Amatøren Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Jeg har nettopp fått med en Canon digital ixus v, og i den forbindelse lurer jeg på: - Når jeg lader batteriet så piper det avogtil. Noen andre som har merket det? Er dette normalt eller er det noe feil?? - Er det bare et slags batteri til dette kameraet? Jeg syns man må ladde det hele tiden. Hvor får man eventuelt kjøpt dette? [ Denne Melding var redigert av: Amatøren på 2002-01-02 12:13 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 2. januar 2002 Del Skrevet 2. januar 2002 Quote: - Er det bare et slags batteri til dette kameraet? Jeg syns man må ladde det hele tiden. Hvor får man eventuelt kjøpt dette? Det er bare Canon NB-1L som støttes av kameraet. Mulig at det finnes tredjeparts batterier som støttes også, men disse er i så fall ikke lette å få tak i her på berget. NB-1L finnes her: http://prisguide.digitalkamera.no/fritekst...pricefind=nb-1l MLW Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 3. januar 2002 Del Skrevet 3. januar 2002 Kjøp et par batterier her og bli fornøyd. http://www.sterlingtek.com/ln04-canon-nb-1l-dlc1l.html Jeg kjøpte 2 stk. til mitt Nikon CP-880 og fikk dem ganske kjapt (2 uker). Har tatt over 100 bilder med blitz på en lading, om det er bare i begynnelsen det er såpass bra vet jeg ikke, men jeg ble imponert. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 4. januar 2002 Del Skrevet 4. januar 2002 Finnes vel en del forhandlere (i alle fall i Oslo), hvor du kan finne det. Gikk selv til en butikk i torggata, kostet 400 kr, ingen ventetid, ingen porto. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 19. februar 2002 Del Skrevet 19. februar 2002 Min lader "piper" også etter en stund. Høyfrekvent vedvarende lyd. Tror ikke dette er noe problem. Hvis batteriet ditt er "bortskjemt" kan det hjelpe å lade det skikkelig ut, og så lade det ekstra lenge, men ingen garanti. Dessuten blir batteriet bedre etter en 3-4 ladinger. Men bruk det skikkelig opp før du lader det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå