cmi Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ønsker konstruktiv kritikk på disse bildene... Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nr. 1 hadde rar himmer. Og de to andre synes jeg var litt uskarpe. Men ellers helt ok bilder. Beklager jeg ikke har mer utfyllende kritikk å komme med. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Bilde nr to ville jeg brukt som kulisse for et portrett eller lignende, så for meg ser det litt ut som en tom kulisse. Estetikken i seg selv er ofte argument nok for et bilde, men i dette tilfelle synes jeg ikke estetikken står seg godt alene. Det gjelder til en viss grad også det siste bildet, selv om det står seg bedre som selvstendig reportasjebilde. Det første bildet ser som Aak1 skriver unaturlig ut. Selv om jeg selv begynner å bli drita lei av HDR, så liker jeg det. Tekniske disipliner i seg selv er totalt verdiløse for meg, men her er motivet så flott at det skal noe til å ødelegge det. Hadde kanskje ønsket meg mer naturlige farger, men det er ditt valg. Derfor erklærer jeg bilde nr1 som vinneren i denne runden, selv om de to andre motivene i seg selv ligger nærmere min egen stil. Endret 20. august 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
vlt Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 I motsetning til PMnormal, så begynner jeg ennå ikke å bli lei av HDR-bilder. Jeg liker også sterke, "amerikanske" farger, men jeg synes det første bildet kunne klart seg med litt mer dempede farger. Men selve motivet er min favoritt av de tre pga den behagelige og bedagelige følelsen det gir. Synes du har et veldig godt utgangspunkt for et nydelig, malerisk bilde her. Det er et par ting jeg har lagt merke til med Photomatix (antar det er PM du har brukt her) og HDR: - overeksponerte områder, f.eks. i skyer, får gjerne feil farge. Det går også igjen flere steder her og bør etter min mening rettes opp ved å endre noen innstillinger i PM eller ved etterarbeid i PS. Du ser det også som en stor, ensfarget, grå flate i det siste bildet. - bevegelse i trær osv. I bilde 1 ser jeg en del uskarphet i det grønne pga bevegelse. I trærne lengst unna synes jeg dette gir en fin, malerisk effekt. Andre ganger kan det gi en mindre pen "grøt" (på høyre side av huset) eller stygge spøkelsesbilder. Sistnevnte ser jeg ikke i bildet. - haloer i områder med store konstraster. Det har du unngått her - veldig bra I det hele tatt liker jeg bilde nr. 1 veldig godt - det er bare mindre justeringer som ville løftet det enda mer i mine øyne, men det er nå min helt subjektive smak da. Måka som sitter på toppen av huset er en artig bonus som setter prikken over i'en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå