Gå til innhold

Hva med vigrid?


Anbefalte innlegg

et finnes da vel kristne her i verden som har sunn god fornuft også!
Men du tror ikke det finnes vigrid-medlemmer som har det?

 

hvis medlemmene ikke volder noen skade på noen så respekterer jeg dem. Har de sunn fornuft så ahr de min respekt på lik linje med fornuftige kristne eller muslimske osv. Men Tore har selv ytret rasistiske kommentarer, så han respekterer jeg ikke. Han kommer med negativ påvirkning og tar alle over en kam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
et finnes da vel kristne her i verden som har sunn god fornuft også!
Men du tror ikke det finnes vigrid-medlemmer som har det?

 

?

 

 

Nei, så klart synes jeg ikke det!

Hva i budskapet til Vigrid kan tolkes som "sunt", eller "fornuftig". Presisering: For hvem?

Lenke til kommentar
Presisering: For hvem?
En nyttig presisering. Til slutt koker jo dette ned til at man foretrekker sine egne sympatier fremfor andres, og verdsetter (naturlig nok) dem høyere.

 

Bør vel kanskje legge til at jeg ikke har noen sympatier i Vigrid-retning, selv om Tor (ikke Tore) er tøff. :wee:

Lenke til kommentar

Denne tråden har gått off-topic og det har vært mye personhetsing. Dette har undertegnede nå ryddet opp i med en hard hånd, alt som hadde snev av dette ble slettet brutalt og nådeløst. Advarsler samt langvarige ferier har også blitt utdelt helt gratis på mine vegne.

 

 

Først vil jeg minne om trådens første post:

 

Nå har det blitt lagt inn vanvittig mye innlegg rettet mot kristendummen og den kristne tro...som i seg selv er forståelig siden det er den kreftsvulsen som har vokst seg størst i Norge.

 

-men hva med den nye "fargerike" religionen Virgid?

 

Er det norrøn mytelogi?

Er det skending/plagiat av den Norske kulturarv?

Er de en gjeng med nynazister gjemt bak en religion?

Er det egentlig en religion?

Har de rett?

Eller er de en gjeng med paranoide jødehatere?

 

Noe formening om hva det er?

 

dersom noen ikke har hørt om de, kan dere finne info om de her:

http://vigrid.net/

 

Og herfra lar vi ballen rulle videre. Man slutter her med alt som er off- topic og personhets. Oppdagers det at tross denne advarslen så fortsetter man med dette, vil tråden bli stengt samt at man vil dele ut både advarsler og ferier i rike mengder.

 

Synspunkter og klage på modereringen kan tas på PM til moderator eller mail til [email protected]

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i denne tråden.

 

MVH

 

KVTL

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Nå har det blitt lagt inn vanvittig mye innlegg rettet mot kristendummen og den kristne tro...som i seg selv er forståelig siden det er den kreftsvulsen som har vokst seg størst i Norge.

 

-men hva med den nye "fargerike" religionen Virgid?

 

Er det norrøn mytelogi?

Er det skending/plagiat av den Norske kulturarv?

Er de en gjeng med nynazister gjemt bak en religion?

Er det egentlig en religion?

Har de rett?

Eller er de en gjeng med paranoide jødehatere?

 

Noe formening om hva det er?

 

dersom noen ikke har hørt om de, kan dere finne info om de her:

http://vigrid.net/

 

Tja...Det finnes vel forskjellige former for svulster antar jeg.

 

Velbekomme.

Lenke til kommentar
et finnes da vel kristne her i verden som har sunn god fornuft også!
Men du tror ikke det finnes vigrid-medlemmer som har det?

 

?

 

 

Nei, så klart synes jeg ikke det!

Hva i budskapet til Vigrid kan tolkes som "sunt", eller "fornuftig". Presisering: For hvem?

 

Tja....kan jo ta det "grunnleggende":

"Vi som er aktører i Vigrid håper du vil bli med oss for å kjempe mot folkemordet på oss og undertrykkelsen av oss."

 

Å bekjempe etnisk utrydding og undertrykkelse må jo ansees som fornuftig.

Kan ikke umiddelbart identifisere hvem ham mener med "oss", men antar at det er Normenn av Norsk ætt, den nordiske rase, ariske rase, eller medlemsmassen.

http://vigrid.net/grunnleggeren.htm

Lenke til kommentar
Tja....kan jo ta det "grunnleggende":

"Vi som er aktører i Vigrid håper du vil bli med oss for å kjempe mot folkemordet på oss og undertrykkelsen av oss."

