Gå til innhold

Hva med vigrid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hat har aldri brakt noe positivt med seg. Det er en destruktiv følelse. Derfor har jeg sluttet å hate ting (bortsett fra Vigrid). Bortkasta tid og krefter.

 

He he.... :thumbup:

 

Det er det som er verre enn hat: likegyldighet!

 

Stiller vi oss likegyldige til vigrid er det kanskje like bra. Men noen reel makt kommer de aldri til å få, ingen fare! Det er ingen i den klubben som klarer å frigjøre en reddik engang, de lever på at dette er "spennende" og anderledes og litt mystisk. Treffer du dem alene på gata er de, som de fleste som liker å tøffe seg i en gjeng, noen ordentlige reddharer. Så ingen fare med disse folka. De vi burde være redd er de som har moskeer, de er langt flere og har, når alt kommer til alt, omtrent samme tankegang mot alt vestelig som vigrid har i mot jøder, men det er en annen tråd...

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Hat har aldri brakt noe positivt med seg. Det er en destruktiv følelse. Derfor har jeg sluttet å hate ting (bortsett fra Vigrid). Bortkasta tid og krefter.

 

He he.... :thumbup:

 

Det er det som er verre enn hat: likegyldighet!

 

Stiller vi oss likegyldige til vigrid er det kanskje like bra. Men noen reel makt kommer de aldri til å få, ingen fare! Det er ingen i den klubben som klarer å frigjøre en reddik engang, de lever på at dette er "spennende" og anderledes og litt mystisk. Treffer du dem alene på gata er de, som de fleste som liker å tøffe seg i en gjeng, noen ordentlige reddharer. Så ingen fare med disse folka. De vi burde være redd er de som har moskeer, de er langt flere og har, når alt kommer til alt, omtrent samme tankegang mot alt vestelig som vigrid har i mot jøder, men det er en annen tråd...

 

:D

 

Når alt kommer til alt, som du så smukt formulerer, så kommer du med helt kvalifiserte fordommer mot noen som "noen" oppfatter som like dårlige som Vigrid. Så hva var nå vitsen med det?

:)

Lenke til kommentar
Hat har aldri brakt noe positivt med seg. Det er en destruktiv følelse. Derfor har jeg sluttet å hate ting (bortsett fra Vigrid). Bortkasta tid og krefter.

 

He he.... :thumbup:

 

Det er det som er verre enn hat: likegyldighet!

 

Stiller vi oss likegyldige til vigrid er det kanskje like bra. Men noen reel makt kommer de aldri til å få, ingen fare! Det er ingen i den klubben som klarer å frigjøre en reddik engang, de lever på at dette er "spennende" og anderledes og litt mystisk. Treffer du dem alene på gata er de, som de fleste som liker å tøffe seg i en gjeng, noen ordentlige reddharer. Så ingen fare med disse folka. De vi burde være redd er de som har moskeer, de er langt flere og har, når alt kommer til alt, omtrent samme tankegang mot alt vestelig som vigrid har i mot jøder, men det er en annen tråd...

 

:D

 

Godt poeng, Strayder. Muslimene og vigrid er like ekstreme i tankegangen, men likevel er Islam anerkjent og respektert som livssyn, mens etterfølgere av Vigrid-religionen ignoreres og ses på som avskum.

Lenke til kommentar
Hat har aldri brakt noe positivt med seg. Det er en destruktiv følelse. Derfor har jeg sluttet å hate ting (bortsett fra Vigrid). Bortkasta tid og krefter.

Det du sier her er feil, og jeg kan bevise det. Hat er en menneskelig følelse som kan inspirere til kunstneriske uttrykk. Spessielt med tanke på musikk så kan jeg si at hat er en positiv ting. For det andre så er jo Vigrid og andre åsatro-organisasjoner delvis et resultat av hatet mot kristendommen. Så igjen, hat kan definitivt være en positiv følelse, den kan ha religiøse undertoner. For eksempel kan jeg tenke meg at hat er en viktig følelse for "hellig krig" (de aller fleste religioner inkluderer hellig krig). Hat kan være nærmest berusende!

Lenke til kommentar

Man må ikke forveksle sinne og hat. Hat fører ikke til annet enn og forsure deg som person. Det tærer på ens personlighet og menneskelighet. Sinne og aller mest rettferdig sinne kan absolutt være positivt og kan brukes i kreative formål som mange andre situasjoner. Sinne er en ressurs når den trenges men hat er BARE negativ.

 

Det sitter mange bitre mennesker der ute som er ofre for sitt eget hat, det er ikke bra for noe. Verken den som hater eller den som blir hatet.

Lenke til kommentar
Man må ikke forveksle sinne og hat. Hat fører ikke til annet enn og forsure deg som person. Det tærer på ens personlighet og menneskelighet. Sinne og aller mest rettferdig sinne kan absolutt være positivt og kan brukes i kreative formål som mange andre situasjoner. Sinne er en ressurs når den trenges men hat er BARE negativ.

 

Det sitter mange bitre mennesker der ute som er ofre for sitt eget hat, det er ikke bra for noe. Verken den som hater eller den som blir hatet.

Jeg forveksler ikke sinne med hat! At du har ditt syn på hat er greit for deg, men jeg er ikke enig. Jeg snakker heller ikke om rettferdighet, jeg snakker om det svarteste dypeste mørkeste hat, i ordets rette forstand. Hat er positivt i mange situasjoner. Hat er en følelse som kan uttrykkes kunstnerisk for eksempel i musikk. Og jeg snakker ikke om "sinna rock" eller noe slikt, alt av ekstrem metall uttrykker hat. Fra et motsatt syn kan du kalle det fordervelse, men det er ikke noe objektivt syn. Det finnes nok av mennesker som tjener til livets opphold og vel så det ved å uttrykke sitt hat.

 

Bullshit.

Hva er det jeg sier som er bullshit? Vil du ha eksempler? Jeg kan bevise at hat ofte kan være positivt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Når alt kommer til alt, som du så smukt formulerer, så kommer du med helt kvalifiserte fordommer mot noen som "noen" oppfatter som like dårlige som Vigrid. Så hva var nå vitsen med det?

 

Ikke fordommer er jeg redd... Du kan jo si selvopplevde fordommer da? Egentlig skulle jeg gjerne "opplyst" ALLE religiøse mennesker om at det de tror på er bare tull og at det vil føre oss rett i fordervelsen hvis vi ikke snart står sammen.... men det er egentlig ikke mitt problem, ikke sant? (Sant og si så blåser jeg i det fullt og helt, for dritten kommer ikke til å komme opp til overflaten på noen år enda, og da får ungene mine og den generasjonen ta seg av det. Det blir "arven" fra oss og generasjonen før oss, to generasjoner trangsynte, selvpålagte rasister som ikke turte si i fra! Så slit med helsen :) )

 

Det du sier er vel egentlig bare at sier jeg noe mot vigrid er det helt ok men sier jeg noe mot muslimer er jeg "rasist" (på tross av at det jeg sier ikke har det minste med hudfarge å gjøre men religion) og har fordommer?

Vitsen med det jeg skrev var faktisk at vi skriver side opp og side ned mot noe så utrolig harmløst som vigrid mens vi ikke sier noe i mot den virkelige religiøse trusselen mot både religion, tale og skrive friheten her i landet, nemlig muslimer! Tore tvedt er en dott og alle vet det og han har ingen reel makt. Det samme kan ikke sies om imamene, kan det vel? De sier offentlig noe og mener og gjør gjerne det stikk motsatte men til skillnad fra vigrid lager de ikke nettsider der de sier det de mener! Det er ihvertfall det JEG sitter og tenker når jeg ser nettsiden til vigrid og leser hva som står der! Litt enig?

Endret av strayder
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Joda, Vigridfantastene er rørende tydelige, men det sier ikke meg noe annet enn at de har ganske enkelt en meget uvanlig forståelse av verden rundt seg. Når det gjelder en hel gruppe andre mennesker, og ikke nok med det, men like mye en uensartet gruppe mennesker som tror på noe andre definerer som overtro, mener jeg saken stiller seg litt annerledes. Ordet som dukker opp i hodet mitt er fordom.

:)

Lenke til kommentar
Joda, Vigridfantastene er rørende tydelige, men det sier ikke meg noe annet enn at de har ganske enkelt en meget uvanlig forståelse av verden rundt seg. Når det gjelder en hel gruppe andre mennesker, og ikke nok med det, men like mye en uensartet gruppe mennesker som tror på noe andre definerer som overtro, mener jeg saken stiller seg litt annerledes. Ordet som dukker opp i hodet mitt er fordom.

:)

Tja...

En fordom, i psykologisk mening, er en forhåndsmening, som man fatter uten først å ha undersøkt saken.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fordom

 

Fordommer går begge veier, og en sak har ofte flere siden enn to.

Er ikke det ikke da fordom å antyde at vigrid er fordomsfulle?

Jojo vi ser at de sier mye rart om jøder, men dersom de skulle ha rett ville jo ordet fordom bli uberettiget.

 

Med fare for å forsvare vigrid spør jeg uansett om du kan vise til at vigrid tar helt feil på noe av det de står for?

 

La oss ta for oss det de kaller for HoloCa$h industrien:

Er det noen som har satt seg inn i begge sider og kan komme med en subjektiv uttalelse uten at konklusjonen er styrt av personlige følelser og fordomer?

Lenke til kommentar

for å si det sånn vigrid er så jævla lite gjennomtenkt at det blir rett og slett ikke en utfordring å vinne en diskusjon eller å snakke dritt om de som de ikke kan forsvare seg på en logisk måte imot akkurat som scientologi idioter helle gjengen... og da var odin inni rommet mitt i en form av lys.

 

aaeheaaeheahea

Lenke til kommentar
for å si det sånn vigrid er så jævla lite gjennomtenkt at det blir rett og slett ikke en utfordring å vinne en diskusjon eller å snakke dritt om de som de ikke kan forsvare seg på en logisk måte imot akkurat som scientologi idioter helle gjengen... og da var odin inni rommet mitt i en form av lys.

 

aaeheaaeheahea

 

Det samme kan man si om jøder, Holocaust er så jævla lite gjennomtenkt at det blir rett og slett ikke en utfordring å vinne en diskusjon eller å snakke dritt om de som de ikke kan forsvare seg på en logisk måte imot akkurat som scientologi idioter helle gjengen... vi er guds utvaglte folk.

Dette blir bare usaklig og tullete.

 

Kan noen på et håndfast grunnlag avkrefte følgende?

 

For en periode ble det hevdet at tyskerne gasset jøder i Dachau, Buchenwald og andre konsentrasjonsleire i Tyskland. Den delen av utryddelseshistorien viste seg å være for vanskelig å holde ved like, slik at den ble oppgitt for mer enn 20 år siden.

 

Ingen seriøs historiker vil nå hevde den tidligere påståtte og beviste historien om ”utryddelsesleire” på det gamle Tyske Rike. Til og med den famøse ”Nazi-jegeren” Simon Wiesenthal har vedkjent at ”det ikke fantes utryddelsesleire på tysk jord.” [1]

 

Vi vet også at ”tilståelsen” av Auschwitz kommandør, Rudolf Höss, avgitt i etterkrigstiden og som er en viktig bestanddel i holocaust/utryddelseshistorien, er falsk og ble avgitt under tortur. [2]

 

Det ble og en gang seriøst hevdet at tyskerne drepte jødene med elektrisitet og damp og at de produserte såpe av de jødiske likene. For eksempel anklaget USA tyskerne for å ha drept jøder i Treblinka, ikke i gasskamre, som blir hevdet idag, men ved å dampe de til døde i ”dampbad”. [3]

 

Holocaust-historikere vektlegger kraftig såkalte ”øyenvitneskildringer” eller ”vitnemål fra overlevende” for å støtte opp under utryddelseshistorien. Men slike ”bevis” er notorisk kjent for sin upålitelighet. Som en jødisk historiker har poengtert, ”det meste av memoarene og rapportene (fra ”overlevende”) er fulle av absurde overdrivelser, dramatiske effekter, overdreven egeninvolvering, dilettantisk filosofisering, liksom-lyrikk, uverifiserte rykter, fordommer, ensidige angrep og unnskyldninger.” [5]

 

Er noen en ”Holocaustbenekter” fordi han sier at Nazistene ikke brukte jødisk fett til å lage såpe? Etter å ha gått igjennom alt bevismateriale (inkludert et faktisk såpestykke gitt av Sovjetrusserne), erklærte Nürnbergtribunalet i sin rettsavgjørelse at ”i visse situasjoner ble det gjort forsøk på å utnytte fettet fra kroppene av ofrene til kommersiell produksjon av såpe.” [3]

I 1990 derimot ”omskrev” Israels offisielle Holocaust minnesbyrå ”Yad Vashem” såpehistorien, ved å innrømme at den ikke var sann. ”Historikere har konkludert med at såpe ikke ble fremstilt av menneskefett. Når så mange betviler at Holocaust har funnet sted, hvorfor gi de noe å bruke imot sannheten?.” sa talsmannen for Yad Vashem, Shmuel Krakowski. [4]

http://www.vigrid.net/holocash_beggesider.htm

http://www.vigrid.net/holocash_benektelse.htm

 

En annen ting jeg stiller store spørsmålstegn til...

