Gå til innhold

Jakten på den ultramobile laptop

QBab

Anbefalte innlegg

Sammenlignet din med en helt ny macbook

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...macbook/macbook

En ny macbook koster 9300 med moms. I og med at jeg får min gjennom jobben så slipper vi kansje betale moms? Blir i såfall kr 7300.-

Ny macbook:

2ghz prossesor

1gb ram

80bg harddisk*

plast

garanti

din macbook

1.25ghz

1.25 gb ram :o

60gb harddisk**

2batterier? ( 2 tilsammen regner eg med)

aluminum.

mus

veske

ingen garanti

**Din harddisk er 2 år gammel, noe som er litt risky. Den kan gå fyken og jeg har ingen garanti lengre?

Ser ut som det lønner seg mest å kjøpe en ny.

I og med at hardwaren din er en smule gammel, blir dette litt risky. Og det koster nesten det samme som en helt ny.

Edit: Du kan godt se over og se om sammenligningen min er korrekt.

9323629[/snapback]

Selv om du ikke har garanti har du fortsatt igjen 3 års reklamasjonsrett da. Riktignok er Apple dårlige på akkurat denne, men med litt krangling + lovklasking i pulten dems skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hvertfall bestilt meg en slik for en stund siden, men den er ikke klar for levering før 31. august. Tror det er nærmere en måneds ventetid fra bestillingsdato - litt avhengig av specs da.. Men jeg satser på at det er verdt det!

Betaler 9700,- for den totalt med 802.11n, 6-cellers batteri og bluetooth hvertfall, så den er jo under 10k-grensa ;)

Lenke til kommentar

Skal du bruke denne i jobbsammenheng bør du i alle fall vurdere Lenovo Thinkpad T61.

Test

Mange synes designet er gammeldags og kjedelig. Selv synes jeg den oser sikkerhet og stabilitet og derfor meget sexy :)

Med T61 har du også den fordel at du fortsatt kan velge 14" skjerm med 4:3 faktor (XGA) om du ikke liker 14,1" WSXGA. Med batteri veier den 2,5 kilo. Den tilhøres således ikke kategorien for ultraportable, men det gjør da heller ikke Dell XPS m1330 og en del andre maskiner det er lenket til.

Mere informasjon fra Lenovo?

Lenke til kommentar
Skal du bruke denne i jobbsammenheng bør du i alle fall vurdere Lenovo Thinkpad T61.

Test

Mange synes designet er gammeldags og kjedelig. Selv synes jeg den oser sikkerhet og stabilitet og derfor meget sexy :)

Med T61 har du også den fordel at du fortsatt kan velge 14" skjerm med 4:3 faktor (XGA) om du ikke liker 14,1" WSXGA. Med batteri veier den 2,5 kilo. Den tilhøres således ikke kategorien for ultraportable, men det gjør da heller ikke Dell XPS m1330 og en del andre maskiner det er lenket til.

Mere informasjon fra Lenovo?

9335750[/snapback]

XPS m1330 er hvertfall mer ultraportabel enn Lenovo'en :) I tillegg er den langt penere å se til - som var et poeng i følge trådstarter.. Men byggekvaliteten til Lenovo er det ingenting å si på! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...