 

Å bekjempe etnisk utrydding og undertrykkelse må jo ansees som fornuftig.

 

Nå vrir du på det som har blitt sagt synes jeg.. hva er fornuftig ved å bare ville beskytte den ariske rase, og samtidig oppfordre til å latterliggjøre og utrydde andre raser? Altså de mørkhudede..

 

Kan ikke umiddelbart identifisere hvem ham mener med "oss", men antar at det er Normenn av Norsk ætt, den nordiske rase, ariske rase, eller medlemsmassen.

http://vigrid.net/grunnleggeren.htm

 

Ja, en kan ikke gå glipp av hvem Tore mener er de onde, og hvem han mener eier denne planeten,, og det er altså de hvite. Han lever i en eventyr verden..

Lenke til kommentar
Nå vrir du på det som har blitt sagt synes jeg.. hva er fornuftig ved å bare ville beskytte den ariske rase, og samtidig oppfordre til å latterliggjøre og utrydde andre raser? Altså de mørkhudede..

 

Ja, en kan ikke gå glipp av hvem Tore mener er de onde, og hvem han mener eier denne planeten,, og det er altså de hvite. Han lever i en eventyr verden..

De som er medlem av Vigrid har ikke valgt det fordi de er ufornuftige, de ser simpelten saken fra en annen side. Alle menneskeslag blir latterliggjort, og Vigrid prøver nok å få frem et poeng med sine vitser. At de oppfordrer til å utrydde mørkhudete har jeg ikke fått med meg. Du må gjerne vise en link eller tekst fra siden deres som sier så.

 

At du bruker den tonen du gjør er forståelig, at Tore gjør det han gjør er også forståelig. Du mente det sikkert som en overdrivelse, men har TT anntydet at han eller europeere eier hele jorda? Godt mulig han lever i en eventyrverden, men det er jo hans valg.

Lenke til kommentar
De som er medlem av Vigrid har ikke valgt det fordi de er ufornuftige, de ser simpelten saken fra en annen side.

 

Det å hate andre raser kan aldri bli fornuftig. Den siden de ser den fra henger ikke på greip og er ikke akseptabelt.

 

Alle menneskeslag blir latterliggjort, og Vigrid prøver nok å få frem et poeng med sine vitser. At de oppfordrer til å utrydde mørkhudete har jeg ikke fått med meg. Du må gjerne vise en link eller tekst fra siden deres som sier så.

 

Jeg hopper rett til konklusjonen om at de ikke vil ha andre raser her på jorda enn den ariske, i og med at de er rasister. Kanskje satt på spissen fra min side, men er nå slik jeg forstår folk som hater andre raser enn deres egen. De vil helst ha en hvit verden.

 

At du bruker den tonen du gjør er forståelig, at Tore gjør det han gjør er også forståelig. Du mente det sikkert som en overdrivelse, men har TT anntydet at han eller europeere eier hele jorda? Godt mulig han lever i en eventyrverden, men det er jo hans valg.

 

Mener du at du skjønner hvorfor han mener det han mener? Ja, han kan velge hvilken verden han lever i, men når han får dratt med seg flere (spesielt unge mennesker) med på dette, så synes jeg det må bli slått hardt ned på. Min mistanker er at de som blir med er forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

Lenke til kommentar
De som er medlem av Vigrid har ikke valgt det fordi de er ufornuftige, de ser simpelten saken fra en annen side.

 

Det å hate andre raser kan aldri bli fornuftig. Den siden de ser den fra henger ikke på greip og er ikke akseptabelt.

 

Spørsmålet var: "Hva i budskapet til Vigrid kan tolkes som "sunt", eller "fornuftig". Presisering: For hvem?"

I dette "grunnleggende" budskapet står det ingenting om hat.

 

Alle menneskeslag blir latterliggjort, og Vigrid prøver nok å få frem et poeng med sine vitser. At de oppfordrer til å utrydde mørkhudete har jeg ikke fått med meg. Du må gjerne vise en link eller tekst fra siden deres som sier så.

 

Jeg hopper rett til konklusjonen om at de ikke vil ha andre raser her på jorda enn den ariske, i og med at de er rasister. Kanskje satt på spissen fra min side, men er nå slik jeg forstår folk som hater andre raser enn deres egen. De vil helst ha en hvit verden.

 

De sier ingenting om hvit verden.

Vigrid er et etnisk/religiøst fellesskap som vil utvikle et

Nordisk samfunn basert på Nordisk religion

og Nordiske verdi- og kulturnormer.

 

At du bruker den tonen du gjør er forståelig, at Tore gjør det han gjør er også forståelig. Du mente det sikkert som en overdrivelse, men har TT anntydet at han eller europeere eier hele jorda? Godt mulig han lever i en eventyrverden, men det er jo hans valg.

 

Mener du at du skjønner hvorfor han mener det han mener? Ja, han kan velge hvilken verden han lever i, men når han får dratt med seg flere (spesielt unge mennesker) med på dette, så synes jeg det må bli slått hardt ned på. Min mistanker er at de som blir med er forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

 

Ja, jeg har heller ingen problemer med å forstå hva han mener...

Å melde seg inn i et religiøst trossamfunn, bla vigrid, kirken, pinsebevegelsen og islam kan som du beskriver skyldes: forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

Lenke til kommentar
Ja, jeg har heller ingen problemer med å forstå hva han mener...

Å melde seg inn i et religiøst trossamfunn, bla vigrid, kirken, pinsebevegelsen og islam kan som du beskriver skyldes: forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

 

 

Det jeg spør om, er om man på en måte sier seg litt enig i det han sier, med at man da sier "jeg forstår hva han mener".. er DET jeg er ute etter å få svar på.

Lenke til kommentar
Ja, jeg har heller ingen problemer med å forstå hva han mener...

Å melde seg inn i et religiøst trossamfunn, bla vigrid, kirken, pinsebevegelsen og islam kan som du beskriver skyldes: forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

 

 

Det jeg spør om, er om man på en måte sier seg litt enig i det han sier, med at man da sier "jeg forstår hva han mener".. er DET jeg er ute etter å få svar på.

 

Å forstå hva han mener er jo en forutsettning for å i hele tatt kunne si seg uenig :D

Dersom du ikke forstår hva kan mener, er du uenig i noe du ikke har tilstrekkelig kunskap til å si deg uenig i :hmm:

Tore på spore sier så mye rart, så jeg vet rett og slett ikke hva du sikter til.

 

Jeg kan i forbifarten si meg enig i dette:

"Det andre minnesmerket viser morderkongen til hest, men den gir et løgnaktig bildet av han som ble kalt "Istervom" som betyr "Fettmage". Han var så feit at det gikk gjetord om det. Å framstille Istervommen som en velbygd og flott kar er en typisk måte som de pestrammete bruker når de sprer historieforfalskingen sin. Disse minnesmerkene er en hån mot enhver rettenkende Nordmann og skal jevnes med jorden og strøs på havet som oppmalt grus. På Stiklestad skal det så bygges statuer og minnes de tapre nordmennene som reiste seg mot den kristne morderkongen og slo han i slaget der."

Lenke til kommentar

Jeg sikter til selve roten i Vigrid, rasismen. At man tar alle over en kam istedet for å ta enkeltindividet for det h*n gjør. Dere sier dere forstår han.. Da må jeg jo spørre om dere forsåtår at han hiver rundt seg med disse rasistiske utspillene sine. Eller lettere spurt "er du/dere enig i dette?... Han er en wannabe "Hitler" og rekrutterer wannabe jugend..

Lenke til kommentar
Det å hate andre raser kan aldri bli fornuftig. Den siden de ser den fra henger ikke på greip og er ikke akseptabelt.

Uten at jeg skal påstå at jeg er noen ekspert på Vigrid, er mitt inntrykk at de "hater andre raser" som et resultat av at andre raser hater dem. Det vil si at de ikke selv har valgt å være så fiendtlige, men på grunn av jøder har presset dem opp i et hjørne, som gjør at de får slike følelser for dem som er imot dem.

 

Jeg hopper rett til konklusjonen om at de ikke vil ha andre raser her på jorda enn den ariske, i og med at de er rasister. Kanskje satt på spissen fra min side, men er nå slik jeg forstår folk som hater andre raser enn deres egen. De vil helst ha en hvit verden.

Da hopper du til helt feil konklusjon. Utifra det jeg har forstått av deg som person, er du ikke nordmann eller av europeisk opprinnelse. Da har du sikkert ikke interesse for å vite noe som helst om Vigrid, hvilken er forståelig. Du har tydeligvis ikke satt deg inn i ideologien til Vigrid eller lignende grupper og hva de står for. Hvis du skal debattere saklig om Vigrid slik som denne tråden forlanger, kan du ikke hoppe til konklusjoner som ikke henger på greip. For å svare deg direkte på dette, så er det faktisk motsatt av slik du fremstiller det. De vil ha folkeslagene som de er. Det vil si, alle på sin rette plass. Ikke slik det er idag med andre ord. Vigrid prater på vegne av de landområdene medlemmene selv kommer fra, ikke om landområder hvor mennesker med annen etnisitet kommer fra. De vil helst ha en adskilt verden. Hvis dette var din definisjon av rasisme så diskuterer du ikke Vigrid, men et monster skapt av media for å fremme frykt.

 

Mener du at du skjønner hvorfor han mener det han mener? Ja, han kan velge hvilken verden han lever i, men når han får dratt med seg flere (spesielt unge mennesker) med på dette, så synes jeg det må bli slått hardt ned på. Min mistanker er at de som blir med er forvirret, ensomme, unge som vil tilhøre ett sted og finne vennskap, uvitende rasister osv..

Jeg skjønner hvorfor enkelte mennesker tar slike uvanlige valg og gjør slik som de gjør. Jeg synes ikke det må bli slått hardt ned på, det er ikke en kriminell organisasjon, og medlemmer, unge som gamle, blir med av egen fri vilje. Det er et glovarmt tema dette, og det er mange som sitter på ukorrekte kilder. For å diskutere Vigrid, må man først og fremst vite hva de selv sier de står for og ikke hva andre sier de står for.

Lenke til kommentar
Uten at jeg skal påstå at jeg er noen ekspert på Vigrid, er mitt inntrykk at de "hater andre raser" som et resultat av at andre raser hater dem. Det vil si at de ikke selv har valgt å være så fiendtlige, men på grunn av jøder har presset dem opp i et hjørne, som gjør at de får slike følelser for dem som er imot dem.

 

hahaha, tuller du nå? Nå lo jeg høyt så latterlig var det du akkurat skrev.. Jødene presset dem opp i ett hjørne du liksom :roll: Er da vel ingen som har presset Vigrid medlemmer eller noe andre til å gjøre noenting vel!? Finn noe som kan dokumentere dette, så kan vi diskutere.

 

Da hopper du til helt feil konklusjon. Utifra det jeg har forstått av deg som person, er du ikke nordmann eller av europeisk opprinnelse.

 

vel, nå er det du som hopper til feil konklusjon. Hva har du forstått av meg som person som får deg til å tro dette? kanskje du bare har forstått utseende mitt?? Det er nå min mistanke ja! Hvis ikke så vil jeg veldig gjerne vite hva annet du har forstått som får deg til å skrive dette!?

 

Da har du sikkert ikke interesse for å vite noe som helst om Vigrid, hvilken er forståelig. Du har tydeligvis ikke satt deg inn i ideologien til Vigrid eller lignende grupper og hva de står for. Hvis du skal debattere saklig om Vigrid slik som denne tråden forlanger, kan du ikke hoppe til konklusjoner som ikke henger på greip. For å svare deg direkte på dette, så er det faktisk motsatt av slik du fremstiller det. De vil ha folkeslagene som de er. Det vil si, alle på sin rette plass.

 

Er du enig i at rasene skal holde seg der de hører hjemme og ikke blande seg? Men holde hvitt med hvitt og mørkt med mørkt? (og ikke noe jalla-svar nå, bare ett simpelt ja/nei spørsmål)

 

Jeg skjønner hvorfor enkelte mennesker tar slike uvanlige valg og gjør slik som de gjør. Jeg synes ikke det må bli slått hardt ned på, det er ikke en kriminell organisasjon, og medlemmer, unge som gamle, blir med av egen fri vilje. Det er et glovarmt tema dette, og det er mange som sitter på ukorrekte kilder. For å diskutere Vigrid, må man først og fremst vite hva de selv sier de står for og ikke hva andre sier de står for.

 

Så du synes ikke rasisme burdte bli slått hardt ned på? Nei, det er ikke en kriminell organisasjon (enda).. Men jegskal jaggu ta meg tid til å finne ut hva Vigrid sine sider sier om ditt og datt.. Må bare gidde og lese gjennom alt pisspreiket først.. Tore har en tendens til å blåse opp enkelt hendelser ang. utlendinger/innvandrere helt til det blir latterlig. Det blir mer og mer tydelig jo mer man leser, at han kun er ute etter å henge ut andre raser, og da klarer jeg ikke ta han seriøs.

Lenke til kommentar
hahaha, tuller du nå? Nå lo jeg høyt så latterlig var det du akkurat skrev.. Jødene presset dem opp i ett hjørne du liksom rolleyes.gif Er da vel ingen som har presset Vigrid medlemmer eller noe andre til å gjøre noenting vel!? Finn noe som kan dokumentere dette, så kan vi diskutere.

Det er ikke jeg som må dokumentere det, fordi jeg snakker om hva Vigrid står for (slik jeg har forstått det). Det jeg derimot kan dokumentere er at Vigrid har det synet de har på jøder, utifra deres oppfattning på hva jødene er og hva de driver med. Hvis dette kom som en overaskelse på deg, så har du tydeligvis ikke satt deg inn i Vigrid eller hva de står for, så hvordan kan du da diskutere her i denne tråden?

 

vel, nå er det du som hopper til feil konklusjon. Hva har du forstått av meg som person som får deg til å tro dette? kanskje du bare har forstått utseende mitt?? Det er nå min mistanke ja! Hvis ikke så vil jeg veldig gjerne vite hva annet du har forstått som får deg til å skrive dette!?

Av det jeg har lest av innleggene dine, og bildet du brukte før så fikk jeg inntrykk av at du ikke var nordmann. Hvis jeg har misforstått så si det gjerne til meg. Grunnen til at jeg poengterte det var at du er så motsatt av Vigrid på alle tenkelige måter, og at det derfor ikke er så interessant å høre synspunktet ditt om det, når du itillegg ikke engang har kunnskaper om det. At du også er kristen eller tror på en gud hjelper ikke akkurat. Men for all del, det var ikke så vesentlig. Det blir bare så dumt dersom du er i gruppen som Vigrid angriper, omtrent som å diskutere Black Metal med en som er kristen.

 

Er du enig i at rasene skal holde seg der de hører hjemme og ikke blande seg? Men holde hvitt med hvitt og mørkt med mørkt? (og ikke noe jalla-svar nå, bare ett simpelt ja/nei spørsmål)

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å ta Vigrid sitt "parti" i denne diskusjonen, men du hadde mange usaklige og feilaktige yttringer. Så jeg tenkte faen heller, la gå. Jeg liker å diskutere. Hva jeg mener er ikke relevant, jeg forteller kun hva Vigrid står for utifra det jeg har lest om dem. Oppgaven som ble skrevet av en student som det var linket til tidligere var spennende.

 

Så du synes ikke rasisme burdte bli slått hardt ned på? Nei, det er ikke en kriminell organisasjon (enda).. Men jegskal jaggu ta meg tid til å finne ut hva Vigrid sine sider sier om ditt og datt.. Må bare gidde og lese gjennom alt pisspreiket først.. Tore har en tendens til å blåse opp enkelt hendelser ang. utlendinger/innvandrere helt til det blir latterlig. Det blir mer og mer tydelig jo mer man leser, at han kun er ute etter å henge ut andre raser, og da klarer jeg ikke ta han seriøs.

Først av alt, det er ikke nødvendig for noen å lese gjennom hva Vigrid skriver på sidene sine, men skal du bygge deg opp en rettferdig mening om det og itillegg diskutere det her, MÅ du vite hva du snakker om. Det gjør du ikke!

 

Og nei, jeg synes ikke rasisme burde bli slått hardt ned på i det feltet Vigrid opererer. Akkurat som jeg ikke synes blasfemi skal bli slått ned på, eller andre meninger. Du brukte tidligere begrepet "raser" om ulike etniske grupper. Hva mener du er rasisme? Det er nærmest umulig å diskutere rasisme, fordi jeg aldri har forstått hva det egentlig betyr. Jeg vet hva som menes med det, men utifra din definisjon ville jeg kanskje ikke kalt Vigrid for rasistisk. Jeg vil gjerne vite hva du mener rasisme er, og hva raser er. Slik at vi har en felles forståelse for hva ordenes mening er.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Poenget er vel at alle organisasjoner er bygget på noe de som startet den trodde på enten det er religion, en eller annen slags idiologi eller et mål.

 

Disse mennesken tror jeg mener, føler eller tror at jøder, asiatere, afrikanere, arabere og alt annet utenlandsk er en trussel som kryper nærmere og nærmere. Og at de ergo føler seg -presset-. Jeg har selv ikke lest på siden til Vigrid men jeg bare skjønte det slik på Griffar.

 

EDIT: Jeg kikket innom siden til Vigrid nå men jeg orket ikke lese så mye av det. Hele siden stinker av hat..og ikke bare mot utlendinger av forskjellige slag men mot nesten absolutt alt. Det handler jo nesten ikke om annet enn og hause oppunder frykt og hat. Paranoia. Jeg er delvis enig i dette med -morderkongen-. Men alt det andre kan de stikke langt opp i ****.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...