Jødene var en viktig del av Tysklands arbeidsstyrke (slaver) under krigen og det var i Tyskland sine interessser å holde dem i live. Hvorfor i alle dager skulle de bruke resurser på å redusere arbeidsstaben sin med 6 mill, når de hadde en verdenskrig å vinne?

 

Jøder sier de drepte jesus og er stolt over det, -Hvilke motiver har jødehatende vigrid til å dekke over holocaust?

Det er heller naturlig at de hyller Holocaust ved å si "vi gasset jødene og er stolt av det"

Dette blir akuratt det samme som at kirkebrann tilhengere skulle benekte av varg vikernes brente kirker på 90-tallet...Hvorfor skulle de benekte noe de i utgangspunktet støtter, dersom det var sant?

Det er rett og slett noe som ikke stemmer her...

Lenke til kommentar
En annen ting jeg stiller store spørsmålstegn til...

Jødene var en viktig del av Tysklands arbeidsstyrke (slaver) under krigen og det var i Tyskland sine interessser å holde dem i live. Hvorfor i alle dager skulle de bruke resurser på å redusere arbeidsstaben sin med 6 mill, når de hadde en verdenskrig å vinne?

 

ett ord: HAT.. Og de drepte de som var syke, gamle eller ute av stand til å jobbe..

 

Jøder sier de drepte jesus og er stolt over det, -Hvilke motiver har jødehatende vigrid til å dekke over holocaust?

Det er heller naturlig at de hyller Holocaust ved å si "vi gasset jødene og er stolt av det"

Dette blir akuratt det samme som at kirkebrann tilhengere skulle benekte av varg vikernes brente kirker på 90-tallet...Hvorfor skulle de benekte noe de i utgangspunktet støtter, dersom det var sant?

Det er rett og slett noe som ikke stemmer her...

 

 

At folk våger å si at Holocaust ikke fant sted gjør meg skikkelig skikkelig forbanna! Fy faen for no arrogant idiotisk jævla pisspreik! :mad: Nesten så man har lyst til å dra dem etter øra til Auschwitz leirene og gni trynet deres nedi der alle likene ble stablet i haugevis! De nekter fordi de er feige!

 

Ja, jeg skal vise deg hva som ikke stemmer her jeg!

 

Se filmen hos Youtube

Se filmen hos Youtube

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
En annen ting jeg stiller store spørsmålstegn til...

Jødene var en viktig del av Tysklands arbeidsstyrke (slaver) under krigen og det var i Tyskland sine interessser å holde dem i live. Hvorfor i alle dager skulle de bruke resurser på å redusere arbeidsstaben sin med 6 mill, når de hadde en verdenskrig å vinne?

 

ett ord: HAT.. Og de drepte de som var syke, gamle eller ute av stand til å jobbe..

 

At de hatet jøder er vell ikke noe hemmelighet...

Men ok, i utgangspunktet så er det du sier så usansynlig, men du må ikke glemme at Nazistenes mål var å vinne krigen og bli kvitt jødeproblemet. Hvis vi går ut i fra at rundt 1/3 av alle jødene var arbeids ufør (noe som er usansynlig mye) kommer vi mattematisk sett frem til at det var nermere 20 mill jøder i Europa (da rundt 6mill angivelig ble henrettet) hvor av 14 mill Europeiske jøder overlevde krigen. Dette er umulig og det har vist seg i ettertid at tallet på jøder som omkom under ww2 er et sted mellom 1-2 mill, og ikke 6 mill.

 

 

Jøder sier de drepte jesus og er stolt over det, -Hvilke motiver har jødehatende vigrid til å dekke over holocaust?

Det er heller naturlig at de hyller Holocaust ved å si "vi gasset jødene og er stolt av det"

Dette blir akuratt det samme som at kirkebrann tilhengere skulle benekte av varg vikernes brente kirker på 90-tallet...Hvorfor skulle de benekte noe de i utgangspunktet støtter, dersom det var sant?

Det er rett og slett noe som ikke stemmer her...

 

 

At folk våger å si at Holocaust ikke fant sted gjør meg skikkelig skikkelig forbanna! Fy faen for no arrogant idiotisk jævla pisspreik! :mad: Nesten så man har lyst til å dra dem etter øra til Auschwitz leirene og gni trynet deres nedi der alle likene ble stablet i haugevis! De nekter fordi de er feige!

 

Joda, videoen dokumenterer massegraver, nedsultede jøder, jøder i ovn og tortur. Ingen tvil om det!

Jeg ser imidlertid ingen dokumentasjon på gassing, og vi vet heller ikke hvorfor jødene ble brent.

Ble de brent levende?

Brente de lik for å forhindre smittefare?

Hvordan døde de? henrettelse eller sykdom? Begge deler?

 

Når det gjelder teorien din mht. feighet, så stemmer den overhodet ikke.

Jesus bevegelsen er et eksempel på feighet der de har spredd død og fordervelse i all tid, samtidig som de tar avstand i fra egene gjerninger...

Vigrid legger ikke skjul på en dritt. Nettsiden deres er pumpet full av hat-propaganda og det er ingen tvil om hva de mener.

Så at de prøver å dekke over "sannheten" fordi de er feige blir bare fjas.

De mener Holocaust er en løyn på grunnlag av de dokumentasjonene de har publisert på sin nettside. (noe som jeg også viste til i tråden ovenfor)

 

Lenke til kommentar

Vigrid vil jo selvsagt ikke fremstille seg selv som at de støtter massedrap/utryddelse av ett folkeslag. Tore Tvedt sier "jødene har stjålet hvitt blod" og han har noe imot de som er mørke. (altså de som har ett stoff i huden som gjør at de er mørke, noe som absolutt ikke avgjør hva slags person man er, så han er tydeligvis laaaangt ute på bærtur den mannen)

 

Men de vil jo ikke innrømme hva som har skjedd, fo da blir jo den hvite mann "den store stygge ulven" og det stempelet er han veldig veldig besatt av å tvinge KUN på de som er mørkhudede, og fremstille den hvite mann som "den gode" og mørke som "det onde"

 

DER har du grunnen slik jeg så tydelig ser den ihvertfall..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Når du benekter holocaust stiller du deg inn i rekken av mennesker som har særdeles lite i topplokket. Det er en av det best dokumenterte historiske hendelsene som finnes, med utallige kilder, bilder, videoer, dokumenter og førstehåndsberetninger.

 

Og når det gjelder det du sier om gassingen, så spiller det egentlig ingen rolle. Faktum er at jøder ble sendt til konsentrasjonsleire hvor de ble utsultet og jobbet til de døde (de som ikke kunne jobbe ble gasset). Men uansett om du benekter gassingen så ble fortsatt jødene drept i hopetall, og det er det som er betegnet holocaust, ikke gassingen i seg selv.

 

Men selve gassingen er også godt dokumentert selvfølgelig, bl.a ved bilder, dokumenter, offiserene som utførte gassingen har selv sagt det og ved at overlevende så tusentalls av mennesker bli ført inn i gasskammerene for så å aldri se de igjen.

Endret av teflonpanne
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Joda, Vigridfantastene er rørende tydelige, men det sier ikke meg noe annet enn at de har ganske enkelt en meget uvanlig forståelse av verden rundt seg. Når det gjelder en hel gruppe andre mennesker, og ikke nok med det, men like mye en uensartet gruppe mennesker som tror på noe andre definerer som overtro, mener jeg saken stiller seg litt annerledes. Ordet som dukker opp i hodet mitt er fordom.

:)

Tja...

En fordom, i psykologisk mening, er en forhåndsmening, som man fatter uten først å ha undersøkt saken.

http://no.wikipedia.org/wiki/Fordom

 

Fordommer går begge veier, og en sak har ofte flere siden enn to.

Er ikke det ikke da fordom å antyde at vigrid er fordomsfulle?

Jojo vi ser at de sier mye rart om jøder, men dersom de skulle ha rett ville jo ordet fordom bli uberettiget.

 

Med fare for å forsvare vigrid spør jeg uansett om du kan vise til at vigrid tar helt feil på noe av det de står for?

 

La oss ta for oss det de kaller for HoloCa$h industrien:

Er det noen som har satt seg inn i begge sider og kan komme med en subjektiv uttalelse uten at konklusjonen er styrt av personlige følelser og fordomer?

 

 

Jeg har ikke til hensikt å fortelle hva som evnt. er feil eller riktig i Vigrid's virkelighetsoppfatning. Bare si at jeg finner synspunktene deres uvanlige, samt lure på om den oppfatningen passer med hensiktene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...