Bootch Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jepp, så skulle ferien til neste år planlegges og India står i søkelyse.. Det er da snakk om 3 uker med uspesifisert i mars Vi er to jenter på 20år som skal reise, men vi har lyst til å oppleve kulturen Det må jo planlegges litt selv om vi reiser uspesifisert, sååååh.. Noen tips til ting som må oppleves, plasser som må oppsøkes evnt uansett? :!: Hvordan er det best å komme se rundt omkring der nede? Takker for alle svar!! Endret 25. august 2007 av Bootch Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Hvem drar du med? Familie med småbarn? Vennegjeng? Dama/kona? Fortell litt sånn, er nok ikke alt som egner seg for små babyer i barnevogner. Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jepp, så skulle ferien til neste år planlegges og India står i søkelyse.. Det er da snakk om 3 uker med uspesifisert i mars, vi er to jenter på 20år Det må jo planlegges litt selv om vi reiser uspesifisert, sååååh.. Noen tips til ting som må oppleves, plasser som må oppsøkes evnt uansett? :!: Hvordan er det best å komme se rundt omkring der nede? Takker for alle svar!! 9320515[/snapback] Les. Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Les. 9347212[/snapback] ?? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Vanskelig å gi råd siden India er så enormt stort. Har vært i India selv for noen år siden og det var fint selv om ikke alt var fint. Jeg var i Calcutta og Darjeeling. Calcutta var ikke noe jeg vil si er noe spesielt selv om det er det var en del å se der. Darjeeling var noe annet bare måten vi kom ditt. Den var litt av en busstur med en utrolig utsikt når det ligger 2000 meter over havet ved foten av himmilaya. Veien ditt er et par ganger være enn det værste fjellveien du kan ha kjørt i Norge. Et råd er å kjøpe seg lonley planet sin bok om India og bruke et par timer på å se i den hva som er å anbefalle. Den er også lurt å ta med seg i India selv om den er stor som en murstein. Skal dere dra mye rudt omkring så gjelder det jo selvsagt å pakke lett med ryggsekk. Det er også lurt å ha en mindre ryggsekk en kan ta med seg kamera og andre viktig/verdifulle ting. Når det gjelder transport tok vi tog, buss, bil, drosje, sykkeldrosjer. Buss og tog har en tendens til å bli overfylt, i det minste de billigste billetene. Ved at busser når de stopper i trafikken så er det ikke uvannlig at folk da står på bakken og for tog sitter folk oppe på takket og henger på. Lenke til kommentar
reiseglad Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg elsker India! Spesielt Ladakh og Sikkim. Juveler i Indiske Himalaya og herlig folk. Trekking meed homestay er mulig. Billig og en opplevelse for livet. http://www.himalayan-homestays.com/ladakpages/ladakhome.htm Her finnes informasjon på Norsk om Mumbai, Delhi, Jaipur og Agra www.reiseplaneten.no. Også med bilder. Ikke vært i Mumbai, men de 3 andre byene de nevner er vel verdt et besøk!! (og et Must med Agra selvsagt!9 Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Vanskelig å gi råd siden India er så enormt stort. Har vært i India selv for noen år siden og det var fint selv om ikke alt var fint. Jeg var i Calcutta og Darjeeling. Calcutta var ikke noe jeg vil si er noe spesielt selv om det er det var en del å se der. Darjeeling var noe annet bare måten vi kom ditt. Den var litt av en busstur med en utrolig utsikt når det ligger 2000 meter over havet ved foten av himmilaya. Veien ditt er et par ganger være enn det værste fjellveien du kan ha kjørt i Norge. Et råd er å kjøpe seg lonley planet sin bok om India og bruke et par timer på å se i den hva som er å anbefalle. Den er også lurt å ta med seg i India selv om den er stor som en murstein. Skal dere dra mye rudt omkring så gjelder det jo selvsagt å pakke lett med ryggsekk. Det er også lurt å ha en mindre ryggsekk en kan ta med seg kamera og andre viktig/verdifulle ting. Når det gjelder transport tok vi tog, buss, bil, drosje, sykkeldrosjer. Buss og tog har en tendens til å bli overfylt, i det minste de billigste billetene. Ved at busser når de stopper i trafikken så er det ikke uvannlig at folk da står på bakken og for tog sitter folk oppe på takket og henger på. 9363208[/snapback] Takk for tips og råd Gleder meg kjempemasse! Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Jeg elsker India! Spesielt Ladakh og Sikkim. Juveler i Indiske Himalaya og herlig folk. Trekking meed homestay er mulig. Billig og en opplevelse for livet. http://www.himalayan-homestays.com/ladakpages/ladakhome.htm Her finnes informasjon på Norsk om Mumbai, Delhi, Jaipur og Agra www.reiseplaneten.no. Også med bilder. Ikke vært i Mumbai, men de 3 andre byene de nevner er vel verdt et besøk!! (og et Must med Agra selvsagt!9 9439116[/snapback] Ok Skal sjekke ut alle de nettplassene.. Forresten, hvordan er det med tyveri og slikt der nede? Kriminalitet generelt? Er litt nervøs også Hehe, men blir kjempebra!! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Forresten, hvordan er det med tyveri og slikt der nede? Kriminalitet generelt? Er litt nervøs også Hehe, men blir kjempebra!! 9439204[/snapback] Jeg ville passet veldig godt på pass, visa kort og mesteparten av pengene gjerne større sedler unde klærne rundt halsen eller tilsvarende. Det går greit å ha litt penger i lomma for å betale småting der en ikke har lyst til å ta fram mye penger. Jeg ville vært litt forsiktig hvor jeg går og særlig om kvelden. Jeg husker vi var i Calcutta på kvelden og det regnet og drosjesjåfårene kjørte 2 i bilene. Det sier litt om hvor utrygt det var da. Da var det tiden det var en "festival" eller noe slikt for Kali som er en dødsgud. Lenke til kommentar
Bootch Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 Forresten, hvordan er det med tyveri og slikt der nede? Kriminalitet generelt? Er litt nervøs også Hehe, men blir kjempebra!! 9439204[/snapback] Jeg ville passet veldig godt på pass, visa kort og mesteparten av pengene gjerne større sedler unde klærne rundt halsen eller tilsvarende. Det går greit å ha litt penger i lomma for å betale småting der en ikke har lyst til å ta fram mye penger. Jeg ville vært litt forsiktig hvor jeg går og særlig om kvelden. Jeg husker vi var i Calcutta på kvelden og det regnet og drosjesjåfårene kjørte 2 i bilene. Det sier litt om hvor utrygt det var da. Da var det tiden det var en "festival" eller noe slikt for Kali som er en dødsgud. 9482313[/snapback] Okok tenkte å kjøpe meg en sånn sexy reise sak som man fester til kroppen under alt av klær, hehe Om dere kommer på noe mer så gjerne si ifra!! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 En ting jeg hørte som kanskje kan være lurt. Er å ta papirkopi av passet, i det minste delen med bilde og slikt. Vet ikke om det vil hjelpe om passet blir stjålet når da må ha et nytt. Det bør jo da selvsagt ikke ligge på samme sted som passet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå