Gå til innhold

MSI klargjør X38-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Elendig valg av lydkort. X-Fi lydkortserien har ikke drivere for Linux.

9320504[/snapback]

Ja, det skal jeg si meg mer enn enig i. Håper det kommer en variant av dette hovedkortet uten X-Fi. Og jeg mer enn forventer at MSI har brukt brikker fra Intel eller Broadcom på nettverk.

Lenke til kommentar
Er det noe jeg ikke forstår ?? Finner kun 2 SATA kontakter ??

Arne M

9320555[/snapback]

Det er nok bare et en tidlig utgave. Tipper det blir 6 SATA på kortet samt noen eSATA. Ser ut til at det er plass til to par kontakter ved siden av de to som er der.

Må ogsi si meg enig i at å påstå at lydkortet er dårlig fordi det ikke har linuxdrivere, er en merkelig påstand. At det har dårlig driverstøtte kan jeg være enig i, men at kortet er dårlig går jeg ikke helt med på.

Lenke til kommentar
Så derfor suger lydkortet? *le*

9320563[/snapback]

Det er i hvert fall ubrukelig i noe annet OS enn Windows. Det hjelper ikke om lydkortet er bra når det er totalt ubrukelig i Linux/UNIX, og det er nettopp disse operativsystemene man har tenkt å bruke.

Edit: jeg har heller ikke så mye tillit til Creative. Driverne skulle etter planen vært her for lenge siden.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Så derfor suger lydkortet? *le*

9320563[/snapback]

Det er i hvert fall ubrukelig i noe annet OS enn Windows. Det hjelper ikke om lydkortet er bra når det er totalt ubrukelig i Linux/UNIX, og det er nettopp disse operativsystemene man har tenkt å bruke.

Edit: jeg har heller ikke så mye tillit til Creative. Driverne skulle etter planen vært her for lenge siden.

9320607[/snapback]

Vel nå er planen endret, de skal komme ut 3. kvartal i år.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Elendig valg av lydkort. X-Fi lydkortserien har ikke drivere for Linux.

9320504[/snapback]

Ja, det skal jeg si meg mer enn enig i. Håper det kommer en variant av dette hovedkortet uten X-Fi. Og jeg mer enn forventer at MSI har brukt brikker fra Intel eller Broadcom på nettverk.

9320510[/snapback]

Nå er det vel ikke bare Linuxplattformen som har slitt med drivere til X-Fi. Se bare på forumene deres og alle problemer som har oppstått med Vista. (pirk, pirk)

@b-real: Creative lager gode lydkort med knall lyd, bare synd at de har en gjeng med apekatter til å skrive drivere til dem. :!:

Lenke til kommentar

9320607[/snapback]

...for DITT bruk ja. Noe som en kanskje bør tenke litt over ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...