Gå til innhold

<windows root> system 32 hal.dll mangler

Anbefalte innlegg

Hei

Min X kjøpte en bærbar PC med 1024 MB Ram og 80 GB HD nettopp. Intel Celeron M CPU 430 1.73 Ghz prosessor. Butikken hadde installert Vista, men det var tregt som sirup, og helt umulig å jobbe med.

Tenkte derfor at jeg skulle installere XP på maskinen istedenfor. Jeg satte inn en installasjonsplate, men glemte at maskinen kjørte på batteri. Dermed, mens jeg var i et annet rom, gikk maskinen tom for batteri midt under installasjonen.

Nå får jeg ikke installert noe. Jeg får spørsmål etter filen:

<windows root>\system32\hal.dll, rett etter det innledende forsøk på reboot.

Hva kan jeg gjøre med dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endre oppstartsrekkefølgen i BIOS. Sett CD-ROM først.

Så installerer du installasjonsfilene på nytt (ikke formatering). Prøv på nytt. Hvis ikke, se svaret til fattigmann i denne tråden.

Du trenger ikke recovery-cd'en fra Dell, men for å prøve mitt forslag trenger du en XP-plate.

Start maskinen på xp-cd'en, og velg E for å reparere ved hjelp av Recovery Console. Når du har valgt den aktuelle Windows-installasjonen og eventuelt slått inn passord, så kan du skrive inn følgende kommando:

expand d:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hal.dll

Denne kommandoen henter filen fra plata og oppretter den på rett sted på harddisken igjen, bytt eventuelt ut stasjonsbokstavene hvis de blir feil på din maskin. I eksempelet her er D:\ = cd-rom, og C:\ er selvfølgelig partisjonen på harddisken hvor Windows er installert.

Lenke til kommentar
Hvis den begynner å skulle laste Hal.dll betyr det at den booter fra harddisken, og ikke CD-ROM-en

Jeg sa ikke noe annet. ;)

Uansett så er det et forsøk verdt å prøve å pakke den ut, da det hjalp hos meg da dette skjedde. På en stasjonær PC, da.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...