Winydancer Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Heisann. Etter å ha gått til innkjøp av en Samsung SyncMaster 225BW har jeg fått det problemet av at dataskjermen har gått forbi størrelsen på TVen min! Jeg har en 21" Samsung TV som jeg kjøpte billig for ettpar år tilbake. Nå som Canal + har begynt å sende fotballen sin i widescreen har TV bildet begynt å bli virkelig lite. Vurderte derfor om det var mulig å kjøpe en overgang som gjør at det er mulig å bruke Scarten på dataskjermen ? Hadde vert veldig flott om noen kunne gitt meg link etc. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Enkleste her er nok å kjøpe et tv-kort og få tv-signalene rett inn i pc'en. Om du får en med kompositt inngang sammen med antenne inngang så kan man koble både tv og playstation i pc'en. Og så får man et program som man kan starte i pc'en for å få tv. Det blir som et vindu på skjermen som man kan sette til fullskjerm, eller ha et lite vindu med tv. Om det er en lcd-tv du har så kan du jo koble både skjerm og tv til pc'en. Da får pc'en samme oppgave som mange videospillere har hatt før (vhs) Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Problemet er jo at det er Canal + pakken jeg egentli trenger dette til. Får vell ikke inn slikt med TVkort, siden det er en bestillingspakke? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Problemet er jo at det er Canal + pakken jeg egentli trenger dette til. Får vell ikke inn slikt med TVkort, siden det er en bestillingspakke? 9322218[/snapback] Hvordan har du dette koblet i dag da? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Du får Tv kort, DVB-C for kabel, eller DVB-S for satelitt. Noen av disse kortene har en CA modul, så tror det skulle gå å bruke kortet fra Canal+ for å se betal kanalene. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Idag er det selvsagt parabol -> den tingen der du velge kanal osv :EE -> TVen i stua. So har eg kobla ein sendar ting fra "den tingen der du velge kanal osv :EE" som gjør at jeg kan se det som blir sett på TVen oppe på TV'en på rommet mitt. Drømmen ville vært å få kobla den sendaren som sender til TVen på rommet, å koble dne til dataskjermen. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Idag er det selvsagt parabol -> den tingen der du velge kanal osv :EE -> TVen i stua. So har eg kobla ein sendar ting fra "den tingen der du velge kanal osv :EE" som gjør at jeg kan se det som blir sett på TVen oppe på TV'en på rommet mitt. Drømmen ville vært å få kobla den sendaren som sender til TVen på rommet, å koble dne til dataskjermen. 9322385[/snapback] Du bruker scart? I så fall: En sånn og en komposittkabel http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105633 EDIT: Og så et tv-kort i pc'en da Endret 20. august 2007 av micke090 Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Drømmen ville vært å få kobla den sendaren som sender til TVen på rommet, å koble dne til dataskjermen. 9322385[/snapback] Da trenger du jo kun inngang for komposit eller s-video på PC'en; Et billig tv kort, eller skjermkort med video inn. Edit: Misforstår kanskje litt . Ønsker du å bruke skjermen uten PC ? Endret 20. august 2007 av Sigurd2 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan skjermkort har du nå da? Kan fakisk hende at du ikke trenger anna enn kabler (Skjermkortet mitt har video-inn - Vet ikke hva det heter når det er en gul for bilde og hvit og rød for lyd) Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan skjermkort har du nå da? Kan fakisk hende at du ikke trenger anna enn kabler (Skjermkortet mitt har video-inn - Vet ikke hva det heter når det er en gul for bilde og hvit og rød for lyd) 9322463[/snapback] Det heter kompositt. Populært kalt RGB av en eller annen grunn. Blandes lett med komponent. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105633 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=304810 Litt usikker på den siste kabelen der, men da kan du velge enten composite eller s-video (usikker på om du får noe S-video signal ut av den trådløse mottakeren din). Du vil også være avhengig av TV-inngang på skjermkortet ditt. Vi snakker heller ikke spesielt lekker kvalitet, men hvor fornøyd du blir avhenger vel i stor grad av hva du er vant med. Skal du ha best mulig tilgjengelig kvalitet så må du gå for tuner i PCen og ledning rett til parabolen samt styre med abbonementskort. Jeg tviler på at Canal Digital er spesielt smidige med å hjelpe deg med dette, men det er kanskje noen her på forumet som vet hva du trenger. Det blir uansett en løsning som fort koster mer enn å bare skaffe seg en liten ny TV! Fordelen er imidlertid at du vil kunne ta opp programmer på PCen. Jeg anbefaler å spare til ny TV eller klare deg med 21-tommeren. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hm. Har for tiden nVidia GeForce 7900GT kort. Har TV ut vertfall. Har kabel så jeg kan se filmene på dataen på TVen. Bruker scart på den senderen ja! Tenkte på en overgang fra SCART inn på DVI tingen på TVskjermen min! Lenke til kommentar
Torro Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 ...eller en Dreambox. Du streamer mpeg2 strømmen fra Dreamboxen til PC'n og du bytter kanal etc via webserveren. Da har du 2 i en løsning. I tillegg kan du ta opp sendingene på PC'n. Og, ikke minst, du har mulighet for kort fra både viaspratt og CD Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hm.Har for tiden nVidia GeForce 7900GT kort. Har TV ut vertfall. Har kabel så jeg kan se filmene på dataen på TVen. Bruker scart på den senderen ja! Tenkte på en overgang fra SCART inn på DVI tingen på TVskjermen min! 9322569[/snapback] Det går ikke Lenke til kommentar
Seven1979 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg vil også kaste meg på å annbefale deg en dreambox. Det tror jeg er den enkleste måten å få inn TV på pc'en så lenge du bruker parabol. Du kan jo også bruke dreambox å streame video/musikk fra PCen til tv. Bruker selv dreambox og er kjempe fornøyd. T.o.m kona er fornøyd med dreamboxen mot tv. Det tar jo faktisk <1sekund å bytte kanal. Kjøp deg en DM du. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan fungerer en Dreambox? Dyrt? Hvor kan det skaffes? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå synes jeg dere er litt på tur her. En sånn i tuneren En S-Videokabel Og denne i andre ende som går inn i Dataskjermen. Regner med at skjermen har VGA-input? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå synes jeg dere er litt på tur her. En sånn i tuneren En S-Videokabel Og denne i andre ende som går inn i Dataskjermen. Regner med at skjermen har VGA-input? 9322890[/snapback] Unntatt at det ikke vil fungere.... S-video sender ikke samme kabler som VGA. Sett sammen en greker og en kineser så får du like mye vettig ut av det som av den kabelen der. Lenke til kommentar
Winydancer Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Har VGA, ja. Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Vil det der fungere? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har VGA, ja.Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Vil det der fungere? 9322999[/snapback] S-Video og VGA snakker ikke samme språk, altså det vil IKKE fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå