sdf123 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hei, Lurte på å sette opp en asus wl-500g wlan router og en linksys nslu2 server hos en kamerat og låne nettverk av all de snille naboene hans. Noen som har satt opp noe slikt noen gang? Vet at det finnes mye muligheter med asus wl-500g og Nslu2 er jo en _fullverdig_ linux server med en størrelse på en pocket bok, så til sammen er blir det ikke store greiene. Men om noen har noen forslag/ideer, skyt ut. Nei da, er ikke noe farlig jeg skal gjøre, bare for å prøve om det går. Endret 20. august 2007 av everlong Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det er vel strengt tatt ulovlig såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Otte Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Det er vel strengt tatt ulovlig såvidt jeg vet. 9320612[/snapback] Kanskje derfor han skal gjøre det hos en kamerat? Her har vi en ordentlig god kompis, eller?? Endret 20. august 2007 av Otte Lenke til kommentar
Largie Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Gjør følgende: 1. Sjekk om det er en bryter på WLAN ruteren (eller strømforsyningen) der det står 110/220. Hvis ikke gå til neste del 2. Hvis bryteren står i 220 betyr det dobbelt så mye dempning, derfor må du bytte denne til 110 for bedre sende effekt. 3. Koble ruteren til vegguttaket Hvis du ikke hadde en bryter på toppen prøv dette: 1. Finn en ny strømadapter som passer i hullet med WLAN ruteren. (Du finner alternativer hos Claes Olhson) 2. Hvis det står står 12V på den orginale, finn en som er 6V. Det betyr at du får dobbelt så bra sendeeffekt. 3. Koble ruteren til vegguttaket. PS: Jeg har aldri likt snyltere eller andre sniker som prøver seg på WLAN hacking. So stay out! Lenke til kommentar
bizarro_per Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Håper han forteller hvordan det gikk :!: Gjerne med bilder Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Largies fremgangsmåte funker som juling, jeg satte selv opp et slikt system hos en kompis for noen dager siden. Å oppnå økt sendeeffekt på denne måten er en godt skjult hemmelighet produsentene ikke vil at du skal kjenne til. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg bruker denne løsningen når flere mil hjemmefra. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Først og fremst, er det flere åpne nettverk. Er et par bensinstasjoner, og dem har vel lovlig åpne nettverk? Uansett, det skal ikke crackes, hackes eller noe sånt, bare åpne nettverk. Men det som jeg lurer litt på da, er jo å sette opp min wl500g som et AP hvor den videre gir informasjonen til nslu2n. Men si om det nettverket den står koblet opp mot, faller ned, vil jeg at den skal koble seg videre på neste. Alt skal skje automatisk. Largie. Hva er det du snakker om med tanke på redusere strømforsyningen og øke sendestyrke? Henger ikke helt med. Så lite blir det: Endret 20. august 2007 av everlong Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Han driver å hinter til at du skal ha mer strøm på utstyre ditt slik at du ødelegger det.. ikke bry deg om han. Er bare et latterlig forsøk på å være morsom. Endret 20. august 2007 av vargaz Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Først og fremst, er det flere åpne nettverk. Er et par bensinstasjoner, og dem har vel lovlig åpne nettverk? Uansett, det skal ikke crackes, hackes eller noe sånt, bare åpne nettverk. 9320853[/snapback] Like ulovlig om nettverket er åpent eller lukket. Du går ikke inn i en random bil, selv om døra er oppe? Og statoil har vel trådløse "åpne" nett, men må man ikke ha brukernavn/passord elns for å få brukt det? Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 V-by Greit, jeg bruker mine kompiser sine åpne nettverk. Kan vi slutte av denne diskusjonen nå og konsentrere oss om topic? Heller hjelp til med forslag. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei,Lurte på å sette opp en asus wl-500g wlan router og en linksys nslu2 server hos en kamerat og snylte på alle de trådløse nettverkene som finnes rundt han. Her ser det bare ut som om du skal bruke/snylte på alle de trådløse nettene som finnes rundt denne kompisen din. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvis man skal skrive ett innlegg så er det sjeldent lurt å si at man skal ha hjelp til å 'stjele'. Man bør være litt mere finurlig i ordbruken Endret 20. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jepp, enig med deg la7dfa-com, som alle de 1000stk folkene som absolutt skal laste ned 100 linux distroer med Torrentprogram, som de ikke får til å virke Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Han som foreslår å bytte strømforsyning vil bare at dere skal ødelegge utstyret. Men seriøst, det er ikke så mye å hente på å leeche nettverk fra bedrifter i nærheten. Jeg gjorde det en periode mens jeg ventet på bredbånd fra Telenor i min nye leilighet. Hvis jeg var heldig fikk jeg 20-30% signalstyrke (alltid Lav eller værre), og ble disconnectet veldig mye. Jeg leecha mest på en ruter som alltid er online i nærområdet et sted. sikkert en bedrift som har åpent WLAN ellernoe. Klin umulig å spille online-spill som WOW pga lag og sporadisk frakobling, og noen ganger gikk det så treigt at mailserveren fikk timeout mens jeg lasta ned vanlige emails. Jeg merket at hastigheten og stabiliteten gikk opp sent på kvelden eller på lørdag/søndag, men ellers i uka, helt umulig å bruke til annet enn treg VG-surfing (og hw.no) Endret 20. august 2007 av Bitex Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Tingen er at vi skal prøve å sette opp et webkamera som skal filme/ta bilder. Og da skal dette skje hele tiden. Men om feks hans nettverk faller ned, kan det være kjekt å låne naboens feks. Slik at det vil alltid komme oppdaterte bilder! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Det er ikke spesielt vanskelig å få inn trådløse nettverk med bra styrke om man bare har fri sikt og gode antenner. Radiamatører har kontakter via månen i samme frekvensområdet som vi bruker til WLAN... Jeg har også snyltet på andres wlan ved et par anledninger, men det var kun en kort stund til jeg fikk montør fra ISP. Her er forresten et forum for routeren: http://wl500g.info/forumdisplay.php?f=8 Endret 20. august 2007 av la7dfa-com Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ser egentlig ingen grunn til å blande inn ruteren i det heletatt da du bare kan putte en usb trådløs dångel i nslu'en... -C- Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Nei, du har rett i det. Var egentlig bare pga at jeg hadde begge liggende. Tror faktisk jeg kan bare bruke wlan routeren også. Men hadde håpt noen hadde erfaringer med det. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Han driver å hinter til at du skal ha mer strøm på utstyre ditt slik at du ødelegger det.. ikke bry deg om han. Er bare et latterlig forsøk på å være morsom. 9320860[/snapback] Det som virkelig hadde vært latterlig var om han faktisk gjorde det! De fleste skjønte spøken unntatt trådstarter... Litt seriøst: Det er lite trolig at denne brukeren skal hente koblingen fra en "bensinstasjon" eller ligenede. Har selv banket på døra til en snylter i borettslaget, men først har jeg seff hatt litt gøy med idioten: http://www.ex-parrot.com/~pete/upside-down-ternet.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg