toretang5 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hei Min X kjøpte en bærbar PC med 1024 MB Ram og 80 GB HD nettopp. Intel Celeron M CPU 430 1.73 Ghz prosessor. Butikken hadde installert Vista, men det var tregt som sirup, og helt umulig å jobbe med. Tenkte derfor at jeg skulle installere XP på maskinen istedenfor. Jeg satte inn en installasjonsplate, men glemte at maskinen kjørte på batteri. Dermed, mens jeg var i et annet rom, gikk maskinen tom for batteri midt under installasjonen. Nå får jeg ikke installert noe. Jeg får spørsmål etter filen: <windows root>\system32\hal.dll, rett etter det innledende forsøk på reboot. Hva kan jeg gjøre med dette ? Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kanskje du finner svaret her. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 får du ikke bootet fra CD-en? Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 får du ikke bootet fra CD-en? 9320623[/snapback] Hei Nå har jeg ikke fått lest igjennom linken som Trainman ga enda, men det stemmer at jeg ikke får bootet fra CD-en nå. Feilmeldingen kommer før CD-en får bootet. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Men da booter den fra harddisken, sett CD-romen som første i boot rekkefølgen. Lenke til kommentar
toretang5 Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Men da booter den fra harddisken, sett CD-romen som første i boot rekkefølgen. 9321751[/snapback] Har trykket F12, og valgt å boote fra CD (hvis det gjør samme nytten), men den leser da ingenting (virker det som) på grunn av feilmeldingen. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Endre oppstartsrekkefølgen i BIOS. Sett CD-ROM først. Så installerer du installasjonsfilene på nytt (ikke formatering). Prøv på nytt. Hvis ikke, se svaret til fattigmann i denne tråden. Du trenger ikke recovery-cd'en fra Dell, men for å prøve mitt forslag trenger du en XP-plate. Start maskinen på xp-cd'en, og velg E for å reparere ved hjelp av Recovery Console. Når du har valgt den aktuelle Windows-installasjonen og eventuelt slått inn passord, så kan du skrive inn følgende kommando: expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll Denne kommandoen henter filen fra plata og oppretter den på rett sted på harddisken igjen, bytt eventuelt ut stasjonsbokstavene hvis de blir feil på din maskin. I eksempelet her er D:\ = cd-rom, og C:\ er selvfølgelig partisjonen på harddisken hvor Windows er installert. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hvis den begynner å skulle laste Hal.dll betyr det at den booter fra harddisken, og ikke CD-ROM-en Aprikos så tror jeg ikke det hjelper å pakke ut hal.dll da maskinen ble brutalt skrudd av mens den holdt på å installere. Lenke til kommentar
Jallenbo Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hvis den begynner å skulle laste Hal.dll betyr det at den booter fra harddisken, og ikke CD-ROM-en Jeg sa ikke noe annet. Uansett så er det et forsøk verdt å prøve å pakke den ut, da det hjalp hos meg da dette skjedde. På en stasjonær PC, da. Endret 21. august 2007 av Jallenbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå