-testen! Alt er koblet riktig, men PC'en slår seg fremdeles av. Har sendt mail til GlacialTech og spør om det kan være Ampere'en som gjør utslaget. Ser ut til at jeg må finkjemme bios for ndte gang... Lenke til kommentar
|Cipher| Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Har ikke sett noen slike funksjoner i bios heller. Har sjekket at vifta går når jeg har startet pc'en, og det gjør den. Det er jo bare en ledning som skal kobles til og den koblet jeg på samme plassen som den originale vifta. Ellers er jo ikke de å feste vifta på CPU akkurat den store IQ-testen! Alt er koblet riktig, men PC'en slår seg fremdeles av. Har sendt mail til GlacialTech og spør om det kan være Ampere'en som gjør utslaget. Ser ut til at jeg må finkjemme bios for ndte gang... Det kan godt være at H-Kortet ditt har en minimumshastighet for VIfter og at den ikke registrerer hastigheter under den. Det skal gå an og disable i BIOS. Bare prøv og let deg til noe slikt. Det skjedde med meg når jeg byttet fivte til en tregere mere stillegående. Det var løsningen for meg iallefall. Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Har et MSI 845E Max2 hk med nyeste bios, og eneste innstilling jeg kan forandre på under PC Health er Chassis Intrusion, og det jeg forstår av det er at du får en advarsel når kabinettet blir åpnet. Tar jeg helt feil eller?! Ellers så er det ingen andre innstillinger som angår vifte, temperatur eller lignende. Hvis jeg må stille på jumpere, hva skal jeg se etter? Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 16. januar 2003 Del Skrevet 16. januar 2003 Ta ut CMOS batteriet (mens PC`n er av) vent i 3min, sett det inn.. reboot Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 16. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2003 Fikk lurt meg inn i bios'en etter å ha boota opp med den nye vifta. Pc Health viste at prosessoren var oppe i 100 grader! Nå er jeg bare glad jeg fremdeles har en CPU som virker Testa det med å ta ut batteriet, men det fungerte tydeligvis ikke... Noen gode idéer på hva som er galt? Ribba gjør tydeligvis ikke jobben sin! Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 100 grader??? wow, du er heldig som her en levende CPU! altså, sjekk koblingen, kan ikke være rett, sikker på at du har goop? skaff deg uansett isopropanol og en q-tips og få av den gamle goopen, kjøp ny goop og legg på et tynt lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå