Gå til innhold

Bildevisningsprogram som kan ha bildeshow?

perkh

Anbefalte innlegg

hei,

Følgende problemstilling:

Har arrangert mine bilder i ulike mapper (mange mapper!), som igjen inneholder enkeltfiler.

Det hender ikke sjelden at resten av familien ønsker å se bildene mine, og da kobler jeg PC til en større skjerm/PC.

Hvordan kan jeg sette igang bildevisningsprogram som går hele tiden, men at den leser fra allerede eksisterende mappestruktur, uten at jeg må taste frenetisk hele tiden for å åpne hver enkelt mappe?

Jeg vet at en løsning kunne være at jeg kopierer alle enkeltfiler i de ulike mappene mine og legger de i en enkeltmappe, setter i gang et bildevisningsprogram som leser hver enkelt fil (jeg bruker ACDSee, men er åpen for andre forslag).

Men finnes det et alternativ som kan vise innholdet i en mappe, for så å gå over på neste mappe automatisk?

Håper dette var nogenlunde forståelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+oiasdf79

Nå vet ikke jeg hvilken versjon du har av ACDsee, men jeg selv har en eldgammel versjon (3.1) og her kan man gjøre det. Der gjør jeg det slik:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Velg ett av bildene i den første mappen. Dette dobbelklikker du på. Og da får du opp mappestrukturen. (Bilde 1)

Bilde 1

1.jpg

Merk de mappene du vil ha med i slideshowet, høyreklikk og velg "Slideshow". (Bilde 2)

Bilde 2

2.jpg

Wiken..:)

Endret av Slettet+oiasdf79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...