Fjøslukt Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, har en ZIP fil på 25mb som skal sendes fra en pc i Spania, til min pc i Norge. Har noen små "problemer": 1) Den som sitter ved dataen i Spania er ikke særlig datakyndig 2) Det går ikke an å maile filen fra hennes mail, pga mailen er for stor (jeg kan motta 25mb, men hun får tydligvis ikke sendt den) 3) Har hørt om yousendit.com etc., men det bør være slik at ingen andre kan laste ned filen Hva bør jeg gjøre? Tenkt på å sette opp en FTP, men lurer på hvordan jeg skal forklare henne hvordan hun skal gjøre det. Tips? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du kunne eventuelt passord-beskyttet filen, og så lagt den opp på nettet. Hvis du setter opp en ftp server, kan du vel bare gi henne en direkte link i form av ftp://888.888.888.888/fil.zip som hun kan åpne i nettleser. Hun kan umulig være dum nok til ikke å få til noe sånt. Lenke til kommentar
Wipeout Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) MSN kan vel gå såfremt begge har klienten. Rapidshare.com er et annet alternativ, ingen andre kan laste ned filen med mindre de har eksakt adresse til filen. Den som laster opp kan også slette filen når som helst også. Endret 20. august 2007 av Wipeout Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Bare lag en gratis hjemmeside. f.eks. www.phpnet.us , og legg ut fila der. Så gir du bare hen/hun en dirkete link til fila. Feks.: www.phpnet.us/fjoslukt/bilder.zip Enklere blir det ikke vis du ikke har en server selv. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sempron: Les hva han spør om da... IE har innebygget ftp-klient, så du setter bare opp en ftp-server og gir fra deg brukernavn, passord og adresse og ber henne skrive inn adressen i IE, skrive inn brukernavn og passord og deretter dra fila inn i vinduet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det er tre enkle måter: 1 -Lage en ny mailadresse som godtar 25 Mb, som hotmail, g-mail osv 2 -Splitte filen i to, ved å lage to zipfiler som hver er på f.eks ca. 12,5 Mb Mange pakkeprogram, som izarc, har særdeles enkle metoder for å splitte opp zipfiler i flere mindre filer, og når de blir åpnet igjen så åpnes alt automatisk som om det skulle vært en normal fil. 3 -Brenne filen på en cd og sende den i posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå