Gå til innhold

Jakten på den ultramobile laptop

QBab

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan få kjøpe min brukte PowerBook 12" da jeg er ferdig som student. Mer mobil laptop skal du lete lenge etter. Pluss at du ikke får kjøpt denne lenger.

http://blogs.sistes.net/Garito/images/powerbook_12inch.jpg

Denne har også nydelig design. Eneste er at du må overleve med enten MacOSX eller en Linux Distro.

9321742[/snapback]

Linux hadde jeg tenkt og emigrere til uansett, så det passer jo fint. Hvor gammel er den og hvor mye skal du eventuelt ha for den.

Ja, og hvor mye kostet den ny?

9322489[/snapback]

Den er ca. 2 år. Ble kjøpt på Eplehuset her i Ålesund for Kr. 12.500,-. Har lagt den ut på bruktmarked.no for 8000,- med orginal bæreveske (som kosta Kr. 700,-), et ekstra batteri og Bluetooth Mus (Logitech MX1000 Bluetooth Edition) (og selvfølgelig MacOSX Tiger på DVD).

Kan godt redusere prisen til Kr. 7000,- her og nå :p Maskina fungerer utmerket til Linux arbeid så vel som MacOSX.

EDIT: Skal få med alt av kvitteringer om det er ønskelig. Her er annonsen. Vet ikke om jeg bryter noen retningslinjer på diskusjon nå :S

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
EDIT: Skal få med alt av kvitteringer om det er ønskelig. Her er annonsen. Vet ikke om jeg bryter noen retningslinjer på diskusjon nå :S

9323458[/snapback]

Det gjør du nok, men viss vi hysjer, så går det vel kanskje greit?

Eller i og med at jeg _vil_ ha den reklamen, så burde det være lov?

Edit: Men syv tusen, det er jo vanlig at man halverer prisen på brukte varer.

Edit: Opps, la ikke merke til bæreveske og diverse.

Endret av QBab
Lenke til kommentar

9323458[/snapback]

Det gjør du nok, men viss vi hysjer, så går det vel kanskje greit?

Eller i og med at jeg _vil_ ha den reklamen, så burde det være lov?

9323485[/snapback]

Jepp. Pluss at det har noe med topic å gjøre. Og dette er ikke kommersiell reklamering heller. Tror det er en viss forskjell der. Hadde jeg reklamert for butikken min så er det vel litt mer brudd på retningslinjene :p

Lenke til kommentar
Allright, hold den tanken på 7000. Nå er det like før den er kjøpt her. :)

Må bare gjøre litt research først. Din mac vs ny mac til 9k. Who will win?

Stay tuned in the next episode of "Jakten på den ultramobile laptop"

9323540[/snapback]

Hehe. Får jo med litt ekstra snacks med meg. Men igjen. Den er jo utenfor garanti såvidt jeg vet så det trekker jo litt ned. Men skal holde tanken ;) Er jo bare å sende PM eller skrive her om du ønsker mer info rundt denne :)

EDIT: Pluss at PowerBook er av alluminium mens MacBook er i plast :p

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Sammenlignet din med en helt ny macbook

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...macbook/macbook

En ny macbook koster 9300 med moms. I og med at jeg får min gjennom jobben så slipper vi kansje betale moms? Blir i såfall kr 7300.-

Ny macbook:

2ghz prossesor

1gb ram

80bg harddisk*

plast

garanti

din macbook

1.25ghz

1.25 gb ram :o

60gb harddisk**

2batterier? ( 2 tilsammen regner eg med)

aluminum.

mus

veske

ingen garanti

**Din harddisk er 2 år gammel, noe som er litt risky. Den kan gå fyken og jeg har ingen garanti lengre?

Ser ut som det lønner seg mest å kjøpe en ny.

I og med at hardwaren din er en smule gammel, blir dette litt risky. Og det koster nesten det samme som en helt ny.

Edit: Du kan godt se over og se om sammenligningen min er korrekt.

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Mikromyk? Trykkfølsom skjerm du tenker på? Eller mikromyk som i microsoft? ^^

Edit: Link til en såkalt "Mækkbukk" hadde vert kos :wee:

Edit2: Jaja, måtte finne en selv her også, skjer med verden? Hvor er alle de hyggelige folkene som spammer linker når jeg trenger dem?

Uansett denne var jo skikkelig flott mækkbukk.

Noen erfaringer rundt den?

Edit3: Nei, jeg er virkelig ikke noe microsaft fanboy. Men er redd jeg kansje blir nødt å kjøre XP alikvel, siden jeg skal bruke den på jobben og der går alt i windows. Hvordan er det å bruke Mac opp mot windows ervere og diverse?

9321318[/snapback]

MacBook / Microsoft. Tørr humor om morrakvisten, vettu ;)

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/no...macbook/macbook

Ikke vet jeg hvor lenge linken er gyldig, så - skynd deg :ohmy:

Lenke til kommentar
Hva? Er det noe slags tilbud på den linken, eller er du redd for at admins skal komme og fjerne den.

Det må da vere lov og poste slike linker når jeg ber om dem, hvordan ellers skal jeg kunne se pcene dere anbefaler.

9328020[/snapback]

Akkurat det der er lov vil jeg tro. I tanke på du spør om anbefalinger. Men hadde det f.eks. vært Steve Jobs selv som posta den der og sa: "look at our great offer!" etc.

Da blir det reklame og det bryter retningslinjene. :p

EDIT: LEIFfix

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Hei, så noen meget fine bærbare på elkjøp når jeg var innom, de var små og greie. Har ikke testet noe særlig, men spesifikasjonene var jo veldig fine. Ikke noe spillmaskin, men hadde masse arti tillegg som bluetooth, vridbar skjerm, tablet funksjon osv.

HP Pavilion PC PATX1250

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

de har den ikke inne ser det ut som, men de hadde den i butikken. Ellers er jo en lignende modell grei også

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

Ellers har jo packard bell en liten lett sak

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...gory_tabcontent

Edit: hehe ser at du faktisk nevner noe slikt i posten

Endret av Filantropen
Lenke til kommentar

Noe man bør være obs på med HP's TX1000-serie er at tablet-skjermen er av passiv type, dvs den registrerer trykk i stedet for varme slik som dyrere tablet-maskiner. Dette gjør skjermen litt mindre responsiv, man må være ganske bestemt når man fører fingeren over skjermen, og det er lett å trykke feil. Dette er jo naturligvis ett av grepene hp har måttet ta for å få en tablet-maskin såpass billig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...