Gå til innhold

Avspilling av HD-DVD fra pc til TV.

Anbefalte innlegg

Driver å lukter på muligheten til å spille av HD-DVD/Blueray fra PC til TV.

Tror jeg skal ha mulighet for å gjøre det, men er bare ikke helt sikker på hvordan.

For det første har jeg tenkt å spille av filmer fra harddisk da jeg ikke har penger til å invistere i noe HD-DVD spiller til pc`en.

Det første spørsmålet er om grafikkortet mitt virker til formålet,

jeg har et GeForce6800NU kort som ifølge nVidia er

"DVD and HDTV-ready MPEG-2 decoding up to 1920x1080i resolutions"

Så det burde virke.

Slik som jeg har satt det opp i dag har jeg koblet det til tv`en fra DVI -> D-sub (VGA) ingangen på TV`en. Er ikke sikker, men er det slik at jeg må få tak i en overgang slik at jeg får koblet DVI -> HDMI for at det skal funke?

Vidre når det gjelder lyden, funker det fortsatt med lydkabel inn på VGA-audio ingangen, eller er det slik at HDMI kabelen tar både lyd og bilde?

Hadde satt stor pris på om noen kunne hjelpe meg med hvordan dette kan gjøres, samt hva jeg trenger av utstyr.

Endret av laaw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1920x1080i

Det er som ca 1024x540 siden det er interlaced... Med andre ord ikke ekte HD..

9321020[/snapback]

1080i er definitivt ekte HD. Oppløsningen er fortsatt 1920*1080, men hvert field er riktignok kun 540 linjer. For øvrig kan jeg jo nevne at filmbasert 1080i-materiale med optimal bildebehandling er identisk med 1080p24.

laaw: Hva har du ellers av hardware? Med en noenlunde oppegående maskin skulle det vel gå greit å spille av BD og HD DVD. Du kan bruke enten VGA eller DVI, avhengig av hvilken inngang på TV-en som har best PC-støtte.

Selv spiller jeg av HD DVD på min PC med C2D E6600 og GF7800GT. Jeg må bruke AnyDVD HD for å omgå HDCP-problemet hvis jeg bruker DVI-utgangen, noe jeg gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...