Gå til innhold

Hva med vigrid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du grunnen til at de eksisterer er da?

 

Jeg har ikke så mange formeninger om Vigrid. :)

 

Wikipedia sier følgende.

 

Det er kanskje fjernt å forestille seg at Vigrid er oppriktige (man kan jo lure), men det er nå slik at noen har funnet sin plass sammen med Hitler og hans ideologi. Tapere, avvikere, det er ikke samfunnets mest ressurssterke folk som finner tonen sammen.

 

Det er mange måter å definere deres rolle på, men deres ideologi er "bedre" forankret enn at det kun dreier seg om å lage kvalm.

Lenke til kommentar
Hva er det du ikke forstår?

Ser du ikke at bibelen beskriver "herren" som det du definerer med en idiot og idioti?

Poenget er at du inndirekte innrømmer at herren er en idiot og herrens tilhengere praktiserer idioti (som i følge dine egene uttalelser gjør de til idioter). :thumbup:

 

Nå skal jeg ikke spekulere i din iq og jeg ønsker på ingen måte å fremstille deg som idiot. Men jeg synes vinterriket har kommet med svært gode og detaljerte innlegg som tilsynelatende ser ut til å bare prelle av deg. (jeg går ut i fra at det er viljen det skorter på)

 

Hva du tror på mht. bibelen er ikke poenget her, men dersom du ikke tror på bibel historiene så kan du lette din samvitighet ved å melde deg ut av ditt kristne trossamfunn. :innocent:

 

Jeg tror ikke på bibelens historier, det er ikke Guds ord i mine øyne. Derfor kan ingen komme til meg med bibelsitater og si at Gud sa ditten og datten. Hva bibelen beskriver Gud som gir jeg fullstendig blaffen i! Men jeg respekterer folk som er kristne så lenge de holder seg innenfor en positiv trygg ramme og ikke volder noen noe negativt. da mister de respekten min. Jeg skjønner ikke hva som er så jævlig farlig med å tenke slik jeg da men.. Og igjen, hva mener dere er riktig måte å behandle folk som har en religion på da? det er jo tydeligvis ikke respekt som er fokuset her! Tore Tvedt går aktivt ut for å bedrive rasisme, det er noe heeeeelt annet enn Ola som går i kirken hver søndag og ber for alle sine medmennesker og jobber for bli ett bedre menneske..

Lenke til kommentar

Folk som tror eller har en religion får bare holde på, men om emnet kommer opp forbeholder jeg meg retten til å f.eks presentere enkle filosofiske betraktninger, bevis i form av det en vet om menneskets utvikling når det gjelder moral, samt religions rolle i evolusjonær sammenheng. Jeg unlater bevisst å trekke konklusjoner, det er alltid gøy å se hvordan folks sans for logikk - som jo tross alt alle har i større eller mindre grad - kolliderer med dogma og utløser de mest horrible logiske kortslutninger.

 

Å diskutere med teister er som å diskutere med unger som sier "fordi det er det vel" uten å underbygge påstandene.

Der hjelper det heller ikke å komme med bevis, uansett form, du komme ringen vei fordi de har bestemt seg for at det er sånn og ingen kan få dem fra det.

 

Nå var dette en generell betraktning, ikke myntet spesielt mot noen.

 

Jeg må imidlertid si at jeg ser en liten tendens til personangrep og tilsvar på dette her, om en barberer vekk dette er det en fordel. Diskuter sak, ikke person ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor i helvete skal JEG skifte mening og du ikke? Er du med i en diskusjon for å skifte mening? man kan lære noe, men det får være opptil en selv å bestemme! ingen kan da vel tvinge på meningene sine på andre vel? Kom for faen ikke her og si "uff, jeg mister motet av å diskutere med kristne/religiøse, de skifter jo aldri mening" mener du at DU er den som skal få en person som har trodd hele livet til å forandre mening slik at den stemmer med din egen? litt vel høy på pæra nå, synes du ikke?

 

Nå var vell ikke dette siktet til meg, men jeg svarer uansett.

Det er mange grunner til å delta i en diskusjon, bla å ytre en mening.

Men dersom en av partene fremlegger fakta, mens den andre legger frem personlige synspunkter er det vell naturlig av den som legger frem fakta har rett.

Vinterriket har utvilsomt fremlagt mye fakta rundt uheldige effekter mht. hva summen av mange "gode kristne" utgjør.

Det som skremmer meg er at du ikke har evne til å forstå hva det snakkes om.

Feks. tror du virkelig at Norge ville ha hjulpet USA i "korstogene mot islam" dersom flertallet av Norges befolkning ikke har vært medlem i et kristent trossamfunn og kristendumheit har vært Norges stats religion?

Ser du ikke sammenhengen i "allierte land" og religiøs tilknyttning?

 

 

Og jeg er ikke kvalifisert nok til å kalle meg kristen nettopp fordi jeg ikke tror på historiene i bibelen eller lever mitt liv basert på hvordan andre mennesker har sagt jeg skal leve!

 

Helt enig, du er teknisk sett ikke kristen.

Du er en såkalt "back-up kristen" eller "tviler" som de kristne liker å kalle det.

 

nå spør jeg for 3 gang, hvordan mener dere at man skal oppføre seg mot folk som tror eller har en religion.. ? nå forventer jeg faktisk ett svar fra en av dere snart! Å respektere en tro er jo tydeligvis feil i deres øyne, så hva er løsningen din/deres?

 

Du ser etter et fasit svar som skal dekke alle religionene??

Det er helt umulig :roll:

 

Buddisme er en type religion jeg kan respektere.

Buddhisme er en ikke-teistisk religion eller filosofi som er basert på læren fra Siddharta Gautama, som levde mellom ca. 563 f.Kr. og ca. 483 f.Kr. i India.

I likhet med kristendummen er rettningslinjene/budene trolig avstamming i fra de Egyptiske dødebøkene.

Buddhaer betraktes ikke som allmektige, som for eksempel Gud gjøres i kristendum, islam eller jødedum og er heller ikke en destruktiv religion.

 

Ellers så har du mange andre religioner som ikke er destruktive: blåhval bevegelsen, norrøn mytelogi, Åstro, Egyptisk mytelogi, samisk religion, etc.

 

Ja, selvfølgelig er det idiotisk å respektere destruktive religioner og de folkene som slutter opp i mot dem.

 

Oppføre seg mot religiøse folk?

-for å si det slik, dersom det har dukket opp en person med et kristent symbol på et jobb intervju har han garantert gått på hue og rævva ut!

 

Løsning på hva da?

Å avkrisne Norge?

-kunne jo starte med å skille stat og kirke, kutte all bistand til religiøs virksomhet, forby religioner med innhold som strider i mot Norsk lov og bedre undervisning på skole.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Hehe.. good one J@cob :D

 

Hele denne diskusjonen har jo sporet av til det rene korstoget mot Melisma, men det er jammen ingen ridderkodeks som gjelder i kampen. Kudos til Melisma som ikke må ty til smålige personangrep for å få oppmerksomhet, til dere andre: Skerp dere! :hrm:

 

Hvis dere absolutt vil diskutere denne saken, hva med å opprette et eget emne? Det skulle være en enkel sak...

 

Angående respekt så ble jeg her om dagen stoppet av en JV (Jehovas Vitner), jeg sa bare at jeg studerte ånden på nettet, fikk tilbud om noen pamfletter, men takket nei, det hele endte med at JV'eren ønsket meg lykke til videre, I wonder why :whistle:

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

nå har vel ikke akkurat norrønsk vært nazi i det hele tatt...norrønsk mytologi har ingening med rasisme å gjøre i det hele tatt. Vikingene var ofte i handel med vest og sør europere og de hadde ikke no rasistiske tendenser. hvertfall kan jeg ikke huske at historien sier noe om det i det hele tatt. Vikingene handlet ofte med disse fordi de hadde ting og tang som var eksotisk og spennende for dem.

Lenke til kommentar
Med samme tankegang må det være respektløst og "feil" å kristisere b.la motorsykkelgjenger, og vigrid. Og ja, dette er respektløst, noe som er uproblematisk, men de aller færreste vil kalle det "feil". Du får visst prøve igjen.

 

 

Nå har jeg utdypet min mening så mange ganger at jeg skulle tro dere nå skjønte hva jeg mente med hva jeg respekterer og hva jeg ikke respekterer. Jeg respekterer ikke grupper/religioner eller vanlige mennesker som gjør noe negativt som påvirker andre på noen som helst måte. Vigrid sier deg jo selv er en negativ påvirkning, ergo null respekt fra meg. SÅNN, vennligst ikke kom med flere "da må du også respektere vigrid og bla bla bla"

Lenke til kommentar
Vigrid sier deg jo selv er en negativ påvirkning, ergo null respekt fra meg.

Det sier jo også seg selv at kristendommen har negativ påvirkning. (Besteforeldre som skremmer barnebarna sine til å bryte all kontakt med venner fordi de leser Harry Potter - som selvfølgelig er djelvelens verk, alle som diskriminerer homofile og bifile fordi det er "galt" og "synd", religiøst befestet grunnlag for å tro at de er bedre enn andre ikke-troende, eller "vrangtroende", drap, steining, trotur, fordømmelse, nedverdigelse, maktmisbruk, hjernevasking og kontroll - denne listen kunne fortsatt en god stund til.) Så da kan jeg med andre ord kritisere kristendommen og synes ille om den, så lenge du kan gjøre det samme med Vigrid? Fint. :)

 

Og jada, her overdrev jeg kanskje litt, men fjern "drap" og "steining" fra listen, så er den 100% realistisk.

Lenke til kommentar
Med samme tankegang må det være respektløst og "feil" å kristisere b.la motorsykkelgjenger, og vigrid. Og ja, dette er respektløst, noe som er uproblematisk, men de aller færreste vil kalle det "feil". Du får visst prøve igjen.

 

 

Nå har jeg utdypet min mening så mange ganger at jeg skulle tro dere nå skjønte hva jeg mente med hva jeg respekterer og hva jeg ikke respekterer. Jeg respekterer ikke grupper/religioner eller vanlige mennesker som gjør noe negativt som påvirker andre på noen som helst måte. Vigrid sier deg jo selv er en negativ påvirkning, ergo null respekt fra meg. SÅNN, vennligst ikke kom med flere "da må du også respektere vigrid og bla bla bla"

 

Du respekterer ikke:

 

Praktiserende pedofili:

http://no.wikipedia.org/wiki/De_romersk-ka...e_sexskandalene

 

Tortur:

http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-054.htm

 

massemord

http://no.wikipedia.org/wiki/Korstog

 

æresdrap

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/06/20/504049.html

 

Etnisk utrydding

http://www.fritanke.no/REPORTASJE/Vil_ha_m...Aril_Edvardsen/

http://www.aftenposten.no/fakta/verdenskri...ticle533583.ece

 

omskjæring (praksis bla. av jødedummen og Islam) -Opphav i egyptisk mytelogi

http://no.wikipedia.org/wiki/Bilde:Circumc...n_Sakkara_3.jpg

 

korsfarere

http://no.wikipedia.org/wiki/Korstog

 

nynazister (KKK er en kristen ogranisasjon som oppstod før Nazi-Tyskland)

http://no.wikipedia.org/wiki/Ku_Klux_Klan

 

I korte trekk sier du at man skal respekrete alle, med unntak at de gruppene du selv ikke respekterer.

Du mener også at man skal respektere kristne, selv om de faller under de fleste grupperingene du hevder ikke fortjener respekt.

 

 

Men for å gå tilbake til Vigrid

 

Vigrid er en religion som er et produkt av surt oppgulp av åstro og Norrøn på samme måte som kristendummen er en plagiat av Egyptisk mytelogi.

Vigrid er som de abrehamittiske religionene en religion som er isenesatt for å kontrolere folk og landområder. Jeg ser derfor da ingen grunn til å gi Vigrid min respekt.

 

Det er mange grupper som misliker og hater jøder med god grunn bla. Palestinere.

Palestinerene har min fulle støtte, og da er det ganske selvforklarende at min respekt for jøder og kristne er noe lav......

 

I dette tilfellet sikter jeg til slike kristne organisasjoner:

http://www.hjhome.org/

 

De gir årlig støtte i millionklasse som blir brukt til å redusere Palestinerenes livskvalitet i form av terror og drap. Hver enkelte donor er derfor medskyldig i undertrykkelse og drap på Palestinere.

 

palestinian-children_israeli-attack.jpg

Drap av Palestinske barn under et Israel angrep.

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar
Nå har jeg utdypet min mening så mange ganger at jeg skulle tro dere nå skjønte hva jeg mente med hva jeg respekterer og hva jeg ikke respekterer. Jeg respekterer ikke grupper/religioner eller vanlige mennesker som gjør noe negativt som påvirker andre på noen som helst måte. Vigrid sier deg jo selv er en negativ påvirkning, ergo null respekt fra meg. SÅNN, vennligst ikke kom med flere "da må du også respektere vigrid og bla bla bla"

Om du utdyper din mening aldri så mange ganger så er ikke dette noe som hjelper deg. Jeg har vist deg hva det innebærer å gi støtte til b.la kristendom, og hvilke konsekvenser dette har for enkelte grupperinger i denne verden, så det å gi sin støtte til kristendom er på samme måte som å gi sin støtte til andre grupperinger som har det for seg at andre grupper er "vanhellige". Så når du omtaler ledere av vigrid, eller andre organisasjoner som har det for seg at enkelte mennesker er underlegne, for idioter og æreløse å være, grunnet deres uredelig mening, så er den du kritiserer mest av alle - deg selv.

Lenke til kommentar
I korte trekk sier du at man skal respekrete alle, med unntak at de gruppene du selv ikke respekterer.

Du mener også at man skal respektere kristne, selv om de faller under de fleste grupperingene du hevder ikke fortjener respekt.

 

Nei nei nei, jeg respekterer ikke kristne som flyr rundt med negative holdninger til homofile eller andre ting. Jeg respekterer folk generelt uavhengig religion eller hva det måtte være, så lenbge de er gode snille mennesker. Det finnes da vel kristne her i verden som har sunn god fornuft også!

 

edit: død over dobbeltposter...

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Om du utdyper din mening aldri så mange ganger så er ikke dette noe som hjelper deg. Jeg har vist deg hva det innebærer å gi støtte til b.la kristendom, og hvilke konsekvenser dette har for enkelte grupperinger i denne verden, så det å gi sin støtte til kristendom er på samme måte som å gi sin støtte til andre grupperinger som har det for seg at andre grupper er "vanhellige". Så når du omtaler ledere av vigrid, eller andre organisasjoner som har det for seg at enkelte mennesker er underlegne, for idioter og æreløse å være, grunnet deres uredelig mening, så er den du kritiserer mest av alle - deg selv.

 

Du kan få inntrykk av hva fanken du vil, jeg er ferdig diskutert med deg og tror faktisk ikke at jeg gidder å bruke ett sekund lenger på å bli "anrepet" av deg hele tiden. Du kommer alltid til å gjøre ditt beste til å finne "feil" med mine innlegg eller snu mine ord om til slik du vil. Du mener du har gitt en perfekt forklaring på hvorfor man ikke skal respektere religioner, og det er din fulle rett til å mene eller tro. Men jeg er ikke en av de, og jeg akter å respektere alle og enhver uavhengig tro og religion. Helt til de gjør noe negativt. Virker som at du og noen andre her nekter å skjønne hva jeg mener. Men det er greit! Jeg anser meg som ferdig i denne tråden, ser ikke noen vits i å fortsette. Blir bare repetisjoner.

 

Takk for meg.

 

Ps. Med mindre det ikke dukker opp noen direkte spm til meg som jeg føler jeg vil svare på.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...