DilliMusic Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 heisann lurte på en ting igjen da.. har et tilfelle her der jeg har tatt opp på to forskjellige dager. og merker at stemmen ikke er helt identisk grunnet tilstand de forskjellige dagene og mikk av stand og plassering. ikke store greiene men det kan høres syns jeg da. vet det finns noen vst plugins der ute som sammenlikner. eventuelt er det noen gode? hva gjør dere i slike tilfeller? Mvh Dilli Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg hadde et tilfelle en gang der vi ikke fikk til samme stemning på vokalopptakene som vi hadde på scratch-taket tatt et par uker tidligere. Det endte med at jeg bare brukte scratch-taket, selv om det var et par småfeil her og der. Tror ikke du skal lete etter plugins, bruk heller øret og let etter riktig plassering og ta opp på nytt. Når man tar opp vokal er det lurt å gjøre seg ferdig i en session. Det er så mange ting som påvirker lyden at det kan være umulig å få det til å låte likt neste gang. Vokalisten var kanskje litt sår i halsen første gangen men frisk neste gang - kanskje humøret var bedre forige gang, eller kanskje det var noe trist som hadde skjedd som påvirket syngingen første gangen - alt har noe å si, derfor får man kanskje aldri akkurat den samme lyden når man tar opp mer en annen gang. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ganske kjipt med slikt.... i know men hørte det er en plugin som jobber automatisk med eq eller noe slikt. sammenlikner filene eller noe slikt... har bare opplevd dette en gang men ville se åssen folka her gjør det. men får jo til noe ved å jobbe med eq da men ikke alltid likt for det Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 ganske kjipt med slikt.... i know men hørte det er en plugin som jobber automatisk med eq eller noe slikt. sammenlikner filene eller noe slikt... har bare opplevd dette en gang men ville se åssen folka her gjør det. men får jo til noe ved å jobbe med eq da men ikke alltid likt for det 9324748[/snapback] Jeg gjør for tiden lydetterarbeid på en meget kjent norsk realityserie, og på en episode måtte jeg prøve å få en Neumann TLM-103 i studio til å låte som en Sennheiser mygg-mikrofon på uteopptak Ikke veldig lett, men det handler i stor grad om å bruke EQ og ørene dine. I tillegg vil kompresjon kunne glatte over forskjellene til en viss grad. Jeg har aldri hørt om noen form for "automatisk EQ" som sammenligner og gjør dette for deg, du må nok frem med en plugin og skru og høre deg fram Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 det er noe som heter intelligent eq eller noe liknende. husker ikke helt men skal se om jeg finner det ut. en slik vst er jo en enkel og kjapp løsning... skal nok finne ut hva den heter og ha den! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 hvis det eksisterer hadde ikke ikke stolt blindt på den, mye bedre å bruke øra... Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Roger Nichols digital har en EQ med en slik funksjon, men det funker utrolig dårlig. Dropp det og bruk øret. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Roger Nichols digital har en EQ med en slik funksjon, men det funker utrolig dårlig. Dropp det og bruk øret. 9330273[/snapback] Står ingenting om en slik funksjon i produktbeskrivelsene du finner på siden deres... Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg snakker om frequalizer, ikke uniqualizer. Den kan sammenligne to lydfiler og justere eq-en for å få de til å ligne på hverandre. Har ikke testet det selv, vi bare fikk en liten innføring i roger nichols-plugger på skolen en dag. Lenke til kommentar
Distressor Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg snakker om frequalizer, ikke uniqualizer. Den kan sammenligne to lydfiler og justere eq-en for å få de til å ligne på hverandre. Har ikke testet det selv, vi bare fikk en liten innføring i roger nichols-plugger på skolen en dag. 9332804[/snapback] Ah Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå