Gå til innhold

Vil konsollkrigen bli mindre


Hansiii

Anbefalte innlegg

Til neste år vil både Xbox 360 og PS3 ha nok eksklusive titler til at det er spill som interreserer de fleste på begge plattformene, og jeg vil påstå at alle "hardcore gamere" vil ha lyst på begge konsollene. Tror dere det vil føre til at konsoll krigen på forumene roes ned?

 

For min del har jeg alltid vært mest 360 fan, men når PS3 også begynner å få gode spill kommer jeg jo til å kjøpe den også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kommer til å dabbe av, akkurat som den forrige, og den før der, og den før der, og den før der. Men fredstider er det vel kun et par år, før "next-gen" atter en gang proklameres.

 

Kranglingen er som varmest nå, og vil eskalere frem mot juletider, neste sommer kommer det fortsatt til å være litt igjen, men etter 2008-2009-årsskiftet kommer det stort sett bare til å være de mest hardbarka (og yngste) fanboysa som fortsatt kommer til å tørre si at de har valgt en side.

Lenke til kommentar

Er man heldig/uheldig (kommer ann på hvordan man ser på det) kommer det en del multiplatform titler ut. Som Assasins Creed, GTA 4 og CoD4. Det som blir å skje ser man allerede skjer, det er fremdeles krig om hvem som har den beste grafikken av alle. Og krigen som begynner med noen småord om hvem som har best grafikk ender opp i en krangel mellom cell, blu-ray, HD DVD og andre tekniske preferanser.

 

Kommer dette til å endre seg? Nei, denne generasjonen tror jeg ikke det blir å slutte før neste generasjon tar over krigen. Folk blir alltid å krangle over hvem som har den beste konsollen og vil hele tiden overbevise at de har det beste, og derfor vil de krangle om hvem som har det beste.

 

En ny tendens som man ser i krigen er sammenligninger. Per i dag er det veldig populært å sammenligne med alle verdens biler, fra Honda til Toyta til Volvo til Morris. Her skal alt sammenlignes i form av salgstaktikker og andre dupediter. Dog enkelte utbrudd finner man som f.eks Henning-olsen vs Diplom is eksemplet jeg leste tidligere i dag.

 

Så til de som finner god underholdning i dette, len dere tilbake, sleng på et par kubber i ny og ne, og nyt fyrverkeriet, det er spåd å vare til neste generasjon.

Lenke til kommentar
Konsollkrigen har jo daua helt, savner nesten diskusjonene før PS3 og Wii kom. Ser nesten ikke slike mer.

Er det bare jeg som ikke får med meg kranglingen?

9325400[/snapback]

Nei det er ikke like intenst som det var før. Moderatorene gjør igrunn en bra jobb, for den gang degenererte absolut alt ned til akkurat det samme uansett hvordan tråden nå måtte ta utgangspunkt i, og så var det mye mer av åpenbare trolletråder. Tror ikke vi trenger å sensurere det en gang men det kom seg betraktelig med trolling etter Avanore forsvant.

Lenke til kommentar

Konsollkrigen gikk mye i påstand mot påstand rundt hva som var "best", og hva kundene ville ha. Nå som konsollene faktisk er ute, og man har objektive bevis i form av hvordan spillene faktisk ser ut og hva massene faktisk kjøper, så er det vanskeligere å komme med ubegrunnede bastante påstander ut av det blå.

 

Før gikk det mye i:

fb1: "Ingen kommer til å kjøpe wii. Bare se på gamecube!"

fb2: "PS3 kommer til å knuse alt fordi den har cell som er fra en annen planet"

fb3: "Cell er oppskrytt, xbox 360 vil bli best fordi den har best grafikkprosessor"

 

Jo mere man ser av hva konsollene FAKTISK klarer, jo vanskeligere er det å slenge påstander i hytt og pine - som stort sett bare fører til en lang krangel siden påstandene ikke kunne motbevises når ingen hadde sett konsollene i bruk.

Lenke til kommentar
Konsollkrigen gikk mye i påstand mot påstand rundt hva som var "best", og hva kundene ville ha. Nå som konsollene faktisk er ute, og man har objektive bevis i form av hvordan spillene faktisk ser ut og hva massene faktisk kjøper, så er det vanskeligere å komme med ubegrunnede bastante påstander ut av det blå.

 

Før gikk det mye i:

fb1: "Ingen kommer til å kjøpe wii. Bare se på gamecube!"

fb2: "PS3 kommer til å knuse alt fordi den har cell som er fra en annen planet"

fb3: "Cell er oppskrytt, xbox 360 vil bli best fordi den har best grafikkprosessor"

 

Jo mere man ser av hva konsollene FAKTISK klarer, jo vanskeligere er det å slenge påstander i hytt og pine - som stort sett bare fører til en lang krangel siden påstandene ikke kunne motbevises når ingen hadde sett konsollene i bruk.

9327841[/snapback]

 

Ganske så enig i det du sier, det er når det er en del uvisshet rundt ting at folk kommer med de mest bastante påstandene og krigen pågår som verst. Dette ser vi fremdeles i ting folk er usikre på angående konsollene, fakta som bare de som følge mest med på konsollene, som f.eks specsene, blir det veldig lett krangling utav på grunn av folk kommer med lite lure påstander, for de rett og slett ikke vet.

 

Specs kommer det nok alltid til å være krangling rundt, siden det mot slutten av denne generasjonen vil bli tydelig hvem som trekker det lengste strået med tanke på hva man kan skvise ut av maskinen, ser for meg at tilstandene ikke blir noe bedre når den tid kommer.

Lenke til kommentar
mot slutten av denne generasjonen vil bli tydelig hvem som trekker det lengste strået med tanke på hva man kan skvise ut av maskinen, ser for meg at tilstandene ikke blir noe bedre når den tid kommer.

9332941[/snapback]

og det er?

9334914[/snapback]

Gizmondo ofc...

 

...Nei nå er jeg ikke synsk desverre. Det jeg tenker på er at bildesammenligningstrådene (da spesielt mellom PS3 og 360 (Wii henger liksom ikke helt med der)) kommer det nok til å fortsette med. Disse har som regel en stygg tendens til å ALLTID gå til helvete.

Lenke til kommentar
mot slutten av denne generasjonen vil bli tydelig hvem som trekker det lengste strået med tanke på hva man kan skvise ut av maskinen, ser for meg at tilstandene ikke blir noe bedre når den tid kommer.

9332941[/snapback]

og det er?

9334914[/snapback]

Gizmondo ofc...

 

...Nei nå er jeg ikke synsk desverre. Det jeg tenker på er at bildesammenligningstrådene (da spesielt mellom PS3 og 360 (Wii henger liksom ikke helt med der)) kommer det nok til å fortsette med. Disse har som regel en stygg tendens til å ALLTID gå til helvete.

9337210[/snapback]

 

De har nok det. Du ser bare tråden om Oblivion, Splinter Cell og nå CoD 4. Det ender somregel opp i en krangel rundt prosessorer og tekniske spørsmål som ingen egentlig har noen svar på, men som de elsker å slenge rundt seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...