rabatime Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har nettopp gått til anskaffelse av en trådløs router og jeg har nå store problemer. Innstallasjonen virket som det skulle gå særdeles smertefritt. Pakken kom med en setup CD som jeg satte i og fulgte instruksjonene for å koble den nye routeren til mitt NGT netopia modem. Selve oppkobling av hardware er del1 i setupen. Programmet stopper helt opp når jeg skal gå videre til del2, går inn i en slags loop. Det pussige er at det trådløse nettet funker fint, sitter og skriver dette på laptopen. Det store problemet er at desktopen som er tilkoblet modemet og routeren, ikke er koblet til nettet. Har også problem med å få desktopen (XP) til å finne laptopen (Vista) i nettverket. Setter stor pris på snarlig hjelp Lenke til kommentar
bjolas Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har samme problem 9326207[/snapback] Ditto. Er det noen som har noe som helst å bidra med her? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvor er desktopen koblet til? Få med alle bokser (modem, ruter, osv) du har, og hva som er koblet i hva. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 er modemet fra NGT et rutermodem eller et vanlig modem? Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Installasjons cden har ingen spesiell hensikt hvis du ikke har linksys wlan kort i pcen, noe de fleste ikke har. Trenger ikke å bruke den cden. Om desktopen er koblet rett skal det lyse i led foran på routern, Enten i 1,2,3,4 alt etter hvor du har koblet ledningen. Og hvis desktopen får ip addresse 192.168.1.xxx så funker routern. For å sjekke ip addresse kan du gå på start meny, kjør, skriv cmd trykk enter, ipconfig. For å få maskinene til å finne hverandre må du angi i Vista at det er et hjemmenettverk du er koblet til. Da blir maskinen din synlig for andre. Videre må du også aktivere fildeling for at maskin skal være synlig. her står litt mer om fildeling i windows : http://support.microsoft.com/kb/304040/no Lenke til kommentar
m0zzdart Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 drit i cd platen. det gjorde jeg. åpne internett leseren: 192.168.1.1 der fikser du resten =D jeg har btw WRT54GS da. men er samme setup. i vista heter det vell homegropu eller noe slikt og xp har MSHOME du må installere et lite kontornettverk eller hjemmenettverks som du finner i mine nettverkstikoblinger elns ! og så velger du MSHOME på begge pcn'e. eller for at du kan komme inn på andre pcn skriver du Start->Kjør->eller holder nede windows tast og trykker R->og skriver\\"ip". feks: \\192.168.1.115 lykke til (: Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 # Sjekk hvilken IP-adresse den stasjonære PC'en mottar: For WinXP Klikk på Start Klikk på Kjør (evt. Windowstast + r) Skriv cmd - trykk OK Skriv inn ipconfig Trykk Enter Eks: 192.168.1.100 # Sjekk deretter om du får svar fra ruteren: Skriv inn ping 192.168.1.1 (i cmd) 4 av 4 = svar 0 av 4 = ikke svar Ikke svar: Problemet kan være at man har f.eks har en brannmur som sperrer. Skru av/deaktiver brannmuren og prøv igjen. ------------------- # Sjekk om du finner nettverket via den bærbare PC'en: For Vista: Endre Systemegenskaper: Klikk på Start Høyreklikk på Datamaskin - Velg egenskaper Klikk på Avanserte systeminnstillinger Velg arkfanen Datamaskinnavn - Klikk på Endre Skriv inn MS-Home i stedet for HOMEGROUP Etter endringen skal man kunne se de andre datamaskinene. Velg utforsk (Windowstast + e) Velg Nettverk Husk å aktivere fildeling ------------------- Som nevnt er det sjeldent man trenger CD for oppsett av en ruter selv om det står på pakken. Lenke til kommentar
rabatime Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Fant ut av problemet mitt. CDen som kom bundlet føkket opp nettverkskortet på den stasjonære. Formaterte og installerte windows på nytt, og prøvde igjen uten å bruke CDen. Det funket fint som bare det Var ikke så avansert som jeg var redd for at det skulle være. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå