Tullballj Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har gått på universitetet i Bergen i et år nå, av ulike grunner så kan ikke jeg studerer dette året her. Må utsette det til neste år tidligst. Det jeg lurere på er om jeg fortsatt står som registrert på universitetet hvis jeg ikke betaler avgiften og melder meg opp til eksamen i noen fag? Det som også er tingen er at jeg har blitt innkalt til forsvaret, noe som passer veldig dårlig akkurat nå. Akkurat kjøpt meg leilighet og flyttet, hvis jeg skal inn i forsvaret om noen mnd så må jeg selge hele dritten og flytte hjem igjen. Jeg får mest sannsynlig utsettelse hvis jeg er registrert som student på universitetet, men hvis jeg ikke melder meg opp i noen fag eller betaler semesteravgiften så blir jeg vel ikke regnet som aktiv student? Er det kanskje lurt å bare betale de 430 kr avgiften koster også melde seg opp i noen fag selv om jeg ikke deltar? Det er jo uansett masse fordeler for en som har gyldig studentbevis. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Spørs om det er lurt å melde seg opp til noen fag ja! Forøvrig; er det fortsatt slik at Forsvaret betaler husleia di (opp til et visst beløp) når du gjør førstegangstjeneste? (Hvis du tenker å gjøre unna verneplikten nå da!) Eventuellt kan jo en venn/slektning leie leiligheten (kanskje i tillegg til det du får fra Forsvaret... Ettersom det du får fra dem neppe dekker de faktiske kostnadene!) Sry, ble mange parenteser her ser jeg! Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Søk om permisjon. Dersom du ikke gjør det, eller semesterregistrerer deg så msiter du studieretten. Dersom du melder deg til eksamen, men ikke gjennomfører noe så fører det bare til at du blir hengende etter i studiene og blir kalt inn til justeringssamtale på fakultetet. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hvordan er det med forsvaret hvis jeg søker permisjon da? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Da er det i så fall snakk om at du får innvilget permisjon, og da skal du selvsagt heller ikke semesterregistrere deg i denne perioden. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Det jeg tenkte på er at hvis jeg ikke er registrert som aktiv student så får jeg ikke utsettelsen som jeg sendte inn søknad på før ferien. Jeg skrev at jeg var student og måtte få utsettelse. Jeg har ikke lyst til å selge leiligheten bare pga jeg må i forsvaret. Hvis jeg får dekket deler av utgiftene mine av forsvaret tviler jeg på at de dekker så mye som jeg betaler, da må jeg bare selge da. Og de blir vel sikkert ikke så glad på jobben hvis jeg som fersk ansatt skal i forsvaret i et år etter noen mnd ansettelse. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Forsvaret dekker husleie/utgifter i den forbindelse, men BARE om du har bodd der i minst 3 måneder før innrykksdagen. Svidde meg på denne selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå