Gå til innhold

Hva med vigrid?


Anbefalte innlegg

Vigrid er en gjens duster!

De hyller Tor og Odin, og gjør "narr" av gamle hedenske guder. Vigrid er ingen religion, men en organisasjon, der Tore Tvedt selv har sagt at han er Odin.

Jeg selv hyller gamle guder, og ToreTvedt kan ta reperen, han fortjener inget liv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tore Tvedt: Vi driver med Odinisme. Odinisme betyr å tro på Den Ene opprinnelige naturkraften i universet som alt kommer ut fra.

 

Tore sier han har vært i kontakt med Odin sjøl, "jeg fikk marsj-ordenen min. Jeg våknet av at jeg ble løftet opp av sengen og ned på gulvet. Rommet var knallvarmt og fullt av lys. Da visste jeg bare at det var preget i hodet mitt : Gå ut og gjør folket nordiske igjen og gjennopprett Odins samfunn blandt mitt folk"

 

 

Hvis man ikke kan kalle dette en tro på en Gud/ religion, så da vet ikke jeg.. :blink: Ergo Tore leder en sekt der troen på Odin er sentral! Å kalle det kun for en organisasjon er bare å strø sukker på det, fordi "sekt" er så negativt ladet! Det er nå min mening!

 

Men jo, Herr Tvedt er en sektleder!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Vigrid har ingenting med religion å gjøre, så jeg lurer på hvordan du klarer å snike inn kristendommen i hovedinnlegget. Dessuten heter det kristendommen, ikke kristendummen. Å si kristendummen er muligens brudd på blasfemiparagrafen og du bryter dermed Norsk lov. Lovbrudd er ikke så veldig høysatt på dette forumet så kanskje jeg skal rapportere deg?

 

Vigrid er en gjeng med virkelighetsfjerne personer som nekter å tro på vedtatte sannheter som blant annet holocaust.

Er kristne en gjeng virkelighetsfjerne personer som nekter å tro på vedtatte sannheter? Siden de er flere som tror på en Gud i en eller annen form enn det er folk som ikke tror på Gud. Så må det faktum at Gud eksisterer være en sannhet.

 

I dine øyne er kanskje mange kristne like virklighetsfjerne som Vigrid medlemmer. Men fra et kristent ståsted er det du som er den virkelighetsfjerne siden du nekter å godta at Gud eksisterer.

 

Man kan jo også begynne å snakke om hjernevasking. De fleste vil nok være enige med at Vigrid medlemmer er hjernevasket til de grader. Så kan man trekke paralleler til at de som konverterer til kristendommen er et resultat av hjernevasking. Dette er jo forsåvidt sant siden i begge tilfeller så blir hjernen omprogrammert til å godta sannheter som hjernen før forkastet som søppel. Ergo: Hjernevasking.

 

Men er det noen mennesker som ikke er et resultat av hjernevasking?

Her bryter jeg inn, for dette blir morsomt.

 

Det jeg først må få si, er at Vigrid (uansett hva du måtte mene om det) er religiøst, på lik linje med alle andre grupper som kaller seg religiøse. For det andre, blasfemiparagrafen er ikke i bruk. Man kan si "drep de kristne" uten å få straff for det, hvorfor skulle noen da bry seg om man sier kristendummen istedenfor kristendommen? Jeg ser to grunner til at S2R2SK1 velger å skrive det slik: det viser hva han selv mener og det er for å provosere kristne. Det var vellykket på deg virker det som.

 

For å bidra konstruktivt til denne debatten er mitt syn at jeg forstår lett hvorfor er slik gruppe er oppstått, og hvorfor mange er imot de.

Endret av Griffar
Lenke til kommentar

Det fine med disse vigrid sidene er jo at ingen unntatt lederen tørr å stå frem... og at de til sammen kanskje, legg merke til at jeg sier kanskje, klarer å frigjøre en reddik, men neppe noe mer hvis de først måtte det. Masse prat og lite med handling her også......

 

Helt utrolig hva folk kan lures inn i bare de TROR nok på en ting og lar være å tenke selv!

Lenke til kommentar
Tore Tvedt: Vi driver med Odinisme. Odinisme betyr å tro på Den Ene opprinnelige naturkraften i universet som alt kommer ut fra.

 

Tore sier han har vært i kontakt med Odin sjøl, "jeg fikk marsj-ordenen min. Jeg våknet av at jeg ble løftet opp av sengen og ned på gulvet. Rommet var knallvarmt og fullt av lys. Da visste jeg bare at det var preget i hodet mitt : Gå ut og gjør folket nordiske igjen og gjennopprett Odins samfunn blandt mitt folk"

Akkurat det Tore T. sier der hørtes uhyggelig likt det man hører fra en del kristne også. Kristne prester har jo også hatt noen slike øyeblikk.

Tore T. blir galt gal, mens prester har en stilling delvis basert på denne opplevelsen.

 

 

Merkelig sammentreff?

Lenke til kommentar
Her bryter jeg inn, for dette blir morsomt.

 

Det jeg først må få si, er at Vigrid (uansett hva du måtte mene om det) er religiøst, på lik linje med alle andre grupper som kaller seg religiøse. For det andre, blasfemiparagrafen er ikke i bruk. Man kan si "drep de kristne" uten å få straff for det, hvorfor skulle noen da bry seg om man sier kristendummen istedenfor kristendommen? Jeg ser to grunner til at S2R2SK1 velger å skrive det slik: det viser hva han selv mener og det er for å provosere kristne. Det var vellykket på deg virker det som.

 

For å bidra konstruktivt til denne debatten er mitt syn at jeg forstår lett hvorfor er slik gruppe er oppstått, og hvorfor mange er imot de.

 

Religion krever tro. Jeg tviler veldig sterkt på at Tore Tvedt faktisk tror på Odin eller tror han er Odin. Men hvis han faktisk tror han er Odin så snakker vi ikke om religion, da snakker vi om sinnsykdom. Siden jeg mener det ikke er en genuin tro inne i bildet så er det i mine øyne ikke snakk om noen religion. At han gir Vigrid religiøse elementer er nok ganske enkelt fordi det gir ham en ekstra edge når han skal manipulere naive ungdommer.

 

Det som provoserer meg med S2R2SK1 er at han ofte holder et veldig lavt nivå i mange av sine innlegg. Jeg er ikke kristen, så jeg blir ikke direkte provosert at han skriver kristendummen. Men det som provoserer meg er at det virker veldig barnslig og ikke minst unødvendig å formulere seg på den måten. Men jeg blir også provosert over alle andre luringene som hater religion og tror de er så mye mer opplyste enn de som har en religiøs tro.

 

Kanskje jeg skal begynne å skrive jævladommen i stede for jødedommen? Da vil jeg provosere jøder og samtidig vil jeg få frem hovedbudskapet i Tore Tvedts "religion" i tillegg vil jeg trolig skape et bedre forummiljø. God ide?

Lenke til kommentar
Her bryter jeg inn, for dette blir morsomt.

 

Det jeg først må få si, er at Vigrid (uansett hva du måtte mene om det) er religiøst, på lik linje med alle andre grupper som kaller seg religiøse. For det andre, blasfemiparagrafen er ikke i bruk. Man kan si "drep de kristne" uten å få straff for det, hvorfor skulle noen da bry seg om man sier kristendummen istedenfor kristendommen? Jeg ser to grunner til at S2R2SK1 velger å skrive det slik: det viser hva han selv mener og det er for å provosere kristne. Det var vellykket på deg virker det som.

 

For å bidra konstruktivt til denne debatten er mitt syn at jeg forstår lett hvorfor er slik gruppe er oppstått, og hvorfor mange er imot de.

 

Religion krever tro. Jeg tviler veldig sterkt på at Tore Tvedt faktisk tror på Odin eller tror han er Odin. Men hvis han faktisk tror han er Odin så snakker vi ikke om religion, da snakker vi om sinnsykdom. Siden jeg mener det ikke er en genuin tro inne i bildet så er det i mine øyne ikke snakk om noen religion. At han gir Vigrid religiøse elementer er nok ganske enkelt fordi det gir ham en ekstra edge når han skal manipulere naive ungdommer.

 

Uavhengig av hva du tror om Tore, så er Vigrid en religion på lik linje med kristendummen.

Derfor kan man også si at Tore er sinnsyk på lik linje med kristne og andre religiøse grupper.

Kan heller ikke se at Tore noen steder hevder at han er Odin.

 

Det som provoserer meg med S2R2SK1 er at han ofte holder et veldig lavt nivå i mange av sine innlegg. Jeg er ikke kristen, så jeg blir ikke direkte provosert at han skriver kristendummen. Men det som provoserer meg er at det virker veldig barnslig og ikke minst unødvendig å formulere seg på den måten. Men jeg blir også provosert over alle andre luringene som hater religion og tror de er så mye mer opplyste enn de som har en religiøs tro.

 

Er det bedre å kalle det kristen mytelogi?

ser ikke noe grunn til å unnlate å bruke kristendummen som et begrep på kristen mytelogi?

I følge Professor Helmuth Nyborg så er jo nettopp kristne dummere enn ateister.

kristendummheit tror jeg det kalles...

http://www.fvn.no/nyheter/kristiansand/article511103.ece

 

Nå skal man ikke se bort i fra at mange hater og/eller frastøter religion nettopp fordi de er mere opplyste og har gjennomsnittlig høyere IQ.

 

Ut i fra dette er vell kristendummen en bedre beskrivelse av mytelogien enn kristendommen.

 

Kristendummen er også en hederspris:

http://www.hedning.no/media/pressemeldinger/2005xxxx.html

http://www.hedning.no/media/pressemeldinger/20061011.html

 

Kanskje jeg skal begynne å skrive jævladommen i stede for jødedommen? Da vil jeg provosere jøder og samtidig vil jeg få frem hovedbudskapet i Tore Tvedts "religion" i tillegg vil jeg trolig skape et bedre forummiljø. God ide?

 

Har du skrevet jævladommen så har trolig ingen forstått hva du har siktet til..

dommen betyr feks. "domkirke" på tysk, så med fantasien på høygir kan jeg tolke "jævladommen" som:

jævla domkirke

jævla rettslig avgjørelse

jævla katedral

jævla sexuelt dominant mann

jævladommen som et trosamfunn hvor de tilber jævlar

Jævladommen hvor medlemmene er jævlar selv

 

 

Jøder sa du? -Hvor kom de inn i bildet?

Endret av S2R2SK1
Lenke til kommentar

Dette var spennende, sjekk her:

 

Sitat fra vigrid.net

 

Vigrid anklager Otto Jespersen for å spre ekstremt anti-hvit hatpropaganda.

Otto Jespersen er en av dem som har laget en figur, Birger, som vi oppfatter går i den sistnevnte kategorien. Jespersen har flere slike hvite stereotyper i sitt reportoar som Nazi-Per og Baron Blod. På det viset driver han etter vår mening en ekstremt anti-hvit hatpropaganda.

 

Vigrid fremstiller Otto Jespersen som Anti-zionist

Nå har Jespersen brent den jødiske Torah i stedet. Oy-vey, Oy-vey. Torah er det samme som det gamle testamentet. De kristne har det nye testamentet de følger mens jødene følger Torah'en. I striden mellom Jespersen og Zionismen er stillingen derfor 2-0 til Otto. Vigrid gratulerer.

 

Sjekk linken for detaljer:

http://vigrid.net/linkJespersen.htm

 

Nå får Vigrid se å bestemme seg!

Deres propaganda er jo like selvmotsigende som bibelen :roll:

Det må da for pokker gå an å tulle med black metal, hitler, brenne noen mosebøker, og amerikanske flagg uten at man blir beskylt for å spre ekstremt anti-hvit hatpropaganda eller være Anti-zionist :ermm:

 

A brenne bibelen blir litt i samme gaten som Scau`s program "de 7 døds synder".

Det handler i korte trekk og å pisse kristendummen langt ned i halsen med glimt i øye.

Hvor ordet "striden" kommer inn i bildet er noe uklart...

 

Brenning av det amerikanske flagget var trolig tilsiktet Irak krigen.

At "krigen i Irak er en krig som ble presset fram av jødiske maktgrupper som kontrollerer den amerikanske politikken" har Otto på ingen måte antydet :nei:

Lenke til kommentar

Nasjonal Sosialisme er vel fasisme og er derfor noe vi aasatroende ser som en styggedom da demokrati og frihet er eneste grunn til at vi kan praktisere vår tro uten og bli forfulgt og undertrykket. Jeg som en ganske passiv men troende tilhenger av Tor tar avstand fra nazismen og alle totalitære ideologier som vil undertrykke og frita mennesker rettigheter.

 

Tore Tvedt sier at det ikke finnes noen rettigheter i universet og på en måte har han rett i det, men på samme måte finnes det heller ikke noen lyse og mørke eller gode og onde krefter i en slik unyansert form som Tvedt snakker om. Det vi gjør er og GI hverandre rettigheter fordi vi bryr oss om hverandre og fordi jeg og de fleste andre av mitt folk ønsker og leve gode lange liv i dette landet. Makten ligger i mennesket og mennesket har makten til og ta eller gi. Vi har makten til og velge og jeg velger og ikke ta Tore Tvedt eller Vigrid på alvor. Hele tanken på forsvareren Tor i samme bås som ødeleggeren Adolf Hitler gir fra seg en ekkel og vond smak i munnen!

 

Tor er glad i mennesker og er ikke en hevngjerrig og ond leder, selvom han og alle andre kan være en smule uforutsigbare.

 

Om Islamofasister og andre ekstremister skulle vise seg og være blandt oss og true vår frihet så skal man ikke helle mer bensin på bålet ved og skape mer hat og uro.

Lenke til kommentar
Tor er glad i mennesker og er ikke en hevngjerrig og ond leder, selvom han og alle andre kan være en smule uforutsigbare.

 

 

Har du drekki eller? :blink: han er jo imot alle som er mørke jo! ja, veldig glad i mennesker må jeg si.. :roll: Han er en rasist og det skaper hat og fremmedfrykt hos de som følger han,,, da er han ikke en god leder! Han fortjener ikke bli kalt en leder engang han er bare rett og slett en idiot! for Vigrid er idioti i mine øyne!

Lenke til kommentar
Tor er glad i mennesker og er ikke en hevngjerrig og ond leder, selvom han og alle andre kan være en smule uforutsigbare.

 

 

Har du drekki eller? :blink: han er jo imot alle som er mørke jo! ja, veldig glad i mennesker må jeg si.. :roll: Han er en rasist og det skaper hat og fremmedfrykt hos de som følger han,,, da er han ikke en god leder! Han fortjener ikke bli kalt en leder engang han er bare rett og slett en idiot! for Vigrid er idioti i mine øyne!

 

Jeg snakker om Tor ikke Tore Tvedt! Tor som i guden Tor..

 

EDIT: HVis du hadde lest litt bedre igjennom det jeg skrev så hadde du kanskje forstått bedre hva jeg mente..

 

Jeg tar avstand fra Tore Tvedt og Vigrid!

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Jeg er hverken lavpanna, lat eller feig. Jeg tror på Tor og jeg tror på Odin og Frøya. De var mennesker og er nå Æser og Åsynjer. Og jeg tror jeg skal til Åsgard når jeg dør. "Lavpanna flukt mot noe trygt"? Nei det handler om og tro på seg selv og mennesker. De var og er mennesker, de beste og sterkeste av mennesker. Og du er en liten lort..men det er ok det også.. :p

Lenke til kommentar
Jeg er hverken lavpanna, lat eller feig. Jeg tror på Tor og jeg tror på Odin og Frøya. De var mennesker og er nå Æser og Åsynjer. Og jeg tror jeg skal til Åsgard når jeg dør. "Lavpanna flukt mot noe trygt"? Nei det handler om og tro på seg selv og mennesker. De var og er mennesker, de beste og sterkeste av mennesker. Og du er en liten lort..men det er ok det også.. :p

 

 

hvorfor tror du ikke på alle de andre menneskene som har dødd da? hva er så spesielt med Tor, Odin og Frøya? og hvordan var de best og sterkest?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...