opresterud Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvordan er kvaliteten på PVR dekoderen for digital kabel som Canal Digital leverer (KCF-N550HCO)? Noen her som bruker den? Det eneste jeg synes den mangler er mulighet for digital overføring av opptak, slik det kan spares på DVD. Noen som har noen erfaring med hvor grei kvaliteten blir ved evt. overføring over SCART til DVD opptaker? Eller kan man flytte over HD'en til PC, og bruke noe magisk software for å lese ut opptakene? I dagens grenseland mellom analog og digital koding, så har jeg ikke helt lyst til å kjøpe en bra/dyr HD opptaker med analog tuner. Analogsignalet vårt er heller ikke så esktremt bra, men digitaloverføringa fungerer ypperlig (har et par C 1201 CX). Endret 20. august 2007 av opresterud Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Har selv kabel-tv PVR'en fra canal digital. Litt usikker på om det er den du spør etter her men sikkert ikke stor forskjell på den og den til parabol. PVR'en funker greit og er lett å bruke, men den har noen mangler. Det første er at ca hver tiende opptak fungerer ikke å avspille, ikke godt å si hvorfor man har ikke giddet å ringe CD for å klage. (Det kan jo godt tenkes at dette bare er på min) Det andre er at man kan stille inn max 8 forhandsopptak, noe som er alt for lite. Ellers kunne det heller ikke skade men en større HD, selv om den nåværende på 160 gb har plass til masse opptak da. Også en del andre småting som kunne vært bedre. Har ikke prøvd å koble til en dvd opptaker. PVRen kan kobles til pc via usb. Men du kan ikke overføre opptak fra PVR til pc, du kan heller ikke se videoer på PVR'en som du har overført fra pc. Det eneste du kan er å overføre mp3'er til PVR'en som du kan spille av etterpå, men dette er en rimelig nytteløs funksjon. Om man kan bruke noe kreativ software til å lese av opptakene du har gjort med PVR tror jeg kan bli vanskelig, man det kan hende det lar seg gjøre på et hvis. Lyd og bildekvalitet er det ingen ting å si på. Lenke til kommentar
Jess Skrevet 22. juni 2008 Del Skrevet 22. juni 2008 Er denne PVR-dekoderen fortsatt noe tess? Ser C.D. selger den for tusenlappen nå. har det kommet noen oppgraderinger på softwaren slik at den er blitt bedre siste år? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå