Jernkjempen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, Jeg fikk alkohol klint ut over tastaturet og na er min pc så godt som død. Det er et lite livstegn i den, men skjermen er svart og det skjer ingenting. Noen lyder lager den. Er det noe håp om å redde den? Kan jeg evt redde det som er på harddisken? Lenke til kommentar
Bols Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei, Jeg fikk alkohol klint ut over tastaturet og na er min pc så godt som død. Det er et lite livstegn i den, men skjermen er svart og det skjer ingenting. Noen lyder lager den. Er det noe håp om å redde den? Kan jeg evt redde det som er på harddisken? 9321330[/snapback] Alkohol som i 96%, eller alkohol som i øl/vin/likør? Hvis det er noe annet enn ren alkohol må noe helt sikkert renses og tørkes, hvis det i hele tatt er håp. Harddisken er sannsynligvis helt fin, med mindre du sølte VELDIG mye. Lenke til kommentar
Jernkjempen Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Alkohol som i øl. Den har na statt til tørk siden lørdag. Men den er fortsatt like død. Hvor kan jeg evt ta den for å fa ut det som befinner seg på harddisken? Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan kan Pc'n bli ødelagt av å søle øl på TASTATURET? Lenke til kommentar
Reite Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 posten er i "bærbare datamaskiner" forumet, på bærbare datamaskiner er som oftest tastaturet rett over komponentende. Ganske logisk er det ikke? Lenke til kommentar
Bols Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Alkohol som i øl. Den har na statt til tørk siden lørdag. Men den er fortsatt like død. Hvor kan jeg evt ta den for å fa ut det som befinner seg på harddisken? 9321482[/snapback] Til noen som har en laptop av samme type er det enkleste. Hvis ikke finnes det sikkert PC-doktorer rundt omkring som kan koble laptopdisker til en vanlig PC og få ut dataene på den måten. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) demonter pc'en mest mulig og skyll i ren sprit/rødsprit/isopropanol. Det er forøvrig ikke alkoholen i ølet, men vannet, som ødelegger pc'en. Ren alkohol er redningen. OBS: unngå å få sprit i skjermen, denne er mer følsom. Endret 20. august 2007 av ventle Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 posten er i "bærbare datamaskiner" forumet, på bærbare datamaskiner er som oftest tastaturet rett over komponentende. Ganske logisk er det ikke? 9321869[/snapback] Da beklager jeg så meget, fant bare denne artikkelen på hovedsiden uten å se meg om først. Uansett, håper ting går i orden! Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 øl i tastaturet er vel veldig mye mer annet enn alkohol i tastaturet. ellers er ventle sitt forslag det beste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå