Sverigst Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) hei, har en BELKIN Wireless G+ Router, og det er 3 bærbare pcer i dette hjemmet. jeg har da den nyeste av alle pcene(toshiba satellite a100-608), men det hender veldig ofte at internetten ryker, og det står at jeg er "TILKOPLET MED BEGRENSET TILGANG,"(så vises det et gult trekantet skilt med et utropstegn i midten, i plassen for jordkloten som er tegnet på at internetten virker). det jeg må gjøre da er at jeg må kople fra nettverket, og deretter kople til på nytt igjen, så virker det fint igjen. men dette er veldig palgsomt, så jeg lurte på om noen av dere vet hva som er gale. jeg har skrevet ned de siste dagene hvor mange ganger det har hendt, og det har hendt 6 ganger på de 4 siste dagene, (nå også for 10 minutt siden). Dette hender ikke på noen av de andre pcene i huset, så uten at jeg vet noe mer, så går jeg ut i fra at det kan ha noe med min pc å gjøre.. noen som har opplevd noe lignene eller vet hva jeg må gjøre? TAKKER FOR ALLE SVAR!! Endret 20. august 2007 av Sverigst Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Regner med dette er trådløst, har du nyeste driver til nettverkskortet i maskinen? Eventuellt nyeste firmware i routeren/Aksesspunktet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Dette er det jeg mistenker er det som skjer: Du mister connection med ruteren og får ikke fornyet ip fra DHCP. Du sitter da med en "alternative" ip adresse etter at dhcp timer ut. Prøv med fast ubrukt ip adresse i samme subnett , og sett dns manuellt. Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) takk for svar.. Jeg er ikke en expert på nettverk, alså jeg kan litt men ikke så pass mye at jeg vet alle disse uttrykkene dere bruker som f.eks. DHCP, subnett og dns.... Så jeg hadde blitt veldig glad viss dere kunne forklart litt mer om hva jeg skal gjøre? hvordan får jeg en fast ip-adresse? (Bruker forresten windows vista) Jeg detter bare ut oftere og oftere... nå har det hendt 3 ganger bare på 3 timer... Endret 20. august 2007 av Sverigst Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvis du har NAT aktivert (Network Address Translation) og antall sessions pr user er 256, kan du øke den til 2048. Edit: Dette er da inne på ruteren, og mest sannsynlig under wireless menu. Endret 20. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Ellers må du slå enten windows sin wireless funksjon av og la programmet for trådløse gjøre jobben, å ha begge aktivert vil skape konflikt på maskinen som utspiller seg i nettverksproblemer. Endret 20. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 takk for svar, men jeg blir litt forvirret når det er så mange forskjellige løsninger, jeg må prøve ut en ting om gangen, og det hadde vert fint viss dere kunne forklart litt mer hvordan jeg skal gjøre ting.. for det er ikke lett for meg å gjøre ting som jeg ikke vet hvordan jeg gjør når du sier jeg må slå av windows sin wireless funksjon og la det trådløse programmet gjøre jobben, så vet jeg ikke hva jeg skal slå av.. slår jeg av det trådløse så virker iallefall ikke internetten takk for alle svar Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) takk for svar, men jeg blir litt forvirret når det er så mange forskjellige løsninger, jeg må prøve ut en ting om gangen, og det hadde vert fint viss dere kunne forklart litt mer hvordan jeg skal gjøre ting.. for det er ikke lett for meg å gjøre ting som jeg ikke vet hvordan jeg gjør når du sier jeg må slå av windows sin wireless funksjon og la det trådløse programmet gjøre jobben, så vet jeg ikke hva jeg skal slå av.. slår jeg av det trådløse så virker iallefall ikke internetten takk for alle svar 9322599[/snapback] Hehe, ikke slå av det trådløse, men ofte følger det med ett tilleggsprogram som lar deg søke etter trådløst nettverk, hvis da windows og ditto program står på samtidig vil slike problemer oppstå. Nede på arbeidslinjen har du sikkert ett ikon for nettverkstilkobling og mulig ett for det aktuelle programmet som søker etter nettverk. Isåfall, se om du har det... Endret 20. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) okei, jeg har et ikon for nettverkstilkopling, og et for et program som følgte med da jeg kjøpte pcen. det heter "config free". når jeg kopler til et nettverk går jeg inn i nettverkstilkoplinger, og kopler til nettverket. så er jeg koplet til... går det at bare det programmet som følgte med tar seg av alt jobben? nettverkskortet mit heter: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection Endret 20. august 2007 av Sverigst Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 okei, jeg har et ikon for nettverkstilkopling, og et for et program som følgte med da jeg kjøpte pcen. det heter "config free". når jeg kopler til et nettverk går jeg inn i nettverkstilkoplinger, og kopler til nettverket. så er jeg koplet til... går det at bare det programmet som følgte med tar seg av alt jobben? nettverkskortet mit heter: Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection 9322695[/snapback] Ja, hvis fulgte med ett program. Og hvis begge de to er aktivert så må du slå av en av de. da høyreklikker på det aktuelle nettverktilkoblingen-inn på egenskaper- og under avansert ellrno så må du hake AV for "la windows søke etter trådløse nettverkstilkoblinger" Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 jeg fant ikke uta v hvor jeg skulle hake av for "la windows søke etter nettverkstilkoplinger", så nå avsluttet jeg hele programmet som følgte med, og gjør sånn at det ikke startes automatisk.. det burde vel holde det... men vil dette løse problemet? det som "syar2003" postet tiligare i dag, såg ut til å vere en logisk forklaring på det som er problemet mitt, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal få til det som han har prøvd å forklare.... takk uansitt for alt dere har kommet med hadde vert fint viss syar2003 (eller noen andre) kunne fortalt hvordan jeg skal gjøre det.. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Joa, men automatisk tildeling av ip-adresse skal fungere. Så hvorfor kjøpe ny bil når det er sørvis den trenger ?? Just my 2 cent Endret 20. august 2007 av regga Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har prøvd nå å avsluttet det programmet som følgte med, men problemet eksisterer enda. HVA gjør jeg nå? ingen som vet hvordan jeg skal gjøre det som syar2003 prøvde å forklare? eller har dere noen andre løsninger som kan hjelpe? problemet oppstår nokså ofte nå for tiden, så jeg hadde blitt veldig gald viss noen vet hva som må til for å fikse det takker for alle svar.. Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 ingen som vet noe? Lenke til kommentar
Sverigst Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Jeg har lagt ved et vedlegg som viser bilde av skjermen min når jeg får opp feilmeldinge "Tilkoplet med begrenset tilgang." Bilde: NB! klikk en gang på bildet, og så zoomer du inn en gang, så får du opp et klart bilde. Noen som kan hjelpe`? Takk på forhånd Endret 23. august 2007 av Sverigst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå