Gå til innhold

Alkohol i tastaturet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg fikk alkohol klint ut over tastaturet og na er min pc så godt som død. Det er et lite livstegn i den, men skjermen er svart og det skjer ingenting. Noen lyder lager den.

Er det noe håp om å redde den? Kan jeg evt redde det som er på harddisken?

9321330[/snapback]

Alkohol som i 96%, eller alkohol som i øl/vin/likør? Hvis det er noe annet enn ren alkohol må noe helt sikkert renses og tørkes, hvis det i hele tatt er håp.

Harddisken er sannsynligvis helt fin, med mindre du sølte VELDIG mye.

Lenke til kommentar
Alkohol som i øl. Den har na statt til tørk siden lørdag. Men den er fortsatt like død. Hvor kan jeg evt ta den for å fa ut det som befinner seg på harddisken?

9321482[/snapback]

Til noen som har en laptop av samme type er det enkleste. Hvis ikke finnes det sikkert PC-doktorer rundt omkring som kan koble laptopdisker til en vanlig PC og få ut dataene på den måten.

Lenke til kommentar

demonter pc'en mest mulig og skyll i ren sprit/rødsprit/isopropanol. Det er forøvrig ikke alkoholen i ølet, men vannet, som ødelegger pc'en. Ren alkohol er redningen.

OBS: unngå å få sprit i skjermen, denne er mer følsom.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
posten er i "bærbare datamaskiner" forumet, på bærbare datamaskiner er som oftest tastaturet rett over komponentende. Ganske logisk er det ikke?

9321869[/snapback]

Da beklager jeg så meget, fant bare denne artikkelen på hovedsiden uten å se meg om først. Uansett, håper ting går i orden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...